Twijfelen om verzorger te nemen..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 18:58

Anoli schreef:
Wauw ik ben zeldzaam :')
Hier een niet betalende altijd komende verzorgster/bijrijdster.
Als je passie maar groot genoeg is blijf je echt wel komen, misschien was er toch niet een goed klik met het paard dat zo iemand snel weer stopt. Of kon ze zich niet vinden in de regels die iemand als eigenaar stelt...

Ja je bent dan inderdaad zeldzaam :P
Je hebt gelijk, maar het is ook vaker dat ze de 'rot'klusjes niet willen doen, stallen mesten en dergelijke..
en owe als het slecht weer is..
Maar gelukkig heb je ook goede verzorgers er bij zitten!! :o

Gemmeke

Re: Twijfelen om verzorger te nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:12

Hier nog een zeldzame!

Niet betalend, altijd mestend, paden aanvegen, paard rijden als het nodig is, verzorgen uiteraard enz.!!
En wat Anoli zegt is waar, als je passie groot genoeg is blijf je komen! Uiteraard moet er wel een klik zijn met het paard en eigenaar.

Maar ik heb wel een mening over betalen.
Als ik als verzorger, dus niet rijden zou moeten betalen, dan zou ik het aan me voorbij laten gaan.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn verzorg/bijrijpaardjes snel vind. Heb mijn leeftijd (36) mee zullen we maar zeggen.

Als tip: Bij twijfel zoek verder!

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 20:55

Jaa ik ga eerst een tijdje opzoek,
en niet meteen laten rijden enzo
eerst kijken met poetsen en spelen in de bak en die dingen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:03

Gemmeke schreef:
Hier nog een zeldzame!

Niet betalend, altijd mestend, paden aanvegen, paard rijden als het nodig is, verzorgen uiteraard enz.!!
En wat Anoli zegt is waar, als je passie groot genoeg is blijf je komen! Uiteraard moet er wel een klik zijn met het paard en eigenaar.

Maar ik heb wel een mening over betalen.
Als ik als verzorger, dus niet rijden zou moeten betalen, dan zou ik het aan me voorbij laten gaan.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn verzorg/bijrijpaardjes snel vind. Heb mijn leeftijd (36) mee zullen we maar zeggen.

Als tip: Bij twijfel zoek verder!

Ik weiger er ook voor te betalen hoor, ik doe de eigenaar toch een gunst door een paar dagen zorg en rijden per week over te nemen. Daar ga ik echt niet voor betalen...

En idd ik heb geen moeite met het vinden van een verzorgpaard/pony ik ben 25 dus leeftijd telt mee, en ik kende de eigenaar van mn paardjes natuurlijk al via familie

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 21:22

Leeftijd is een belangrijke rol ja!
iemand die echt zelfstandig is en zich verantwoordlijk opstelt voor paard/pony,
zou je niet snel om geld vragen,
maar een (jong) meisje die geen verantwoording heeft voor paard/pony,
maar die je toch je paard/pony laat verzorgen zal je eerder geld vragen
zodat die gene weet dat het echt serieus is,

Tenminste dat denk ik dan.. :o

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:23

Daar heb je zeker gelijk in,

rede te meer om je punten goed op papier te zetten, en verzorgster evt een "contract" laten tekenen met gedragregels, en andere dingen...??

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 21:53

dat is ook wel een goed idee!!!

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:15

Ik deed vroeger ook verzorgen zonder betalen (toen was dat nog niet zo in). Of ik nu wel of niet de stalklusjes moest doen, maar ik was er ook als het dier door een ander kreupel was gereden en deed dan ook afspuiten een beetje wandelen ed.
Nu zoek ik ook een verzorgster (gratis) maar hooi geven, paar drollen oppakken, opstrooien en watergeven hoort daar wel bij. En rijden in het begin alleen als ik er ben.

Maar vindt ze maar, mijn nadeel een kleine c pony dus jongere ruiters.

Maar TS geef de nieuwe wel de kans om zich te bewijzen ze zullen de eerste keren echt niet in jou manier van denken werken. Ik heb dat zelf ook als ik bij andere kom ik heb even een afwachtende houding kijken hoe de eigenaar het doet of wilt.
Doe bijdrage nog even in overleg, soms zijn de goede verzorgers die met een te kleine portomonee :P

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 19:23

Ja dat klopt!
een vergoeding is ook niet van belang! het is belangrijker iemand te hebben die het echt serieus neemt,
met of zonder vergoeding..

