Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gentlegiant schreef:Dar op die opleiding gebeurt alles volgens her boekje positive maar ook negative dingen
Zoals ik al zij en nog iemand bevestigde hij moet er goed uit zien voor het oog
Hoe het paard zijn spieren gebruikt zal hun een worst wezen
Ik denk dat hij bij iemand thuis dus particulier beter gaat staan!
Ga gewoon eenx in de tijd langs om te kijken hoe het gaat laat de ruiter bij jou instructrische rijden
Zo rijden de mensen die mijn paarden rijden minimaal een keerin de week een les van mij (geef dresssuurles) zodat we op de zelfde hoogte zitten qwa rijdniveai
ikke schreef:Gentlegiant schreef:Dar op die opleiding gebeurt alles volgens her boekje positive maar ook negative dingen
Zoals ik al zij en nog iemand bevestigde hij moet er goed uit zien voor het oog
Hoe het paard zijn spieren gebruikt zal hun een worst wezen
Ik denk dat hij bij iemand thuis dus particulier beter gaat staan!
Ga gewoon eenx in de tijd langs om te kijken hoe het gaat laat de ruiter bij jou instructrische rijden
Zo rijden de mensen die mijn paarden rijden minimaal een keerin de week een les van mij (geef dresssuurles) zodat we op de zelfde hoogte zitten qwa rijdniveai
Correctie: alles gebeurt daar volgens de gewenste plaatjes; dat is iets heel anders dan "het boekje". Wat daadwerkelijk de bedoeling is, daar zijn ze niet inteligent genoeg voor........
bigone schreef:Heb je thuis geen ruimte om een rijbak met verlichting aan te leggen, kan je paard daar het grootste gedeete van de winter staan, dus komt hij meer buiten en jij kunt rijden. Kost misschien wel wat maar dat heb je er zo weer uit als je de kosten van de pensionstal en je reistijden/benzinekosten opteld.

tinaaz schreef:Hah, je hoort hier ook wel veel apen verhalen hoor!
Je zult echt niet verplicht worden je paard door een leerling hoefsmid te laten beslaan.
Bij mij kwam er ook niemand anders aan mijn paard dan mijn eigen hoefsmid, zadelmaker e.d.
Ook loopt er op deurne met grote regelmaat een veearts rond.
Verder zit iedereen te zeuren over de weidegang. Er zijn genoeg paarden die nooit buiten komen en door een slechte ruiter gereden worden.Je paard krijgt het best wel even pittig in Deurne, maar je kunt hem 6xper week rijden, verder in de opleiding zal er met de paarden worden geruild. Het paard kan elke dag in de stapmolen (behalve in het weekend vaak 1x), Je kunt met hem stappen en longeren. Na een aantal maanden school (met vakantie tussendoor, waarbij je het paard lekker mee naar huis neemt) kun je ook weer op stage en is de kans groot dat je hem dan wel naar buiten kunt doen. Als je thuis zelf met respect met je paard omgaat, dan kun je dat in Deurne ook doen.
ikke schreef:tinaaz schreef:Hah, je hoort hier ook wel veel apen verhalen hoor!
Je zult echt niet verplicht worden je paard door een leerling hoefsmid te laten beslaan.
Bij mij kwam er ook niemand anders aan mijn paard dan mijn eigen hoefsmid, zadelmaker e.d.
Ook loopt er op deurne met grote regelmaat een veearts rond.
Verder zit iedereen te zeuren over de weidegang. Er zijn genoeg paarden die nooit buiten komen en door een slechte ruiter gereden worden.Je paard krijgt het best wel even pittig in Deurne, maar je kunt hem 6xper week rijden, verder in de opleiding zal er met de paarden worden geruild. Het paard kan elke dag in de stapmolen (behalve in het weekend vaak 1x), Je kunt met hem stappen en longeren. Na een aantal maanden school (met vakantie tussendoor, waarbij je het paard lekker mee naar huis neemt) kun je ook weer op stage en is de kans groot dat je hem dan wel naar buiten kunt doen. Als je thuis zelf met respect met je paard omgaat, dan kun je dat in Deurne ook doen.
Het is GVD een een OPLEIDING!!! Dat zou toch de eerste plaats moeten zijn om dergelijke basisbehoeften te leren en in de praktijk te brengen!!!
Dat er mensen zijn die dieren mishandelen, is zeker voor een opleiding geen vrijbrief om paarden niet datgene te bieden waarvan iedereen ondertussen toch wel weet dat ze dat nodig hebben! En dat ligt niet aan het gebrek aan ruimte of plaats, het is botte onkunde!
tinaaz schreef:ikke schreef:Het is GVD een een OPLEIDING!!! Dat zou toch de eerste plaats moeten zijn om dergelijke basisbehoeften te leren en in de praktijk te brengen!!!
Dat er mensen zijn die dieren mishandelen, is zeker voor een opleiding geen vrijbrief om paarden niet datgene te bieden waarvan iedereen ondertussen toch wel weet dat ze dat nodig hebben! En dat ligt niet aan het gebrek aan ruimte of plaats, het is botte onkunde!
Niet zo netjes om zo keihard te gaan vloeken.
Het is natuurlijk makkelijk om 1 zin eruit te halen en daar op te reageren. Ik wil juist aangeven dat er genoeg ruiters zijn die hun paard dwarszitten en dat helemaal niet expres doen. Iedereen heeft het moeten leren, ook jij bent niet in 1x perfect weggereden. De basisbehoeften van een paard zijn eten beweging en aandacht. Hier wordt allemaal voor gezorgd in Deurne, Dat jij hierbij denkt aan weidegang, is je eigen invulling. Je merkt echt wel als een paard niet op zijn plek is en niet gelukkig is. Anders kun je ook zeggen, van oorsprong is een paard helemaal niet gemaakt om op te rijden, dus doek al die ruiters maar op! De paarden in Deurne worden zeer goed verzorgd en er wordt veel tijd besteedt aan beweging en voedingsleer. Vanuit daar is het dan ook uiteraard niet te bedoeling om een paard getruct in elkaar te rijden zodat alleen het plaatje er goed uit ziet. Dus vind dit nogal kort door de bocht..