Wat zijn de rechten, verkopen bij 4 op straalbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lorettu

Re: Wat zijn de rechten, verkopen bij 4 op straalbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:30

Het is een verborgen gebrek, en dus strafbaar. Als het paard iets mankeert dan zijn de huidige eigenaren verplicht om dit te melden. Ze zijn op de hoogte van het 4tje op de straalbeen als ik de openingspost goed lees.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:39

Een beetje offtopic, maar een 4 op het straalbeen betekent een verhoogd risico op hoefkatrolontsteking. Dit wil echter niet persé zeggen dat dit dier dat ook werkelijk krijgt. Ik vraag me af waar de 90% kans van de vorige pagina vandaan komt want volgens mij is de kans veel kleiner.

Voor TS, dit is wel heel erg rot. Ik zou die mensen meerdere malen bellen, jij en misschien nog anderen met jou. Als ze meerdere malen gebeld worden door mensen die er van weten voelen ze zich misschien een "ge-bigbrotherd" (sorry, maar vond het wel een passende uitdrukking) en zullen ze misschien het zekere voor het onzekere kiezen en het paard terug willen verkopen. Succes

Lorettu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:43

http://users.bart.nl/users/lijssel/nede ... ansen.html

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat zelfs 95% van de paarden met een 4 op het straalbeen kreupel worden.

Ik heb ook een paard met een 4 op het straalbeen, en geloof me, ik heb me overal ontzettend in verdiept. Dit is echt geen onzin.

Een paard met een 4 op het straalbeen hoeft dus geen hoefkatrolontsteking te krijgen, maar de kans is ontzettend groot.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 21:39

annastasia schreef:
Ik denk dat het prijskaartje op zich niet eens zo heel erg raar is.
Als dit paard nog goed te gebruiken is in de recreatie en met gemak door de klinische keuring heenkomt dan is 2500,- niet heel erg veel.

Neemt niet weg dat het vreselijk zuur is dat deze mensen het paard voor een prikkie hebben gekocht en nu weer duur doorverkopen.

Ik heb alleen geen idee hoe je aan 2500 euro komt??? dat bedrag is namelijk nergens genoemd. De werkelijke bedragen geef ik alleen via PB. 2500 euro is nergens aan de orde. Dit paard staat voor nog veel meer te koop...en is voor nog VEEL minder ingekocht.
huidige eigenaren zijn op de hoogte, Wij hebben zelfs nog de cdrom met de foto's.
Maar paard valt nog wel in de prijsklasse dat mensen soms wel, en soms niet rontg.keuren (tot 6000 euro keurt niet iedereen standaard, ik zeg overigens niet dat ze 6000 euro vragen, voor we dat verhaal dadelijk weer krijgen).
(die 2400 euro verschil, is het verschil waar de huidige eigenaren en de vorige eigenaar op blijven hangen! Dus dat is het verschil! niet de prijs die ze ervoor vragen)

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:23

Staat het paard op marktplaats te koop? Als het goed is kun je daar een reactie achterlaten die iedereen kan lezen, dat zou ik persoonlijk doen. Ik vind dat de kopers gewaarschuwd moeten worden maar als het paard voor zoveel geld te koop staat zullen de kopers hopenlijk ook rontgologisch keuren.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:01

Sky_As schreef:
annastasia schreef:
Ik denk dat het prijskaartje op zich niet eens zo heel erg raar is.
Als dit paard nog goed te gebruiken is in de recreatie en met gemak door de klinische keuring heenkomt dan is 2500,- niet heel erg veel.

Neemt niet weg dat het vreselijk zuur is dat deze mensen het paard voor een prikkie hebben gekocht en nu weer duur doorverkopen.

Ik heb alleen geen idee hoe je aan 2500 euro komt??? dat bedrag is namelijk nergens genoemd. De werkelijke bedragen geef ik alleen via PB. 2500 euro is nergens aan de orde. Dit paard staat voor nog veel meer te koop...en is voor nog VEEL minder ingekocht.
huidige eigenaren zijn op de hoogte, Wij hebben zelfs nog de cdrom met de foto's.
Maar paard valt nog wel in de prijsklasse dat mensen soms wel, en soms niet rontg.keuren (tot 6000 euro keurt niet iedereen standaard, ik zeg overigens niet dat ze 6000 euro vragen, voor we dat verhaal dadelijk weer krijgen).
(die 2400 euro verschil, is het verschil waar de huidige eigenaren en de vorige eigenaar op blijven hangen! Dus dat is het verschil! niet de prijs die ze ervoor vragen)

Sorry, had dit begrepen na een eerder bericht van je.
Maar na nog een paar keer lezen heb je inderdaad gelijk.
Dan heb ik het niet goed gelezen.

