Dit is toch niet normaal meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 20:02

De staleigenaren waren op dat moment niet op stal, en wisten ook van niets. Toen ik het vertelde waren ze goed boos en er zit een kans in dat ze van stal gestuurd worden, afhankelijk van het gesprek wat nog moet plaatsvinden omdat het vrouwke niet eens in NL is.

Verzorgstertje is denk ik een jaar of 16 ofzo. De andere paarden die op stal staan (dat waren er toen maar 3) zijn paarden die nooit bereden worden. Flower was de enige die inderdaad wel elke week door het verkeer gaat. Volgens de verzorgster wouden ze een paard mee omdat die van hun het eng vind alleen en toen had die eigenaresse gezegt van ' Ja die Flower gaat toch elke week door het verkeer? Nemen we die wel'

Afijn, ik weet het nog steeds niet precies. Denk dat dat verzorgstertje het nu wel uit haar hoofd laat, zoiezo ben ik door verhuizing nu weer dagelijks bij Flower en zal ik dit soort dingen eerder door hebben ook.

(oh en ze hadden haar aan de hand mee, hun eigen paard gereden)

Maarja iedereen zegt inderdaad dat ik redelijk koel reageer.. Maja de eerste keer stond ik zo perplex, ik geloofde het gewoon niet. En ik was heel blij dat Flower ongedeerd was gebleven.....

Maar ik mag toch aannemen dat dit niet veel voorkomt?

WinSel

Re: Dit is toch niet normaal meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:04

Het zou idd goed zijn als ze van stal gestuurd worden, het is toch niet normaal meer.
En de eigenaresse van het paard is neit in NL en een 16 jarige heeft de verantwoordelijkheid over dat paard ?

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:04

je weet wat je te doen staat als je een keer een extra paard nodig hebt ;) nee, maar wat achtelijk! voor hetzelfde geld moestjou paard boxrust of wat dan ook echt te ziek voor woorden dit!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:06

IK had aangifte gedaan bij de politie wegens diefstal. Zijn ze nou helemaal besodemietert! Dat grietje had een groot probleem gehad met mij! Want eigenaresse of niet ZIJ is degene die uiteindelijk jouw paard mee genomen heeft.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:07

Onacceptabel!

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:07

KOmt vaker voor dan je denkt.
Paar jaar terug vertelde mijn biologielerares, dat de dochter van de stalverhuurder haar paard meenam op buitenrit, opgezadeld en wel.
Ze kwam op stal, paard weg.
Ze heeft het aangeklaagd bij de stalverhuurder, maar het was zijn dochter, en ze vonden het dus een hele normale zaak.
Ze heeft meteen dr biezen gepakt en is er weggegaan.
Ronduit belachelijk dat het uberhaupt kan gebeuren!

@WInsel: De verzorgster is minderjarig, dus als er wat zou gebeuren zou de verantwoordelijkheid nog steeds bij de eigenaresse van het paard liggen.
Maar zij heeft hier geen toestemming voor gegeven, dus is het gewoon diefstal.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:10

Je reageert egt cool ja! haha, ik zou egt uit mn slof zijn gegaan, ik bedoel.. iemand op stal zegt tegen mij dat ik altijd dr paard mag pakken wanneer ik wil ookal heeft ze net gereden of wat dan ook (goed voor zn conditie) maar zelfs dat haal ik nog niet in mn hoofd omdat ik toch wel eerst egt duidelijkheid wil hebben hoe of wat, vind het leuk om te doen, maar ga zelfs dan nog niet een paard uit stal plukken (en ze heeft me dr all eens een paar keer opgezet omdat die vervelend was, dus ze weet hoe ik met 'm omga)

Nu vraag ik me wel af hoe het precies gegaan is? volgens mij was het niet de verzorgster idee, maar van een eigenaresse (van wat ik lees) vraag het me toch af, en dat de stal eigenaren niks wisten en vooral jij van niks weet egt ik sta hier nog steeds met open ogen.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:11

Wow.. Bij mij op stal kan iedereen aan elkaars spullen komen (3 personen) en niemand die er aan denkt om een paard te lenen.. ookal is het met toestemming! Ik zou echt pissig zijn!!

