verkopen paard hoe zit dat eigenlijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XshaartjeX

Re: verkopen paard hoe zit dat eigenlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:47

Je hoeft het paard niet op proef mee te geven. Je kunt ook een proefperiode op jouw stal aanbieden. (ook dit hoeft niet per se omdat ze al zo vaak is geweest)
Niet overweg kunnen met andere paarden is geen verborgen gebrek. Dus daarom hoef je hem niet terug te nemen. Stel wel even een koopcontract op. Bijvoorbeeld dat als zij hem wil verkopen ze jou de mogelijkheid moet geven hem voor hetzelfde bedrag terug te kopen is wel een prettig onderdeel om toe te voegen aangezien je toch om het beestje geeft.
Jij hoeft je paard niet te laten keuren. Dat is aan de koper.
Ik zou even een voorbeeld koopcontract opzoeken en kijken wat daar allemaal in staat. daarbij zou ik zelf zoiets hebben van als je zo moeilijk gaat lopen doen laat dan maar zitten maar das mijn mening :P

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 12:30

even een korte update:

ik heb inmiddels besloten mijn paard niet aan deze mensen te verkopen. Had er geen goed gevoel bij en ik heb er zelf zoveel plezier mee dat ik hem liever zelf hou.
Bedankt voor alle adviezen, mocht ik in de toekomst ooit nog een keer een paard willen verkopen dan ga ik jullie tips zeker toepassen.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:01

Als het niet goed voelt inderdaad niet doen. Goede beslissing van je hoor! Ik heb net een paard aangeschaft. Het dier komt in mei naar mij toe. Alles is in goed overleg vastgelegd in een koopcontract. Daar staat een maand proeftijd in omdat ik ook een maand proeftijd bij de pensionstal. De paarden staan er in kuddes en het moet inderdaad klikken. Uiteraard betaal ik het paard wel zodra de overdracht plaatsvindt. Er is zo ontzettend veel mogelijk qua afspraken en zaken bij het kopen/verkopen van een paard. Daar heb ik ook heel erg van staan kijken hoor!

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 15:43

@angela28, veel plezier met je nieuwe aanwinst! Wat fijn dat alles zo in goed overleg is gegaan. Dat is wat ik zelf ook voor ogen had, maar helaas lopen dingen soms niet zoals je wilt.
Ik heb iig mijn lesje wel geleerd, direct duidelijk met elkaar afspreken wat de bedoelingen zijn, en dat ook netjes op papier vastleggen. Dat voorkomt nare verrassingen achteraf!