Equine Risk; dure paardenverzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:11

essiedepessie schreef:
Ach, bij Equine risk komen ze ook wel onder die 100% vergoeden bij afkeuren uit hoor...

Niet dat het allemaal nog uitmaakt als je paard ingeslapen moet worden, maar ze kleden je gewoon uit.

Daar ben ik het niet mee eens. Mijn pony is afgekeurd voor de sport en ik heb het hele bedrag mogen ontvangen. Ik heb hem terug gekocht van de verzekering, maar dat bedrag was precies hetgeen er ook in de polis stond.

Bij mij kwam de EFO juist veel duurder uit...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:14

Ik vind EquineRisk niet duur. Valt reuze mee wat ik betaal en ik krijg altijd alles keurig netjes uitgekeerd. En het allerbelangrijkste bij ER vind ik dat als mijn afgekeurd wordt ik zelf met hem bepaal wat er met hem gebeurd, en dat ik niet verplicht ben om hem aan de verzerkering af te staan. Hij blijft altijd van mij.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:20

gr_roos schreef:
essiedepessie schreef:
Ach, bij Equine risk komen ze ook wel onder die 100% vergoeden bij afkeuren uit hoor...

Niet dat het allemaal nog uitmaakt als je paard ingeslapen moet worden, maar ze kleden je gewoon uit.

Daar ben ik het niet mee eens. Mijn pony is afgekeurd voor de sport en ik heb het hele bedrag mogen ontvangen. Ik heb hem terug gekocht van de verzekering, maar dat bedrag was precies hetgeen er ook in de polis stond.

Bij mij kwam de EFO juist veel duurder uit...

je mag het er niet mee eens zijn, maar het is wel wat er gebeurde, en dat stond met hele kleine letters in de polis.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:58

Ik ben altijd vrij sceptisch tov verzekeringen en reken me ook niet rijker dan ik ben. Ik wacht altijd af wat er gestort wordt en bij Equine Risk was dat gewoon het hele bedrag, dus een meevaller. Bij mijn inbraak bleef er bar weinig over, dat was mijn eerste met uitbetaling door de verzekering.

Dit jaar heeft mijn merrie een doodgeboren veulen gehad en tot op heden wordt het allemaal weer netjes geregeld. Krijg ook precies waar ik recht op heb.

Tessebes

Re: Equine Risk; dure paardenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:09

Ik kom op ongeveer hetzelfde uit... Ik zou zelf geen verzekering zonder ziektekosten afsluiten. Ik heb voor mijn paard de premie voor een levenlang er al uit.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:45

Ik heb 2 paarden, de eerste heb ik bij van Bierum verz. afgesloten. Heel groot nadeel dat je niet zelf je kliniek mag uitzoeken. Ik zit bij een kliniek welke zij te duur vinden en deze werd niet geaccepteerd....
Mijn nieuwe paard heb ik bij Hippo zorg verzekerd en ik vind ze zeker niet te duur. Het scheelt eigenlijk erg weinig met van bierum (Hippo zelfs iets goedkoper), en hier kan ik naar elke kliniek gaan waar ik wil wat ik erg belangrijk vind....
Beide paarden zijn trouwens voor uitgebreide ziektekosten verzekerd voor hetzelfde verzekerd bedrag.
De kosten zijn tot nu wel altijd netjes vergoed door van bierum (en dat is al erg veel geweest). Met Hippo zorg nog geen ervaring van vergoeden, en dat wil ik nog graag even zo houden ;)

clara

Re: Equine Risk; dure paardenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:13

Wat ik ook altijd belangrijk vind, is of er bij afkeuring de mogelijkheid is om je paard terug te kopen. Er zijn een aantal maatschappijen waarbij dit niet kan volgens mij. Bij de "grote" maatschappijen kan het doorgaans wel.

maccloud76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:24

Ik heb het helemaal gehad met deze dure paardenverzekering!!!Kocht een talentvolle springmerrie met ontzettend veel vermogen. Verzekerde haar destijd heel uitgebreid bij Hippo, foto's, keuringen, etc en een hele hoge premie. Was er van overtuigd dat ik zo haar als sportpaard met de uitgebreidste dekking goed had beschermd. Helaas, kreeg ze een (ongelukkige) trap aan de binnenkant van haar voorbeen op de kogel van een ander paard. Had haar daarvoor altijd alleen staan en vanwege het warme weer en meer weidegang besloten om haar met haar buurvrouw in een stuk te gooien. Nam contact op met DA, foto's, echo's, nog meer foto's, nog meer DA-bezoekjes, herkeuring, bezoekjes Emmeloord, uitgebreid verslag van de DA daar . KASSA. Hippo wil immers graag een uitgebreid rapport van deze kliniek. Van Muiswinkel noemde het een heel logisch oorzaak-gevolg verhaal en keurde haar als sport(spring)paard af. OOk mijn eigen DA deed dat en ik had een heel uitgebreid rapport en keuring gehad. Alles wat Hippo wilde!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dacht dat ik alles had gedaan en met een dure verzekering mijn verzekerde waarde uitgekeerd zou krijgen. NEE, NEE EN NOG EENS NEE!!!. Een heel gedoe met deze verzekering!!! Gesprekken van ons, de DA die namens ons wilde bellen en het ronduit belachelijk vond. Uiteindelijk kwamen ze toch nog een keer langs voor een goed gesprek. Deze mensen vonden het heel erg voor mijn merrie, maar ik kon niet bewijzen dat het paard getrapt was door een ander paard. Dit letsel kon ook ontstaan door een ernstige verstapping!!! Wat nou verstapping! Had mensen van de pensionstal als getuigen en deze opgegeven om ook mijn verhaal te kunnen bekrachtigen.
Mijn broek zakte van mijn kont en ik stond met lege handen omdat het een welles/nietes verhaal zou worden. Kreeg niets uitgekeerd!!!! Volgens hun expert had mijn merrie superpapier en ik kon haar toch nog gebruiken als fokmerrie(?!). Tja, de hele kleine lettertjes..........................

Het mooiste van deze les komt nog,,,,,,,,,,,,,, had ik haar in een gewoon paardenfonds gedaan met als hoogst verzekerde waarde 4500,= dan had ik van deze verzekring wel 70% gehad. Dat was toen niet iets wat wij wilden vanwege het gebruik. Maar achteraf gezien. Ben me ook goed bewust dat dit niet vaak voorkomt maar als het je zelf overkomt dan is het wel erg ZUUR.
Mijn wraak was een beetje zoet. Vrienden van mij beeindigden ook hun verzekering daar en stapten over.
Baal zo van verzekeringen!!!!

zhivago11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:55

Daarom zeg ik neem de uitgebreide verzekering. dan heb je dit soort discussies niet!