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:15

jeetje,
ik zou ontploffen als ik dit hoorde. kan mezelf nu al boos maken alleen al door jou verhaal te lezen :P
dat is toch niet normaal, zomaar even een paard van een ander meenemen.
wanneer komt de eigenaar van het andere paard terug? als dat nog lang duurt. is er dan geen andere oplossing? zodat je niet elke keer in de stress hoeft te zitten?
letten de staleigenaren ook beter op voor je? of dat niet?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:15

Ik heb ze voor minder geholpen :=

Je blijft nog erg kalm vind ik!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:18

Jemig, wat ontzéttend raar, gevaarlijk, egocentrisch en DOM!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:21

je blijft zeer kalm
ikzelf zou zijn ontploft :=
en de brutaliteit om zomaar andermans paard mee te nemen vind ik echt niet kunnen -:(-

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:23

Ik krijg al stress bij het lezen van je post,laat staan als het mijn paard geweest was grrrrrrrrrrrr
Zijn die nou helemaal betoeterd?
Tjongejonge zeg,erg onverantwoord om zoiets te doen zeg.
Ik zou ook geen rustige minuut meer hebben pffff

(het idee alleen al dat er vreemden op je paardjes rond rossen bah!!)

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:24

speedfiets_2 schreef:
je blijft zeer kalm
ikzelf zou zijn ontploft :=
en de brutaliteit om zomaar andermans paard mee te nemen vind ik echt niet kunnen -:(-

inderdaad.
en daarbij dat de verzorgster het dood normaal blijkt te vinden :')

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:24

_Miistral_ schreef:
Je reageert egt cool ja! haha, ik zou egt uit mn slof zijn gegaan, ik bedoel.. iemand op stal zegt tegen mij dat ik altijd dr paard mag pakken wanneer ik wil ookal heeft ze net gereden of wat dan ook (goed voor zn conditie) maar zelfs dat haal ik nog niet in mn hoofd omdat ik toch wel eerst egt duidelijkheid wil hebben hoe of wat, vind het leuk om te doen, maar ga zelfs dan nog niet een paard uit stal plukken (en ze heeft me dr all eens een paar keer opgezet omdat die vervelend was, dus ze weet hoe ik met 'm omga)

Nu vraag ik me wel af hoe het precies gegaan is? volgens mij was het niet de verzorgster idee, maar van een eigenaresse (van wat ik lees) vraag het me toch af, en dat de stal eigenaren niks wisten en vooral jij van niks weet egt ik sta hier nog steeds met open ogen.

Ik had op de manege een vz pony omdat die niet in de lessen mee liep mocht ik der ook gewoon uit de stal gaan halen en mee doen wat ik wou maar ging het toch altijd even vragen is ondertussen mijn pony.

Maar ts wat een verhaal ik kan het amper hebben dat kleine kinderen mijn pony scheppen eten beginnen geven snoepjes niks op tegen maar eten dus laat staan rijden

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:26

denice schreef:
Ik heb ze voor minder geholpen :=

Je blijft nog erg kalm vind ik!

haha egt he :P

nevadaladylu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:27

ik zou echt erg boos worden dan, je neemt toch niet zomaar iemands paard mee? :o

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:32

_Miistral_ schreef:
volgens mij was het niet de verzorgster idee, maar van een eigenaresse (van wat ik lees) vraag het me toch af, en dat de stal eigenaren niks wisten en vooral jij van niks weet egt ik sta hier nog steeds met open ogen.

Dan nog is het aan de verzorgster om te zeggen dat doe ik niet,
of het even na te vragen aan TS.
het is en blijft de verantwoordelijkheid van de verzorgster, zij had na moeten denken voordat ze dit deed.
zij had het ook op een andere manier aan TS kunnen vertellen, en niet op een manier alsof het dood normaal is wat ze gedaan heeft.