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:21

denk is alleen aan je paard en zet je eigen gevoel uit.
dat helpt nog wel is.
ik heb er ook erg moeite mee maar soms moet je de beste keuzes voor je paard maken ookal lijd je er zelf soms wat onder

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:26

het is iets waar je goed over na moet denken.
maar er zijn genoeg verzorgers die zo paardengek zijn dat ze het heel erg leuk vinden en de rotklusjes erbij nemen. Ikzelf heb ook lang 2 haflingers verzorgt, en deed hier ook de stallen.
dit vond ik absoluut niet erg, want dan was ik bij de paarden!
ik denk dat het lang zoeken word voordat je zo iemand hebt, maar dan heb je natuurlijk ook wat!
En inderdaad wat al eerder gezegd is, een contract opstellen dat je zeker weet dat ze zich eraan houden.
En als je op een stal staat met meerdere mensen kun je ook aan deze mensen vragen of ze een oogje in het zeil willen houden!
Succes ermee!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:35

Ik zou een verzorgster nemen, heb ik ook gedaan toen ik een halfjarige blessure had. Zelf was ik er elke keer bij, maar puur omdat ik het leuk vond. Het moet wel een vertrouw baar persoon zijn.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:48

ow, hier nog een zeldzaam type :+

ben verzorgster voor 5 paarden.
de bak is vanaf eind oktober tot eind maart 1 grote blubberzooi waardoor ik niet kan rijden ( dus in het hele jaar maar 4 maanden om te kunnen rijden)
en of het nou 30 graden is of -10, ik ben er altijd.
in de winter sta ik ook alleen maar te voeren, mesten, andere klusjes op te knappen.
en als de eigenaren een keer niet kunnen of een weekend weg gaan kunnen ze me ook gerust bellen.

maar ik zou inderdaad zoals al meerdere keren is gezegd, iemand eerst laten poetsen, wandelen etc. want de meeste penny's willen al gelijk rijden, en die vermeid je dan :+

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:49

Ik zou als ik jou was, eens rondkijken naar verzorgers, en die ook een laten langs komen. Zien of jij met hun goed kan omgaan, en of ze met je paard kunnen omgaan... Als jij een slecht gevoel hebt bij een 14 jarige, dan moet je dat helemaal niet doen. Iemand nemen waar je je goed bij voelt. Je kan ook die persoon een maand op 'proef' laten komen.
Ook mss op voorhand zeggen dat het maar voor een bepaalde duur is? Want ze geraken er zowiezo aan gehecht.
En duidelijke afspraken maken. Uiteindelijk is het jouw paard en als jij blijft alle beslissingen maken over je paard.

kayjody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:30

ik heb een chronische ziekte en ook ik had een bijrijder voor mijn E pony. maar op een of andere manier blijven de bijrijders niet lang, of de afstand is te ver, of ze gaan studeren in een andere stad, kopen zelf een paard of wat dan ook. helaas ben ik daarom alweer op zoek naar een leuke bijvende bijrijder/verzorger
ze mogen bij mij alles en het kost allemaal niks en toch is het moeilijk om een bijrijder te vinden die voor jaren blijft. toch ga ik weer op zoek want voor mijn pony is het belangrijk om aandacht en beweging te krijgen.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:42

_MBK schreef:
Kolkje schreef:
Bokkers,ik zeg niet dat niet betalende bijrijders bij voorbaat niet serieus zijn,dus daar hoef ik geen commentaar op.Ik deel alleen mijn ervaring !

Je hebt wel gelijk,
Want betalende bijrijders gaan niet een hele maand betalen, om dan maar 1 of 2 keer te komen!!
Je hebt er natuurlijk ook bij die serieus zijn en die niet betalen, maar die zijn wel zeldzaam!!
Want als ze er zijn, hebben ze meestal al een verzorgpaard ;)

Dan heb ik dus zeldzaam veel geluk :j , want ik heb maar liefst twee niet-betalende, trouwe, zorgvuldige en betrouwbare bijrijdsters. Eén volwassen moeder met twee dochters en één studente. Met een drukke baan zou ik niet zonder ze kunnen, want wij hebben geen weidegang en ik wil dat m'n paard minimaal drie keer per dag z'n box uit komt. Ze zijn er dus wel TS! Maak voor jezelf een 'eisenlijstje' waar je bijrijdster aan moet voldoen (en een lijstje met regels waar ze aan zich aan moet houden als je haar gevonden hebt) en ga op zoek; 't duurt misschien even, maar je vindt vast wel iemand!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:57

De tip van gewoon kijken wat er op je pad komt is denk het beste.

Ik heb er ook lang over moeten nadenken, toch maar advertentie geplaats en diezelfde dag nog een reactie gekregen. Afgesproken en klikt vanaf moment 1 al. Ik kan ook echt niet meer zonder mijn bijrijdster! Ze had de pech dat ze niet direct kon rijden omdat de bak bevroren was maar dat was allemaal geen enkel probleem... Ook met paardje klikte het meteen.. Ze doet er van alles mee en gaat in Epe dit jaar de paarden4daagse rijden. Als je me dit 2 jaar geleden had gevraagd of een "ander" op mijn paard zoiets zou doen had ik degene voor gek verklaard! Haha,.. Maar nu, het voelt goed, paard is blij, ik ben blij en bijrijder blij :D

Overigens vraag ik wel een vergoeding, in eerste instantie om het kaf van de koren te scheiden, de mensen die voor lol een bijrijdpaard zoeken haken al snel af, netzoals de 13 tot 16 jarige. Maar zeker ook voor de kosten die wel gemaakt worden als zij rijd. Denk aan dekjes, ijzers, zadel op laten vullen, etc..

