Equimotion schreef:Dus jij zou in Nederland ook een paard ongezien kopen?
Die afstand is makkelijker dus nee.. In Zweden kan je dan 1'keerte gaan kijken.. maar wat zegt 1 keer nou? Hier kan je een aantal keer proefrijden
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Bovendien zijn Noordzweedjes erg meewerkend in hun karakter mits ze in hun waarde worden gelaten, en ik vind dat ze heel snel dingen oppakken en graag wat voor je doen waardoor de opvoeding eigenlijk heel soepel gaat.
MariekeRzd schreef:Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat. Zit er zelf ook wel eens over na te denken maar ben nog niet tot actie overgegaan. Leuk dat jij het wel doet!
Succes en hopelijk gaat het allemaal goed.
. Weet je al welke kleur je wilt? Lukas is nl 'gewoon' bruin maar er zijn zulke stoere kleuren! Of maakt je dat niet uit? EliseLukas schreef:Die merrie van Castelijn is volgens mij nog wel heel jong, maar als ze nu niks hebben zal ze alweer weg zijn. Als ik nu om de een of andere reden een zweed zou gaan kopen zou ik hem ook uit Zweden halen hoor. En ik zou het ook gewoon vanaf het plaatje wel aandurven. Ik zou er heel erg graag een jong paard (0-2,5) bij willen. Jammer genoeg heb ik geen geld en nog minder tijd. Weet je al welke kleur je wilt? Lukas is nl 'gewoon' bruin maar er zijn zulke stoere kleuren! Of maakt je dat niet uit?
. Toch vind ik die hengsten van Castelijn (die ene die overleden is en die andere gecastreerd en verkocht) ook erg mooi en apart. En een donkere met witte manen vind ik ook prachtig. En een zwarte zou ik ook wel willen. Eerst maar ff de loterij winnen denk... hahaha. Maar ook Lukas vind ik mooi. In de winter heeft hij blonde sokken en in de zomer niet en zijn neus vind ik ook heel mooi, en de lichte randjes om de ogen zijn helemaal prachtig. En hij heeft een blond plukje bij de aanzet van zijn staart haha, heel raar staat dat. Dus hij is niet helemaal 'gewoon' bruin.
. Ik zou bijna jaloers op je worden. Toen ik Lukas kocht was ik nl. helemaal niet overtuigd. Hij was niet goed opgevoed en wilde de trailer niet in. Uiteindelijk ging hij wel maar hij is daarvoor wel over mijn vriendin gelopen en hij stond vol op haar been (ik was echt bang voor haar hoofd want hij liep echt dwars door en over haar heen). Ik heb daarna nog wel veel met hem te stellen gehad, hij sleurde me overal mee naartoe en was ontzettend dominant. Ik snap niet waar dat paard nu gebleven is want het is nu echt een lieverd, maar ik heb er echt een paar maanden over nagedacht hem weer te verkopen. Een paard van een ander ras met deze achtergrond en opvoeding zou verpest voor het leven zijn geweest. Lukas voor slechts een paar maandjes
. Niet dat hij slecht behandeld is maar ik denk dat zijn vrouwtje veeeeeeeeel te lief voor hem was (terwijl hij toen ook net gecastreerd was) en ze was ook nog eens bang voor hem. Als ik nu opnieuw een Zweed zou gaan kopen zal ik nooit zo erg twijfelen. De twijfel was zo groot dat ik er niet eens van kon genieten. EliseLukas schreef:Dat is idd een mooie marge kwa leeftijd, kun je meteen aan de slag. Gewoon bruin dus. Toch vind ik die hengsten van Castelijn (die ene die overleden is en die andere gecastreerd en verkocht) ook erg mooi en apart. En een donkere met witte manen vind ik ook prachtig. En een zwarte zou ik ook wel willen. Eerst maar ff de loterij winnen denk... hahaha. Maar ook Lukas vind ik mooi. In de winter heeft hij blonde sokken en in de zomer niet en zijn neus vind ik ook heel mooi, en de lichte randjes om de ogen zijn helemaal prachtig. En hij heeft een blond plukje bij de aanzet van zijn staart haha, heel raar staat dat. Dus hij is niet helemaal 'gewoon' bruin.
Heb je al iets gevonden waar je er eentje kunt kopen? Als je iets weet zou je het me dan willen doorsturen? (laat mijn vriend dit niet lezen). Just in case.. misschien win ik die 10 miljoen wel ineens. Ik zou bijna jaloers op je worden. Toen ik Lukas kocht was ik nl. helemaal niet overtuigd. Hij was niet goed opgevoed en wilde de trailer niet in. Uiteindelijk ging hij wel maar hij is daarvoor wel over mijn vriendin gelopen en hij stond vol op haar been (ik was echt bang voor haar hoofd want hij liep echt dwars door en over haar heen). Ik heb daarna nog wel veel met hem te stellen gehad, hij sleurde me overal mee naartoe en was ontzettend dominant. Ik snap niet waar dat paard nu gebleven is want het is nu echt een lieverd, maar ik heb er echt een paar maanden over nagedacht hem weer te verkopen. Een paard van een ander ras met deze achtergrond en opvoeding zou verpest voor het leven zijn geweest. Lukas voor slechts een paar maandjes
. Niet dat hij slecht behandeld is maar ik denk dat zijn vrouwtje veeeeeeeeel te lief voor hem was (terwijl hij toen ook net gecastreerd was) en ze was ook nog eens bang voor hem. Als ik nu opnieuw een Zweed zou gaan kopen zal ik nooit zo erg twijfelen. De twijfel was zo groot dat ik er niet eens van kon genieten.
Toch is die kans heel klein.
. Daarnaast betwijfel ik of ik na het studeren wel zin heb ik twee paarden, ik focus me liever op eentje denk ik, maar mocht het er toch van komen.... Nordsvensk schreef:Hallo bokkers,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een eigen Noord-Zweeds paard.. Maar in Nederland is een erg beperkt aanbod. Dus zit er niks anders op dan er zelf eentje uit Zweden te halen. Maar heb hier eigelijk geen ervaring mee![]()
Heeft er iemand een paard geïmporteerd uit Zweden? of een ander land? Heeft er verder ook iemand informatie over het importeren? Of iemand die me erbij wil helpen?![]()
Alvast bedankt
Groetjes