oplichting bij zadel verkoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: oplichting bij zadel verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:06

zo had ik het ook gedaan, zadel terug en die 50 euro kon mooi houden, maar zou in geen geval een ander zadel daar weghalen, niet als er op zo'n manier wordt omgegaan met iemand. Helaas heb je er nog een hoop rommelaars tussen zitten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 01:46

er zitten altijd 2 kanten aan het verhaal. En nee, dat wil niet zeggen dat ik het (of deels) niet met je eens kan zijn.
Vind het wel wat kort door de bocht om maar meteen zijn naam te noemen. Jammer van de situatie,.. erg jammer voor je paard. Hij is niet voor niets groots geworden, als je bij iedereen bekend staat als oplichter, vertrouwd geen hond je meer...was ie 10 jaar geleden al falliet geweest.

(maar goed als consument heb je zo je rechten.... daar mag je best voor opkomen. Maar een verkopende partij is hoeft niet altijd de schuldige te zijn.. en dan ook nog eens zijn naam op internet terug te vinden).

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:05

Wat ik dus niet in dit verhaal begrijp is dat je zelf vraagt om een paar wintecs. Ik neem aan dat je je dan al hebt verdiept in deze zadels. En dan ook al had kunnen zien dat het een wintec wide was geweest en dat daar geen bomen van de andere wintecs inpassen (uitzondering op de witte boom).
Dat een wintec wide standaard verkocht word met 3 bomen is ook niet helemaal waar. Ik heb ook ooit een wintec wide laten aanmeten op een belgisch trekpaard. Ik kreeg alleen de juise passende boom erbij. Zou ze daar uitgroeien kon ik bij de winkel een wijdere boom kopen voor 15 euro.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:10

Knert schreef:
er zitten altijd 2 kanten aan het verhaal. En nee, dat wil niet zeggen dat ik het (of deels) niet met je eens kan zijn.
Vind het wel wat kort door de bocht om maar meteen zijn naam te noemen. Jammer van de situatie,.. erg jammer voor je paard. Hij is niet voor niets groots geworden, als je bij iedereen bekend staat als oplichter, vertrouwd geen hond je meer...was ie 10 jaar geleden al falliet geweest.

(maar goed als consument heb je zo je rechten.... daar mag je best voor opkomen. Maar een verkopende partij is hoeft niet altijd de schuldige te zijn.. en dan ook nog eens zijn naam op internet terug te vinden).

Dat is ook precies de bedoeling dat geen hond hem meer vertrouwd en in dit geval is hij wel degelijk schuldig.
Hier wil ik het graag bij laten,als jij graag klant bij hem wil zijn of worden hou ik je niet tegen,is alleen een waarschuwing.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:18

felicity schreef:
Wat ik dus niet in dit verhaal begrijp is dat je zelf vraagt om een paar wintecs. Ik neem aan dat je je dan al hebt verdiept in deze zadels. En dan ook al had kunnen zien dat het een wintec wide was geweest en dat daar geen bomen van de andere wintecs inpassen (uitzondering op de witte boom).
Dat een wintec wide standaard verkocht word met 3 bomen is ook niet helemaal waar. Ik heb ook ooit een wintec wide laten aanmeten op een belgisch trekpaard. Ik kreeg alleen de juise passende boom erbij. Zou ze daar uitgroeien kon ik bij de winkel een wijdere boom kopen voor 15 euro.

Ik wist helemaal niet dat er een wintec wide bestond en heb ook niet het paard wat een wide nodig heeft,vroeg om de wintec vzh,had me ook niet verdiept want ging uit van de expertise van de zadelmaker(daar betaal je hem toch ook voor)...........fout!
De 3 bomen horen er wel degelijk bij,bij de wide daar heb ik namelijk ook navraag over gedaan.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:46

De wintec wide is een vzh model.
Die 3 bomen kunnen er wel bij horen. Maar het is niet overal gebruikelijk om ze alledrie bij te leveren.

Helaas heb ik ook al veel slechte ervaringen met zadelmakers en verkopers. En als ik nu een probleem heb met mijn huidige zadel of een nieuw zadel nodig heb. Verdiep ik me daar eerst in. Voordat ik een zadelmaker laat komen. Zodat ik weet wat ik kan verwachten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:46

Je had hem eerst de kans moeten geven de fout te herstellen, daarna had je recht gehad op geld terug.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 22:54

Tessebes schreef:
Je had hem eerst de kans moeten geven de fout te herstellen, daarna had je recht gehad op geld terug.

