Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Ruby1995 schreef:Vjestagirl schreef:Stalling. Een stalling voor €20 per maand kan niet. En als het kan, wat ga je doen als degene van wie de stal is morgen een auto ongeluk krijgt en jij daar weg moet omdat de stal opgeheven wordt?
Wormenkuren zijn duurder, voer is duurder, de dierenarts is véél duurder dan die €1 per week die jij hebt. Inentingen, spullen vervangen etc etc etc.
Stalling kan wel
En de stal hoort bij een groot bedrijf
Ruby1995 schreef:dat dik gedrukte begrijp ik niet???
gabjj8 schreef:Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is: 'Droom lekker verder.'
Neem die pony niet, dit gaat je echt niet lukken, ja, in een fantasiewereld.
Een pony kost gemiddeld toch echt wel 300,- per maand hoor
En jij komt op nog geen 50,- uit.. hoe doe je het
pluklief schreef:Stalling kan trouwens wel, ik heb zelfs een paar jaar bij iemand gratis gestaan incl. hooi.
Maar kan je de pony ook nog betalen als je van stalling moet wisselen? Dit kan namelijk altijd gebeuren om wat voor reden dan ook.
Je dierenarts potje is zoiezo veelste klein, van 100,- kan je enten en dan als er wat is kan de veearts nog een keer komen maar dan is het wel op.
Hoefsmid zal voor die prijs er wel niet bij zitten want met een stallingsprijs van 20,- moeten de eigenaren van de stal al extra bijleggen om het hooi en het stro te betalen.
Daarnaast zou ik twijfelen over een C pony van 550,- met toebehoren, dat is echt ontzettend weinig al helemaal als het een brave kinderpony is. Daar kan haast nooit een fatsoenlijk zadel bijzitten.
SofieHavan schreef:Het lijkt me onrealistisch idd
Mijn paarden staan thuis en kosten mij in onderhoud (enkel stalling): 40€ (x 12 = 480)
Dierarts visite + enten €45
Ontwormingen €60
Hoefsmid elke 10 weken €85 = €425
Tandarts €80,00
----------------------------------------------
Totaal: 1090€ per jaar = 90,8€ per maand (en ik heb nog een pensionair staan waardoor ik de opbrengt van de pensionklant hiermee kan verrekenen wat zou komen op 71€ per maand voor 1 paard.)
Maar dan mag er niets misgaan. Verder ook nog jeep & trailer kost per jaar = 1500€ minimum!
SofieHavan schreef:Het lijkt me onrealistisch idd
Mijn paarden staan thuis en kosten mij in onderhoud (enkel stalling): 40€ (x 12 = 480)
Dierarts visite + enten €45
Ontwormingen €60
Hoefsmid elke 10 weken €85 = €425
Tandarts €80,00
----------------------------------------------
Totaal: 1090€ per jaar = 90,8€ per maand (en ik heb nog een pensionair staan waardoor ik de opbrengt van de pensionklant hiermee kan verrekenen wat zou komen op 71€ per maand voor 1 paard.)
Maar dan mag er niets misgaan. Verder ook nog jeep & trailer kost per jaar = 1500€ minimum!