Crematie verzekering voor je paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:18

Ik heb hier zelf ook al best vaak over nagedacht.. Meer omdat ik het as bij me zou willen houden in een hangertje o.i.d

Maar heb nu meerdere malen een paard van een ander zien liggen (nadat ze ingeslapen waren) en het was eigenlijk bizar om te zien, hoe het juist geen paard meer was.. Het was een omhulsel, niet meer niet minder, en als het je eigen is, zal het denk ik weer anders zijn. Maar daarom twijfel ik of ik het wel of niet zou doen. Want ik herkende zelf dat paard niet meer in het lichaam.. Echt net of de ziel eruit getrokken was...

Ilsemarie

Re: Crematie verzekering voor je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:10

@Nadita: deze discussie lijkt mij hier ongepast, hier zijn meerdere topics over. Bij het rendac wordt een lichaam anders verwerkt, er zijn mensen die dat liever niet zo willen. Dat het jou niets uitmaakt (of in ieder geval niet opweegt tegen de kosten) is prima maar er zijn ook mensen die dat niet willen. Dat moet je wel respecteren!
Mensen die hun paard laten cremeren hebben niets tegen mensen die hun paard laten ophalen door het rendac, maar die mensen willen het voor hun paarden (of een van hun paarden) graag anders. Dat is ieders goed recht.

@ts: ik wil mijn pony ook laten cremeren, het is misschien een gekke vergelijking maar toen ik in 10 dagen tijd een oma en een opa verloor, waarbij in beide families compleet anders met de dood en het lichaam werd omgegaan heb ik voor mezelf wel gemerkt dat cremeren mij de dood van mijn pony makkelijker zal laten verwerken. Mijn opa lag mooi opgebaard, dat was zo fijn om te zien, hoe rustig en vredig hij er lag. Mijn oma mocht ik niet meer zien, ook niet kort voor ze stierf, de kist was ook dicht en huilen mocht ook niet, die dood heb ik nog altijd niet verwerkt, het was zo kil en koud allemaal... terwjil ik het bij opa alleen nog 'jammer' vind dat hij sommige dingen niet meemaakt maar ik heb het een plekje kunnen geven. Kijk anders ook eens in het topic in mijn onderschrift!

Maar ik zou er geen verzekering voorafsluiten maar gewoon geld opzij leggen ervoor! (vang je ook nog wat rente) Kan je later eventueel nog bij een ander crematorium laten cremeren enzo, wie weet wat over 20 jaar is! (wie weet is het dan ook wel geodkoper... oudere paarden wegen vaak ook wat minder enz..)