[TAO] Trailer rijden met harde wind?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Re: [TAO] Trailer rijden met harde wind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:24

Vandaag op conour geweest, heb binnendoor het stad gereden en heb er gelukkig geen last van wind gehad. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:35

Hier ook iemand die vandaag wel op concours is geweest vanochtend. Ik moest naar de andere kant van het dorp en heb geen open stukken gereden.
Normaal ben ik de eerste die haar wedstrijd/les afzegt met sneeuw/ijs of wind, maar ik vond dit wel verantwoord.
Als ik twijfel ga ik niet, en wat anderen al zeggen in dit topic: Geen onnodig risico. Op zo'n moment zet ik mijn paard alleen in de trailer als hij naar de kliniek moet voor een leven/dood situatie!

Beli

Re: [TAO] Trailer rijden met harde wind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:05

Ik ben vrijdag middag gewoon naar les geweest, open lange stukken.
oude zware 2 paardszuidema trailer met 1 paard er in en een opel Omega er voor.

Geen enkel probleem (alleen was mijn paard het op de heenweg er niet mee eens dat ik het zijltje dicht gad gedaan)

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:49

Je hoort wel eens dat caravans omwaaien.. die zijn een stuk lichter natuurlijk! of iig vaak maar met 2 wielen en trailer met vier.
Volgens mijn vader valt het wel mee, maar als het echt heftig spookt en je het niet vertrouwd zou ik gewoon niet gaan!