Zadel verkocht MAAR NU

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:55

Je bent duidelijk geweest.

Ik zou der gewoon terug mailen:

Beste """

Er is gister een duidelijke afspraak gemaakt dat ik het zadel niet terug zou nemen in het geval dat deze niet zou passen. Voor deze afspraak was er volle begrip van jou kant.
Helaas schijn je deze afspraak toch niet zo serieus te nemen als dat je gisteren wel was, Je hebt zelf het risico genomen en ik heb meerdere malen aangeven dat je het bij twijfel niet moet doen.
Je hebt dit risico zelf dus daadwerkelijk wel genomen en hiermee ook een akkoord op de afspraak gegeven.

Hier uit kun je opmaken dat ik het zadel niet terug ga nemen en dat ik het geld ook niet terug ga geven.

MvG.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:56

ik zou een net mailtje sturen dat ze de boom in kan :o
je hebt het haar heel duidelijk gezegd dus ze hoeft nu niet ineens met een mailtje te komen dat ze haar geld terug wilt

als ze het netjes gespeeld had, had ze gevraagd of ze het zadel toch terug mocht brengen en je zou laten zien dat het zadel echt alleen gepast is en of ze dan ajb het geld terug mocht hebben

bij dit mailtje gaan mijn nekharen overeind staan
eerst eindeloos twijffelen en maar niet kunnen beslissen en dan toch meenemen en nu weer terug krabbelen

ook zij raakt dit zadel wel weer kwijt als ze het in de verkoop zet

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:57

De afspraken lijken mij heel erg duidelijk :j
Ik zou het zadel dan ook niet terug nemen en ook geen geld terug geven..

Ze verkoopt m zelf maar ;)
Ze wist zelf ook wel dat het een risico was door hem niet eerste te passen..
Eigen schuld..

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:00

ik zou idd ook het zadel niet terugnemen heb dat eerder een keer wel gedaan.
kreeg het zadel 1.5 dag later terug,met een kapotte boom. en ik zat met de ellende,je kan niet zomaar aannemen dat mensen normaal met goederen omgaan (helaas!!)
ik snap jou heel goed hoor TS en gewoon zo doen als dat de koopster al van te voren wist.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:01

Wel een beetje vervelend dat je alles met kleine letters of alles met hoofdletters typt. :+

Maar het is wel vervelend. Jij hebt duidelijk gemeld dat je het zadel niet terug nam, op twijfel heeft ze het toch gedaan & nu er vanuit gaan dat ze het terug kan brengen, zo maakt ze het zichzelf wel erg makkelijk :=

Ofun; net berichtje inderdaad.

happyhorse

Afspraak = afspraak. :j
Ook al is het een mondelinge, ik zou dan niet terug nemen.
Net zoals je zegt dat je ander zadel kapot terug kreeg, je weet niet wat ze ermee heeft gedaan.
Ze heeft risico genomen en je hebt vaak genoeg gezegd bij twijfel niet doen.

mariekepiet

Ik zou persoonlijk ook niet zo snel een zadel kopen als ik het niet eerst kan passen maar als het zo is gegaan als jij het verteld hier dan is het het probleem voor koper als zij hier in toe heeft gestemd. Ze heeft de gok genomen en het was helaas voor haar de verkeerde gok.
Zou haar persoonlijk wel gelijk even terug mailen met deze mededeling, dat ze in ieder geval weet waar zij aan toe is en haar het ritje naar jou toe kan besparen.

Sence

realmagic: met een kapotte boom? wat hebben die mensen allemaal gedaan met dat zadel, begin je je dan toch echt af te vragen.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:04

heb je het zadel te koop gezet op een verkoopsite, marktplaats bijvoorbeeld? Dan zou je nog terug kunnen gaan naar de advertentie, en heb je het wel zwart op wit staan.
Heb zelf 1 week geleden een zadel verkocht via marktplaats, en had dan in de advertentie gezet, eenmaal verkocht= verkocht. Advertentie opgeslagen, zodat je kunt aantonen dat de verkoper ervan op de hoogte is.
Ik zou het zadel niet terugnemen, omdat afspraak is afspraak. Maar aan de andere kant kan een koper ook vervelend gaan doen en dat is het ook weer niet waard.

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 13:04

Kentaro schreef:
Wat een raar mens zeg!! (en dan snap ik ook dat er mensen zijn die spullen alleen willen versturen en geen mensen bij ze aan de deur willen hebben.... :P )
Ik snap heel goed dat je daar mee zit! Ik vind absoluut NIET dat ze recht heeft om hem terug te brengen en haar geld terug te krijgen, maar ik ben bang (mezelf kennende :o ) dat ik het maar zou doen om er vanaf te zijn (er WEL vanuitgaande dat het zadel inderdaad in precies dezelfde staat is!!!) en ik niet lekker thuis zou zitten met het idee dat ze zomaar voor de deur zou kunnen staan..... }:0

EN DAAR BEN IK BANG VOOR !!!

