Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
karijn schreef:Als eigenaar heb ik het nu dus twee keer meegemaakt dat de bijrijder moest afhaken ivm studie of werk. Wij hadden vantevoren afgesproken dat als het niet meer zou lukken, men het gewoon eerlijk moest zeggen. In goed onderling overleg zijn wij dan ook uit elkaar gegaan.
Belangrijk is dat een ieder weet wat de verwachtingen zijn, bespreek alles open en eerlijk met elkaar en kom dan tot een juiste beslissing.
Lins, in jouw geval zou ik dan met de eigenaren willen bespreken of je in plaats van 2 keer rijden naar 1 keer rijden kan gaan en dan wellicht een reductie in de kosten kan krijgen. Dan hoef je het niet helemaal op te geven maar creëer je juist een betere situatie voor beide partijen.
Pakt dus helemaal goed uit!
. Toen kreeg als een weer een leuk paardje aangeboden.
Nou moet ik zeggen dat ik wel een beetje 'vals speel' want mijn bijrijdster is mijn zusje, ideaal als je het mij vraagt. We kunnen goed met elkaar overweg, denken hetzelfde over (omgang met en rijden op) paarden en ze behandelt mijn paard en spullen alsof het haar eigen zijn. Ik heb geen bijrijdster nodig omdat ik qua tijd of op financieel gebied niet uit kom, ik gun het mijn zusje gewoon om ook een dag lol te hebben van een 'eigen' paard. 

Mist schreef:Ik heb mijn paarden voor mezelf en niet voor een ander. In plaats daarvan heb ik een schoonmaakster, tuinman,en iemand van een hondenuitlaatservice, tevens vriendin van me, die als ik moet overwerken o.i.d mijn paarden uitmest, eten geeft en binnen zet. 2 van mijn paarden heb ik + 24jaar en ik kan de mensen die daar ooit (op Mist vaak maar heeeeel kort) opgezeten hebben op 1 hand tellen.