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:44

Ik zou toch nog maar een fototopic maken dan met eerlijke info uit eerste hand. Aangezien het paard op bokt te koop aangeboden wordt (en nee, dat heb je niet gezegd, maar valt eenvoudig te vinden) zullen geïnteresseerde (slimme) bokkers snel op jouw (foto)topic stuiten. Lijkt me wel zo prettig. Maar ja, of het paardje daardoor beter terecht komt?

Ik zou zo'n paard zelf ook nooit verkopen. Ergens hierboven stond ook al: zelf houden of inslapen. En op jouw vraag of dat ook geldt terwijl het paard nog prima voor de recreatie door kan: dan zou je het paard nog kunnen verleasen, maar nog steeds niet verkopen. Verkocht is echt verkocht, dan heb je niets, maar dan ook echt helemaal niets meer te vertellen helaas.

Maar ja, harde les is het wel. Je gaat toch weer anders tegen (die) mensen aankijken hè....

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:55

Muizenissen schreef:
Ik zou toch nog maar een fototopic maken dan met eerlijke info uit eerste hand. Aangezien het paard op bokt te koop aangeboden wordt (en nee, dat heb je niet gezegd, maar valt eenvoudig te vinden) zullen geïnteresseerde (slimme) bokkers snel op jouw (foto)topic stuiten. Lijkt me wel zo prettig. Maar ja, of het paardje daardoor beter terecht komt?

Goh, nu je het zegt! Dat was inderdaad niet zo moeilijk te vinden. Frapant dat ze inmiddels geen naam en afstamming meer bij zet...

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:06

_Dune_ schreef:
Muizenissen schreef:

Goh, nu je het zegt! Dat was inderdaad niet zo moeilijk te vinden. Frapant dat ze inmiddels geen naam en afstamming meer bij zet...

:D

Nou ja, dan moet de geb. datum nog maar eens duidelijk genoemd worden (voor geïnteresseerden uiteraard). Paard is van 27-05-2006 toch?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:18

Beetje jammer inderdaad. Maar zie dat verkoper minderjarig is, dus lijkt mij dat haar ouders de verkoop zullen gaan doen.
Desalniettemin zal een 16 jarige heel goed snappen dat je een verborgen gebrek moet melden.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 09:32

Ik zou toch nog maar een fototopic maken dan met eerlijke info uit eerste hand. Aangezien het paard op bokt te koop aangeboden wordt (en nee, dat heb je niet gezegd, maar valt eenvoudig te vinden) zullen geïnteresseerde (slimme) bokkers snel op jouw (foto)topic stuiten. Lijkt me wel zo prettig. Maar ja, of het paardje daardoor beter terecht komt?[/quote]

Citaat:

:D
Citaat:
Nou ja, dan moet de geb. datum nog maar eens duidelijk genoemd worden (voor geïnteresseerden uiteraard). Paard is van 27-05-2006 toch?

ehm ja, dit paard is van 27 mei 2006 ;-)

(dank jullie!!! :Y) )

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 09:34

annastasia schreef:
Beetje jammer inderdaad. Maar zie dat verkoper minderjarig is, dus lijkt mij dat haar ouders de verkoop zullen gaan doen.
Desalniettemin zal een 16 jarige heel goed snappen dat je een verborgen gebrek moet melden.

Mooiste is dus nog, dat dit meisje niet de eigenaresse is, ouders ook niet. Paard is van een man waar ze voor rijdt!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 09:40

Muizenissen schreef:

Ik zou zo'n paard zelf ook nooit verkopen. Ergens hierboven stond ook al: zelf houden of inslapen. En op jouw vraag of dat ook geldt terwijl het paard nog prima voor de recreatie door kan: dan zou je het paard nog kunnen verleasen, maar nog steeds niet verkopen. Verkocht is echt verkocht, dan heb je niets, maar dan ook echt helemaal niets meer te vertellen helaas.

Maar ja, harde les is het wel. Je gaat toch weer anders tegen (die) mensen aankijken hè....

( het was overigens niet mijn paard....maar het paard is via een kennis weggegaan, daarom nog zuurder. Maar wel een les voor de toekomst! Hopelijk ook voor anderen)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:41

Stond te koop voor 4500 toch? Mag hopen dat je een paard dan rontgen laat keuren, staat de advertentie ook op marktplaats?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:43

Colway schreef:
Stond te koop voor 4500 toch? Mag hopen dat je een paard dan rontgen laat keuren, staat de advertentie ook op marktplaats?

