Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Chaos schreef:IetjeLover:
Beetje handelaar krijgt alles verkocht, hahaha.
Het is maar net hoe "dom" of naief de koper is.
superwoman schreef:Ik ben van mening dat elke handelaar wil verkopen. Wanneer je eigenlijk te onervaren bent voor "dat paard" is niet iets waar de handelaar om geeft.
Echter zeker in de wat hogere prijsklasse geloof ik dat een handelaar ook zuinig moet zijn op z'n naam en daarom geen troep inkoopt.
In de lagere prijsklasse moet je geen paarden verwachten die lichamelijk helemaal goed zijn op de r.foto met een makkelijk karakter en een bewegingstopper voor een koopje, die handelaren weten donders goed wat de marktwaarde is van een fijn en goed paard.
superwoman schreef:ietjelover schreef:wij hebben pony's van 500 tot 1000 euro en geen een waar iets mis mee is!
rontgenologisch gekeurd, bewegingstoppers, met papier en een top karakter????

Chaos schreef:Een goed exterieur is toch nodig voor een gezond, meewerkend paard; denk ik dan.
superwoman schreef:Ik ben van mening dat elke handelaar wil verkopen. Wanneer je eigenlijk te onervaren bent voor "dat paard" is niet iets waar de handelaar om geeft.
Echter zeker in de wat hogere prijsklasse geloof ik dat een handelaar ook zuinig moet zijn op z'n naam en daarom geen troep inkoopt.
In de lagere prijsklasse moet je geen paarden verwachten die lichamelijk helemaal goed zijn op de r.foto met een makkelijk karakter en een bewegingstopper voor een koopje, die handelaren weten donders goed wat de marktwaarde is van een fijn en goed paard.
Ik heb niet gestemd omdat ik de keuze te beknopt vind.
Net wat je verwacht van zo'n handelaar dus. Vertrouwen met mate lijkt mij het beste.
Goof schreef:Niet iedereen heeft dezelfde eisen
Ik zou geen bewegingstopper en geen papier zoeken namelijk om maar een voorbeeld te geven.
Karakter en gezondheid vind ik belangrijk, verder niet.
OKHannes schreef:Helaas mogen ervaren dat zelfs een hoog aangeschreven fokker/dressuurtrainingstal je een oor aan kan naaien.
stef schreef:Euh, als ik een NSPS kroonmerrie aan je bovenstaande eisen laat voldoen, leg je dan ook 15000 neer?

Chaos schreef:Tigra_ schreef:
Dat klopt.
Als het echt zo'n goed en betrouwbaar paard zou zijn dan is zo'n paard volgens mij binnen no-time verkocht.
Langs de andere kant ligt een probleem vooral gedrag of rijtechnisch zelden bij het paard. Dus opzich kan het paard dan wel "moeilijk" zijn bij de vorige eigenaar maar dat wil niet zeggen dat het geen braaf of goed paard is.
Ja joh, ik heb 2x een paard via een handelaar verkocht, en dat waren regelrechte rotbokken.
Chaos schreef:Dat de beste paarden meestal niet bij de handelaar staan.
Ik benadrukte dat.