Paniek in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaraViavia

Re: Paniek in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 02:07

Mijn paard raakt vaak ook in paniek. Ik heb 2-paards trailer maar moet 1x in de week mt een paard weg, en 1x in de week met twee dus geen tijd om elke keer schot weg te halen. Onder het rijden is er NIKS aan de hand, maar daarna... Dan klinkt het alsof dat ie de bodem eruit trapt(hij heeft hoefijzers dus klinkt wel harder). Ik rij maart me eerste wedstrijd en weet nu al niet hoe ik dat moet doen tussen proefje & prijsuitreiking.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:00

"Geen tijd om elke keer schot weg te halen"" ? Sorry maar dat klinkt voor mij als een heeeeel zwak excuus.
Je staat die dag 5 minuten eerder op en dan heb je het schot eruit.....

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 01:39

Oreo schreef:
"Geen tijd om elke keer schot weg te halen"" ? Sorry maar dat klinkt voor mij als een heeeeel zwak excuus.
Je staat die dag 5 minuten eerder op en dan heb je het schot eruit.....
nee kan niet in 5 min (jij mss, ik niet) en tis ook geen 'excuus'.
Heb die wedstrijd vn Maart al gereden en iemand heeft met hem rond gestapt dus (1 winstpunt)

ladylis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:51

Misschien dat het paard niet in paniek raakt als er iemand bij hem in de trailer is? gewoon om hem gerust te stellen. Tis maar een idee, en het helpt misschien ook nog! Verder kan je misschien(weet niet of je dat al doet?) wat te knabbelen in de trailer hangen, zodat het paard zich kan focussen op eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:11

amber_steph schreef:
ja maar dat vind ik geen probleem, maar wil met een vriendin naar t strand kunnen etc, en aangezien hier geen vrachtwagenverhuur is, gaat het dan moeilijk worden, dus vandaar dat ik hier tips vraag

Je kunt wel meer willen... als je paard aangeeft dat hij het zo niet wil dan is dat zo, dan zorgt je vriendin maar voor een eigen trailer. Wat jouw paard heeft is helemaal niet gek, de mijne heeft het ook, maar die kan alleen maar op een 2-paards met het schot opzij. Dat is dan maar zo, mijn paard moet zich vertrouwd voelen in de trailer en dat is het belangrijkste.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:16

Mijne heeft precies hetzelfde maar hij gooit zich tegen de wand aan. Eerst viel hij nog om, nu is dat over. En ook hij blijft normaal staan in een 1,5 paards trailer of in een 2 paards met schuin middenschot.
Als je niet het schot er steeds uit wilt halen want ik kan begrijpen, dit wou ik ook niet, kan je het beste deze schuin zetten. Helpt bij mij super. Paard zet zijn hele kont scheef en er is niet meer aan de hand..

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:34

scheef zetten is meestal geen oplossing, het is namelijk wel de bedoeling dat het schot vast staat, als het schot schuin staat kan je de achterstang er niet in doen.
als je het schot eruit haalt heb je ook een extra lange achterstang nodig..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 15:57

schot scheef en dan stang van 1,5 paards trailer gebruiken werkt ook prima. Deed ik regelmatig als ik met mn paard opgezadelt en al op pad ga.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:02

oefenen, oefenen, oefenen, oefenen! kijd hem of haar af, geef ze hooi, ga haar aaien (niet tijdens het rijden natuurlijk) enzo. probeer wat.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:09

Ik heb niet alles gelezen en ik heb niet super goed gelezen. Maar bij sommige paarden helpt het om bij het tussenschot het onderste stuk weg te knippen. Dan kunnen ze breder staan met hun benen.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:17

ik denk dat je inderdaad veel moet oefenene.
EMt een ander paard erbij, zorgen dat ze de benen kunnen verzetten, wat ideaal kan bij zo'n flexibel tussenstuk
Onze hengst had dit ook door een akkefietje eerder.
Nu flexibel stuk ertussen en kan hij dus verstappen, en nu is het prima, t is voornamelijk de bochten waar hij problemen mee had.
Lukt dit niet. tsja, dan geen buitenrit of toch 2 trailers... Ik wist het wel, ging niet alles er op wagen