Voor dat bedrag zou ik dus wel rontgen laten keuren.
Ik hoop dat andere potentiele kopers ook zo slim zullen zijn.
Jammer dat ze zelf nog geen verkooptopic heeft aangemaakt.
Gaat nu vast ook niet meer gebeuren.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 09:51

(bang dat we wel weer een paar ontopic reacties moeten plaatsen, voordat we anders niet verder mogen kletsen)

dus, wat zijn de rechten denken jullie van de vorige eigenaresse???

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 10:44

Zodra ik tijd heb maak ik een foto topic aan. Dan zou ik het erg fijn vinden als jullie dat een beetje in de gaten houden, zodat dat topic een beetje bovenaan blijft staan.
Zo kunnen we onze medemens misschien voor een fout behoeden.
Dan kunnen we daar overigens verder kletsen over het hoe en wat
(ik heb overigens de mensen waar ze op gereageerd heeft met “ik heb een paard te koop” een pb gestuurd met daarin het verhaal)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:50

Nou dat zijn er nogal wat waarop ze heeft gereageerd.

Achteraf gezien had je misschien toch wel graag het paard overgenomen, of vind je het risico toch nog te groot?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 10:57

annastasia schreef:
Nou dat zijn er nogal wat waarop ze heeft gereageerd.

Achteraf gezien had je misschien toch wel graag het paard overgenomen, of vind je het risico toch nog te groot?

Valt wel mee, stuk of 6 ofzo…maar goed, is gewoon hetzelfde verhaaltje knippen en plakken.

Voor mij was het risico te groot, ik wil wel graag fanatiek kunnen rijden, zonder EXTRA risico te lopen.
Je weet dat je risico koopt, en dat dat achteraf heel veel geld kan kosten. Geld wat ik dan liever bij leg aan een gezond dier.

Achteraf vind ik het gewoon heel sneu voor de vorige eigenaresse, die gewoon niks liever wou als een goed adres voor haar paard.
Als ze er geld aan had willen verdienen, had ze hem zelf ook net zo goed voor meer weg kunnen doen.
Leasen etc…allemaal achteraf.
Als een goed kennis denkt dat ze een goed adres weet, je gaat er kijken en het ziet er allemaal top uit, dan vertrouw je dat (helaas!) gewoon.

Het is overigens dat ik het paard te koop zag staan. Voelde me zo raar op dat moment!

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:11

Een mondelinge overeenkomst is even rechtsgeldig als een schriftelijke. Artikel 6:217, lid 1 van het Burgelijk Wetboek bepaalt dat een overeenkomst tot stand komt door een aanbod en de aan-vaarding daarvan. En dus niet door het ondertekenen van een contract. Alleen is het in de rechtszaal moeilijk te bewijzen wat er precies is afgesproken........
De rechter kijkt niet naar wie gelijk heeft maar naar wie het bewijs kan leveren
"wie eist bewijst"!

Als je er echt werk van wilt maken gewoon even informeren bij een goede hippische advocaat.
Meestal is een eerste advies gewoon gratis en weet je hoe sterk je staat om er een zaak van te maken
en soms is 1 aangetekende brief met je eisen voldoende om de tegenpartij tot inkeer te laten komen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 11:58

bedankt voor de tip! ik denk dat we hier wel wat mee kunnen.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:19

Sky_As schreef:
annastasia schreef:

Mooiste is dus nog, dat dit meisje niet de eigenaresse is, ouders ook niet. Paard is van een man waar ze voor rijdt!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:23

Muizenissen schreef:

Precies zo is dat, het maakt niet uit of het nog goed recreatief te gebruiken is, het dier mankeert wel wat en dan zou ik het niet verkopen, het risico is te groot dat anderen er mee willen verdienen, dan blijft over of houden of inslapen. Leasen ok maar dan wel op eigen stal en je blijft de eigenaar.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:25

Sorry, bok nu mobiel en krijg geen tekst bij mijn quote.
Paarden aanbieden voor derden is niet toegestaan op bokt dus je kunt op het betreffende topic temmen ;)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:48

Als de toekomstige kopers slim zijn checken ze e.e.a. via google en dan kom je ook een rijtopic tegen met dit paard wat er nou niet helemaal lekker uitziet. Denk daarom dat het paard er toch wel last van heeft.

TS Kan de vorige eigenaar niet naar de rechtswinkel gaan om te informeren wat ze nog kan doen om de huidige verkoper duidelijk te maken dat dit absoluut niet de afspraak is.