Ik had afgesproken bij mn moeder thuis ( ivm dat mijn moeder op mijn baby past als ik weg moet)..

Mijn moeder was er dus gister ook bij ;) ( maar ik ben zelf oud en wijs genoeg hoor haha)..

Het idee dat ik straks weg moet en mijn baby en moeder hier zitten ?? en zij straks voor de deur zou staan??
Daar moet ik niet aan denken nee |(

En ik ben dan ook inderdaad zo van : geef geld wel terug om er van af te zijn :(:)

MAAR toch, we hadden toch die afspraak? ze is hier anderhalf uur geweest,,

We hadden afgesproken om 11 uur ( ik moest om uiterlijk half 1 weg..)

Kwart voor 12 was ze hier( misschien moeten zoeken?)

Om 1uur ging ze weg ( en ja, ik was te laat op afspraak) :Y) .

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:08

Als je achter je principes blijft staan zou je hem niet moeten terugnemen. Met waarschijnlijk vervelende gevolgen voor beide partijen. Dus de échte vraag is: waarom zou je je al die ellende op de hals willen halen? Alleen maar om achter je principe te blijven staan? Heel nobel (en persoonlijk ben ik het met je standpunt eens hoor) maar wat schiet je ermee op?! Helemaal niks. Jij voelt je rot, mevrouw voelt zich rot...Ik zou in dit geval toch voor de makkelijke weg kiezen ipv voor je eigen principes. ALS het zadel heel is natuurlijk...

Daarbij komt nog: heb je de afspraken op papier staan? Zo niet, dan is het jouw woord tegen het hare en kan dus niemand de waarheid achterhalen.

Easy way out is gewoon zadel terugnemen en nieuwe koper zoeken.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:08

wacht de reactie maar even af.

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 13:09

realmagic schreef:
ik zou idd ook het zadel niet terugnemen heb dat eerder een keer wel gedaan.
kreeg het zadel 1.5 dag later terug,met een kapotte boom. en ik zat met de ellende,je kan niet zomaar aannemen dat mensen normaal met goederen omgaan (helaas!!)
ik snap jou heel goed hoor TS en gewoon zo doen als dat de koopster al van te voren wist.

Dat is dus ook bij mijn vorige zadel gebeurd :(:) |(

Ze hadden hem gepast op groen paard en die is als gek tekeer gegaan en BOEM pats,, zadel op grond gevallen KAPOT !

Zo is het gegaan MAAR volgens de mensen WAS DE BOOM AL GEBROKEN..

Was echt niet zo maar goed, ze waren mij te agressief aan de deur en heb toen geld terug gegeven , ik zat dus met kapot zadel ( a 500euro)

...........

In mijn advertentie had ik het NIET neergezet,, hier copie..:

Stubben Colombo

18inch

33cm boommaat

Medium kamer
Elandleder (stroef en dik leder)

Zadel heeft een perfecte pasvorm en een heerlijke ongedwongen zit..
Breed kussenkanaal en super soepel leder...

Ophalen heeft voorkeur.. verzenden=verkocht

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:10

Sence schreef:
realmagic: met een kapotte boom? wat hebben die mensen allemaal gedaan met dat zadel, begin je je dan toch echt af te vragen.

Ja ik heb me dat ook heel lang afgevraagd, maanden later hoorde ik via via dat het paard waar hij op gepast werd zo'n gevoelige rug had,en het zadel niet accepteerde dat hij is gaan steigeren en ermee achterover is geklapt, hun hebben het zadel gepoetst en naar mij terug gebracht. :(
Tja daar sta je dan met je goede gedrag, aan de buitenkant was niet direct iets te zien.
en toen ik hem zelf nog een keer wilde gebruiken voor een strandrit ging ik er op zitten en voelde gelijk dat er iets mis was. beetje zuur om er daar achter te komen, wel een goede harde les voor mij.ik doe dat zo nooit meer

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:11

Ahhh, in je advertentie doe je het voorkomen alsof je het zadel mag passen door alleen bij verzenden = verkocht neer te zetten..

Heb je voor mevrouw kwam ook aangegeven het zadel niet terug te nemen? Dus per mail bijvoorbeeld?

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:11

ik heb het ook gehad met mijn zadel.
Zadel was gloed nieuw.
kreeg het terug om redenen.. Maar ik zat wel met een zadel met allemaal krassen.. _-:( -:(-

Zoals ik al zei was even de reactie af.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:13

Als je het toch meerdere keren duidelijk hebt gezegd hoef je er toch niet over te twijfelen lijkt mij.
Dan ben je toch duidelijk genoeg geweest en zij ging akkoord.

