Kenners: welke trailer past het beste bij dit wensenlijstje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:27

Op zich ben ik het eens met Ikke (en das als het om auto's en trailers gaat meestal wel zo) alleen wil ik een aanvulling doen kwa trailer, de Humbauer die kwalitatief ook erg goed is. En die heeft een model (2 paards) die voor een westernruiter een zadelkamer heeft waar ook echt 2 westernzadels inpassen ;) Alleen zou ook ik achter een RAV4 geen 2 paards hangen.

En kwa gewichten van trailers, let daar extra op. Of nog beter zet de trailer van je keuze zelf op een weegbrug. De daadwerkelijke gewichten wat zon trailer wegen kunnen afwijken van wat er op papier staat! En dat is meer regelmaat dan uitzondering, en heeft te maken met rubberen matten, trapbescherming ed. Hier in Duitsland is het zelfs zo dat er geen vast gewicht meer op de papieren staat. Er staat trailer kan wegen tussen zoveel en zoveel kg.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 10:48

@ Rina: Dank je wel voor je tips. de vraag was ook een beetje of een 2 paards wel verstandig is, gezien de specs, en op welk aspect ik het beste concessies kan doen.
De adviezen die hiervoor gegeven zijn kloppen wel een beetje bij mijn eigen gevoel: liever blijven bij een aluminium trailer en dan gaan voor een 1,5 paards :)

Ja; ik ben me bewust van het verschil tussen papieren gewicht en daadwerkelijk gewicht :) Reden temeer om de trailer te wegen. Dat systeem in Duitsland klinkt
zo gek nog niet, wordt dat ook gebaseerd op resultaten van een weegbrug?

Humbauer... ik hoor daar wisselende verhalen over dus staat daarom ook niet hoog op mijn lijstje. Hij is kwalitatief vergelijkbaar, maar ook een stukkie duurder.
En naar wat ik heb gelezen is het onderstel van de Humbauer niet helemaal optimaal: geen langsliggers, relatief veel vrijheid rond de wielen. Maar goed: dit
is wat ik heb gelezen, heb er nog niet naar gekeken of een dealer over gesproken. Maar vandaar dus dat de Humbauer (nog) niet in mijn top 3 staat. :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:17

Rumpleteaser schreef:
Humbauer... ik hoor daar wisselende verhalen over dus staat daarom ook niet hoog op mijn lijstje. Hij is kwalitatief vergelijkbaar, maar ook een stukkie duurder.

Y;( even niet aan gedacht. Ik woon in Dld. prijzen liggen hier anders dan in NL.

Hoe ze de gewichten hier berekenen weet ik niet. Ik weet alleen maar dat er hier geen vast gewicht op papier staat.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:26

Rij 1x met een Humbaur en je wilt niets anders meer :D
Het chassis is uit één stuk gelast,dus niet gebout zoals bij alle andere trailers ;) ,wat betekent dat het gewicht van je paard verdeelt is over de gehele vloer ( dus extra stevig en stabiel)
Ikzelf heb met verschillende merken gereden ( dankzij onze zaak) dit merk springt er voor mij bovenuit,en onze "onrustige op en neer springende pony's" staan op deze trailer dus ook echt stil,wat mij in prakrijk leert dat het wel degelijk verschil maakt voor onze viervoeters zelf,die van ons zijn dus Humbaur minded :j nu :=
Succes met kiezen hoor!!! ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PQQS87YL.jpg
Tel opvraagbaar via PB

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:46

gap schreef:
Het chassis is uit één stuk gelast,dus niet gebout zoals bij alle andere trailers ;) ,wat betekent dat het gewicht van je paard verdeelt is over de gehele vloer ( dus extra stevig en stabiel)

Sorry, zwamverhaal; vrijwel alle trailers zijn tegenwoordig uit een stuk gelast. Maar mocht je dat niet geloven; ik ga morgen naar de Equitana. Ik zal er eens extra op letten........

De Westfalia Saturnus is een van de weinige trailers die je volledig uit elkaar kunt schroeven. Dit heeft als voordeel dat je bij schade losse delen kunt vervangen en niet gelijk je trailer af kunt schrijven.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:57

ikke schreef:
gap schreef:

Sorry, zwamverhaal; vrijwel alle trailers zijn tegenwoordig uit een stuk gelast. Maar mocht je dat niet geloven; ik ga morgen naar de Equitana. Ik zal er eens extra op letten........

De Westfalia Saturnus is een van de weinige trailers die je volledig uit elkaar kunt schroeven. Dit heeft als voordeel dat je bij schade losse delen kunt vervangen en niet gelijk je trailer af kunt schrijven.

Let dan inderdaad maar goed op ;) de andere trailers zijn gebout maar je koopt een trailer om de rijeigenschappen in combinatie met comfort voor je paard(en),ik heb het dan over de langsligger ( die is van voor tot achter aan één stuk) bij andere trailers zitten er stukken aan elkaar vastgeschroeft zeg maar ( in de lengte). Ook een uit één stuk langsligger is compleet te vervangen met schade dus in principe géén punt hoor!! ;) verder had ik het natuurlijk niet over de dwarsliggers :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:03

Nou sorry maar de langsbalken van vrijwel alle fatsoenlijke trailers zijn uit een stuk. Mijn Westfalia in ieder geval wel en van Weijer en Ifor weet ik het ook zeker.
Bovendien wil ik zeker geen trailer waar de assen gelast zijn in het chassis. Assen willen weleens sneller slijten dan de rest en voor 1600 euri's heb ik geen nieuwe trailer...........