Sucses met je zoektocht!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:36

_MBK schreef:
Anoli schreef:
Wauw ik ben zeldzaam :')
Hier een niet betalende altijd komende verzorgster/bijrijdster.
Als je passie maar groot genoeg is blijf je echt wel komen, misschien was er toch niet een goed klik met het paard dat zo iemand snel weer stopt. Of kon ze zich niet vinden in de regels die iemand als eigenaar stelt...

Ja je bent dan inderdaad zeldzaam :P
Je hebt gelijk, maar het is ook vaker dat ze de 'rot'klusjes niet willen doen, stallen mesten en dergelijke..
en owe als het slecht weer is..
Maar gelukkig heb je ook goede verzorgers er bij zitten!! :o

Hier nog een zeldzame dan.. Heb zelf wel altijd betaald ( nu niet meer ) en help al 2 jaar mee op een stadsweide..
( Zelf mesten, de stallen en buiten, geen binnenbak etc. ;) in weer en wind sta ik er .. )
Door omstandigheden wel een tijd gestopt, maar wilde graag terug omdat ik het zo miste .

Maar heb in die 2 jaar gemerkt dat ik en mijn stalgenoot wel zeldzaam zijn .. Mensen die het snel teveel vinden inderdaad..

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 06:43

ja of mensen die het bij slecht weer, voor gezien houden

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 07:43

Ik ben ook chronisch ziek en ben zo blij met mijn stalgenoten en bijrijdster.
Ze doet hem maar 1x per week en komt iedere week trouw en als ik een dag extra vraag is het ook geen probleem. Het ontlast mij weer.

Goed om je heen kijken en niet gelijk accoord gaan met een bijrijdster. Die van mij is ook een zeldzame want verder dan rijden en tutten hoeft ze niets te doen.
Geeft mij ook weer rust.

Daarbij laat ik hem (betaald) 1x per week rijden zodat hij toch lekker in het koppie bezig blijft door een super ruiter.

Gewoon doen alleen wel heel goed selecteren wie je neemt dan kan je beter iemand hebben die 1/2x per week komt en het leuk vind. En idd voor een 18+ gaan.

Succes

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:45

Bedankt allemaal!!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:00

Ik ben zelf degene, die een bijrijdster/verzorgster zocht toen ik van stal verhuisde. Had toen ineens 3 meiden. Met 2 was het gevoel niet goed. Ik durfde de verantwoordelijkheid niet uit handen te geven en had het gevoel dat ik elke seconde op moest letten.

Met de 3de voelde het vanaf de eerste minuut goed. Ik heb wel gevraagd wat voor type paard ze zochten, etc.

Nat mag inmiddels alles met mijn paarden doen en we bespreken veel. Zij helpt net zoveel op stal als dat ik dat doe. Het enige wat ze betaalt is de ene les in de week (al zijn dat er vanaf okt. tot heden nog maar 4 geweest door omstandigheden ;) )

Ik heb geen seconde spijt, maar sla je gevoel niet in de wind. in het begin ben ik er ook elke keer bij geweest, maar dat doe ik nu ook niet meer, omdat zij heeft laten zien hoe verantwoordelijk ze zich kan gedragen.

Kreeg ook veel mailtjes van penny-meisje met ik ben 12 jaar en heb al 7 jaar rijervaring. Dat kan best, maar gaan ze niet redden met mijn paarden. Heb ze vriendelijk afgewezen. Daden zeggen mij meer dan woorden. Als een reactie goed voelde heb ik degene uitgenodigd en die de dingen laten doen, terwijl ik er "als een havik' bij stond. Je ziet dan gauw genoeg of het " klikt" :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:15

haha op deze manier ben ik al helemaal zeldzaam.. Ik ben van het verzorgsters ras dat NIET wil rijden. Die zie je al helemaal niet vaak! ;)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:11

Negerzoen schreef:
haha op deze manier ben ik al helemaal zeldzaam.. Ik ben van het verzorgsters ras dat NIET wil rijden. Die zie je al helemaal niet vaak! ;)

Die ken ik ook nog niet en heb toch erg veel reacties gehad :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:19

Ik vraag mezelf altijd af: 'wordt mijn paard hier beter van'? Zodra ik daar antwoord op kan geven is de keuze voor mij snel gemaakt.
Moeilijker is om een geschikte verzorgster/bijrijdster te vinden. Ik kan je aanraden om een bepaalde periode (2-4 weken) als 'proefperiode' te gebruiken om te zien of het voor alle partijen klikt. Als dit zo is, kan je denk ik dmv goede afspraken een positieve tijd tegemoed zien en je paard ook natuurlijk!