Wat je evt. nog kunt doen als zij voor de deur staat; eerst weigeren en als ze aandringt doe je alsof je haar heel erg matst en betaal het bedrag terug minus 50,- , als ze dat ook niet wil moet ze gewoon niet zeuren want afspraak is afspraak.

Ik ben benieuwd wat haar reactie is op je mail.

Als ik de reactie's hier zo lees geef ik ook maar geen zadel meer mee om te passen :n

Sorola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:21

Ik heb laatst ook mijn zadel verkocht via marktplaats, en ben het zelf gaan passen om te zien wat ermee gebeurde. Dat kan natuurlijk alleen als het in de buurt is, maar ik heb al een verkoper af moeten zeggen omdat zij het niet eens was met mijn voorwaarde. Zelf ook nare ervaringen gehad met kapot zadel terugkrijgen, dus ik geef het niet meer mee om te passen.

Daarnaast is een mondelinge afspraak een rechtsgeldige afspraak. Iets op papier zetten zorgt er wel voor dat je kan aantonen wie er gelijk had, maar is niet noodzakelijk voor een rechtsgeldige afspraak. Achter je standpunt blijven staan dus.

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 13:24

Tallie1979 schreef:
Ahhh, in je advertentie doe je het voorkomen alsof je het zadel mag passen door alleen bij verzenden = verkocht neer te zetten..

Heb je voor mevrouw kwam ook aangegeven het zadel niet terug te nemen? Dus per mail bijvoorbeeld?

duidelijk door telefoon afgesproken :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:25

Maar hoe kun je nagaan of een mondeling afspraak wel is gemaakt als je niets hebt opgeschreven?
Als de één welles zegt en de ander nietes, waar sta je dan? En hoe weet je of die afspraak voor beide partijen wel hetzelfde inhield? Mensen kunnen dingen nu eenmaal gauw anders opvatten dan de bedoeling was. Dan is een handtekening onder een papiertje toch wel fijn.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:26

Hebben jullie ook mailcontact gehad?

Ik heb destijds ook een partij zadels gepast, maar wel met de voorwaarde dat ik ze binnen 2 dagen weer terugbracht.
Ik heb daar destijds duidelijke afspraken over gemaakt (op papier).

Ik zou eerst voet bij stuk houden, en anders er bv ook € 50,- af halen.

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 13:27

anneliesdj schreef:
Als je het toch meerdere keren duidelijk hebt gezegd hoef je er toch niet over te twijfelen lijkt mij.
Dan ben je toch duidelijk genoeg geweest en zij ging akkoord.

Wat je evt. nog kunt doen als zij voor de deur staat; eerst weigeren en als ze aandringt doe je alsof je haar heel erg matst en betaal het bedrag terug minus 50,- , als ze dat ook niet wil moet ze gewoon niet zeuren want afspraak is afspraak.

Ik ben benieuwd wat haar reactie is op je mail.

Als ik de reactie's hier zo lees geef ik ook maar geen zadel meer mee om te passen :n

ik ben wat dat betreft een wat "banger persoon" ..

ze was ook 3 kop groter en 80 kilo zwaarder dan ik ben,, ik kijk wel uit door te weigeren :o

voel me zo rot he,, ben wel erg blij met jullie reacties hoor *D

tita

Re: Zadel verkocht MAAR NU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:28

Als zij hem komt brengen dan kun je toch gelijk je zadel controleren of ie kapot is, ik zie het probleem niet.
Wil je het zadel echt niet hebben (misschien staat ie al een jaar te koop) dan kun je zeggen dat je hem wel terug wilt kopen maar voor minder

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 13:28

Rijerijerije schreef:
Maar hoe kun je nagaan of een mondeling afspraak wel is gemaakt als je niets hebt opgeschreven?
Als de één welles zegt en de ander nietes, waar sta je dan? En hoe weet je of die afspraak voor beide partijen wel hetzelfde inhield? Mensen kunnen dingen nu eenmaal gauw anders opvatten dan de bedoeling was. Dan is een handtekening onder een papiertje toch wel fijn.

daarom,, blijft haar tegen mijn woord..

mijn kindje was er wel bij maar dat is nog een baby :D ;)

en mn moeder was erbij..maar ja ;(

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:29

om bovenstaande redenen ga ik altijd zelf bij mensen langs met mijn zadel als mensen willen passen. Dan zie ik zelf wat er met mijn spullen gebeurt.

Maar in jouw geval zou ik ook geen geld terug geven. Afspraak is afspraak, klaar.