Citaat:Ik blijf erbij dat je nooit van het ergste uit moet gaan.
Same here, al is het wel goed na te denken over "wat als..."
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Ik blijf erbij dat je nooit van het ergste uit moet gaan.
Marieke_K schreef:en op die "wat als" vraag moet je denk ik enigszins antwoord kunnen geven om ook het spaarbedrag te bepalen. Ik zou ook niet zo snel kiezen, op dit moment, voor een zware koliekoperatie: paard is al op leeftijd, heeft een mooi leven gehad en met een kleine overlevingskans wil ik hem dat niet aan doen. Maar dat is voor iedereen anders.
tita schreef:en ik weet net zoals SW dat het je kan overkomen ineens... veel geld en illusie armer
Colway schreef:ik weet dat ik genoeg opties heb om uit te wijken mocht er echt iets dramatisch gebeuren.
Colway schreef:Ja dat is ook zo, en eigenlijk is het geen discussie, ik doe het blijkbaar op een andere manier dan anderen. En inderdaad als ik geen uitwijkmogelijkheden zou hebben, zou ik toch weer eerder gaan sparen. Het gaat er denk ik gewoon om dat je in geval van nood wel moet kunnen handelen, of dat nou links of rechtsom is
tita schreef:Lijkt me vreselijk paard overleden en dan mag je nog maandelijks gaan aflossen. Of paard verkocht omdat het de sport niet in kan en moet je nog aflossen en ondertussen kan je geen ander paard kopen.
Citaat:Het ergste vind ik dat er mensen zijn die denken dat de grote kosten niet zo ver zullen komen.
Ik kan iedereen aanraden ga een dagje naar de kliniek (mag niet) en vraag aan die mensen hoe hoog hun kosten zijn, toen ik er stond, waren er mensen die daar al weken soms maanden stonden..tja
Je hoopt allemaal dat het je deur voorbij gaat maar opeens staat ie voor je deur in welk opzicht ook.