Je kan ook op zoek gaan naar een verzorgpaard voor een paar dagen. Kost meestal geen of weinig geld. maar het vraagt wel verantwoordelijkheid en tijd etc etc, ervaring kan ook een pre zijn maar dat hangt van het paard zelf af
bobomelo
Geplaatst: 19-03-11 14:39
Zoek een leuke verzorgpony bij jou in de buurt! lijkt me een slimme optie! Je bent nog maar 13, je hebt geen idee wat een paard kost en kwa onderhoud! Heb je thuis eigen land? Moet het paard ergens op pensionstalling??(en dan wordt de prijs per maand opeens een stuk hoger...) en zou als ik jou was niet beginnen zoals die advertentie op marktplaats, gratis een 1 of 2 jarige voor de zomermaanden, jij hecht je eraan, en dan is het brullen en janken omdat het paard weer wordt opgehaald!
Lekker op de manege blijven rijden, en je best doen om een verzorpony te vinden!
Een oproep helpt ook niet. Als je echt iets wil moet je er ook echt voor gaan. Ga bij de mensen langs met paarden en zoek naar aangeboden dieren op internet. En zorg dat je zelf ook iets te bieden hebt. Lees je in en neem les op een manege.
Tegenwoordig hebben de meeste mensen die een bijrijdpaard aanbieden ook behoorlijke eisen hoor mensen! Ze willen vaak iemand van 16 of ouder of 18 of ouder. Soms zelfs 21 of ouder! En geen manegekinderen, ze willen iemand die minstens L2 ervaring heeft, of op zijn minst aantoonbaar dat niveau gemakkelijk kan rijden. Veelal worden manegepaarden niet van achter naar voor gereden, dus dan weet een manegeklant eigenlijk al te weinig om goed bezig te kunnen gaan met 1 prive paard. En persoonlijk snap ik heel goed dat deze mensen inderdaad een goede ruiter zoeken, want een prive paard is vaak beter en consequenter getraint dan een manegepony, en dat wil men ook zo houden.
TS: Vraag eens op je manege of je daar kan mee lopen. Of ga in de buurt opzoek naar een fijne stal. als je graag een bijrijdpaardje wil kan je misschien, als je ouders daar geld voor hebben, privelessen gaan nemen bij een instructrice die daar eigen paarden voor gebruikt (heel soms heb je namelijk instructirces met meerdere paarden die een oud wedstrijdpaard hiervoor inzetten). Daar kan je veel meer van leren dan op een manege met 6-10 kinderen in een les. Dan kun je bezig met zaken als trainingstechnieken, correcte houding en zit en heel belangrijk, subtiliteit van het hulpen geven. Als je dat allemaal onder de knie hebt (en ondertussen een jaartje ouder bent) kan je waarschijnlijk ook weer makkelijker bij een stal/prive persoon terecht voor een bijrijdpaard.
Daarnaast scheelt het vaak heel erg als je het niet erg vind dat je niet (altijd) kan rijden. Veel mensen zijn namelijk opzoek naar iemand die niet vies is van een beetje werk, en die hun paard niet benaderen als een gebruiksobject.
slagchoco_91
Geplaatst: 19-03-11 19:09
Je woont in kloosterburen ? In dat geval weet ik heel misschien wel wat voor je... maar dan moet je accepteren dat het waarschijnlijk eerst enkel de verzorging is(mesten, borstelen etc etc) en grondwerk. Zo ja dan stuur ik je wel meer info via pb