"niet aanvallend voor jou := "

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:35

_Jordy_ schreef:
_Miistral_ schreef:
volgens mij was het niet de verzorgster idee, maar van een eigenaresse (van wat ik lees) vraag het me toch af, en dat de stal eigenaren niks wisten en vooral jij van niks weet egt ik sta hier nog steeds met open ogen.

Dan nog is het aan de verzorgster om te zeggen dat doe ik niet,
of het even na te vragen aan TS.
het is en blijft de verantwoordelijkheid van de verzorgster, zij had na moeten denken voordat ze dit deed.
zij had het ook op een andere manier aan TS kunnen vertellen, en niet op een manier alsof het dood normaal is wat ze gedaan heeft.

"niet aanvallend voor jou := "

Ja dat snap ik, maar vroeg me af hoe dat is gegaan, ik bedoel dan heeft een eigenaresse dat gezecht dat verzorgster dr maar op paard van TS kon, of ging het hellemaal anders? ben alleen benieuwd naar het verhaal erachter.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:39

Sowieso dat je hier zo rustig onder kan blijven. _/-\o_

Ik ben over t algemeen heel rustig en echt niet overbeschermend tov met m'n paardje, maar als iemand me dit zo vertellen zou ik toch wel even uit m'n panty schieten denk ik.

Ik zou ófwel vertrekken met m'n paardje óf eisen dat zij d'r biezen pakt.
Zij er uit of ik er uit, maar daar bleef ik echt niet bij op dezelfde stal staan. Zou d'r nachtmerries van krijgen ...

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:42

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Nou heb ik mijn paarden aan huis staan, dus kan het in principe niet gebeuren, maar ik zou niet voor mezelf instaan!!!!!!

Ze moeten met hun poten van jouw paard afblijven!!!!! Wat een brutaliteit zeg!!

Als ze graag een ervaren paard erbij hadden gewild, hadden ze gewoon aan jou moeten vragen of je ze een keer wilde begeleiden,
dan had jij evt kunnen zeggen dat ze jouw paard wel konden meenemen..of niet natuurlijk.

Maar gewoon zonder vragen aan iets of iemand... :( :( :( :( :( :(

Ik zou afspreken met staleigenaar dat mits jij het hebt aangegeven nooit iemand met jou paard weg mag gaan, of uit zijn stal of wei halen behalve in geval van calamiteiten.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:45

Dit is mij ook gebeurt...
Ik had nooit heel veel tijd voor mijn paard (is daarom ook weer door verkocht) , maar jan en alleman nam hem zo maar mee op buitenrit... 1 dag was ie hartstikke stijf omdat iemand met hem was wezen rijden die hem niet kon houden en met hem over het asfalt was geraced... lekker dan. En mijn paard is wel met iemand anders naar het strand geweest, maar nooit met mij.. Niemand die mij ook heeft gevraagd of ze hem mee mochten nemen :(

Korte metten mee maken nu, anders denken ze dat ze dit vaker kunnen flikken!

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:48

Wauw.. wat een brutaliteit :\ ! En wat ben je ontzettend aardig nog gebleven! Ik ben geen tuthola met mn paard, maar dit hadden ze me toch niet moeten flikken! Heb ze voor minder afgemaakt :Y) :P!
Nee, ik zou zowel eigenaresse als verzorgster flink aan de tand voelen! Zijn ze helemaal besodemieterd!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:48

woooow die had ik toch wel ff met dr kop tegen de keien geketst als ze terug kwam uit amerika.... die spoort echt niet... ik zou ook eisen dat ze weg gaat...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:49

Joanne1987 schreef:
woooow die had ik toch wel ff met dr kop tegen de keien geketst als ze terug kwam uit amerika.... die spoort echt niet... ik zou ook eisen dat ze weg gaat...

~~}> :')

Gelijk heb je!