Als je goed had gelezen dan had je geweten dat ik dat gedaan heb.
Plus dat hij bleef beweren dat het zadel gewoon paste,door de telefoon zelfs.
Hij had geen 2de hands wintec cair 17inch en anders moest ik een nieuwe afnemen voor veelte veel geld,dat vind ik geen oplossing.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 22:58

felicity schreef:
De wintec wide is een vzh model.
Die 3 bomen kunnen er wel bij horen. Maar het is niet overal gebruikelijk om ze alledrie bij te leveren.

Helaas heb ik ook al veel slechte ervaringen met zadelmakers en verkopers. En als ik nu een probleem heb met mijn huidige zadel of een nieuw zadel nodig heb. Verdiep ik me daar eerst in. Voordat ik een zadelmaker laat komen. Zodat ik weet wat ik kan verwachten.

Ja de wide is wel vzh maar neigend naar dressuur en met lange singelstoten en dat ze niet overal het hele setje paarse bomen erbij doen is al een teken aan de wand.
Het is toch eigenlijk belachelijk dat je je eerst helemaal moet verdiepen op internet en je dus niet meer kan vertrouwen op mensen die er eigenlijk verstand van horen te hebben.Ze durven anders wel 75euro te vragen voor hun kennis en tijd

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:02

Het is ook belachelijk.
Maar helaas is het wel nodig de laatste tijd.

Ik heb 4 maanden geleden een zadel gekocht bij een zadelmaker. Ging er ook vanuit dat het goed was.
Nu zijn we er gister achter gekomen dat de vulling scheef, bobbelig en ongelijk verdeeld is.
En ik er maar vanuit gaan dat het goed was. En dat het aan mijn zit lag dat ik uit balans zat.
Arm paard heeft nu wel weer rugproblemen. En kan ik weer de osteopaat erbij halen. En daarbij is het ook nog een duur geintje om alle vulling eruit te laten halen en opnieuw te vullen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:03

Felicity: Wat jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt met zadelmakers en verkopers. Nadeel is dat elke idioot zich zadelmaker mag noemen in Nederland. Het is geen beschermd beroep. En ik vrees, na een poosje dat wereldje bestudeerd te hebben, dat dat niet snel gaat veranderen. Maar er zijn wel degelijk goeien. Er zijn helaas geen richtlijnen wat goed is en wat niet. Wat ik goed vind, kan best door een ander als slecht ervaren worden. Veel zadelmakers maken elkaar ook zwart bij de klanten. Ook niet bevorderlijk voor de samenwerking. Maar ik ken er een aantal. De meesten streven naar het voor in ogen het beste voor het paard. Bij sommigen geloof ik ook wel in hun visie. Ik heb al wel wat kaf van het koren gescheiden inmiddels. En dan zullen er mensen zijn die het niet met me eens zijn, omdat ze juist heel tevreden zijn. :P

Dat is zeker balen! Mag via PB, maar wie had die fout gemaakt. Voor vullen weet ik wel een goed adres, mits je hem bereiken kan. Maar dan is het absoluut goed gedaan.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 30-01-11 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:04

sabino schreef:
Tessebes schreef:

Hij had geen 2de hands wintec cair 17inch en anders moest ik een nieuwe afnemen voor veelte veel geld,dat vind ik geen oplossing.

Ik lees in jouw OP dat hij voorstelde de zwarte boom terug te plaatsen en het zadel aan de achterkant op te vullen. Hier ben je niet mee akkoord gegaan.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:06

Ik heb nu op advies van de staleigenaar. Die meerdere paarden in de sport heeft lopen. En eens in de 4 maanden de zadelmaker laat komen om alles na te kijken. Zijn zadelmaker laten komen.
Hij zit in Belgie en werkt samen met een engelsman.
Hij heeft gister mijn zadel mee genomen en komt hem donderdag weer terug brengen en passen.
En dan over 2 weken komt ie weer een keer kijken of het nog steeds goed is.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:07

Dat is heel netjes! Keurig geregeld. En kijkend naar waar je vandaan komt, weet ik vermoedelijk ook wie je zadel gevuld heeft. Ik denk dat ik het daarin alleen maar roerend met je eens kan zijn. In die buurt is mijn zadel ook eens gevuld. :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:09

Tessebes schreef:
sabino schreef:

Ik lees in jouw OP dat hij voorstelde de zwarte boom terug te plaatsen en het zadel aan de achterkant op te vullen. Hier ben je niet mee akkoord gegaan.

maar zeg nu zelf, zou jij dit willen? Dat is tijd rekken, geen oplossing. Ik heb ook lang gezocht naar een goede zadelmaker, hoop die nu eindelijk gevonden te hebben.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:36

Aangezien de vraag van de TS deze was:
sabino schreef:
Wat ik nu eigenlijk wil is het zadel terugbrengen naar die zaak en mijn geld terug.
Heb ik daar recht op?

en TS inmiddels het zadel heeft terug gebracht en een andere heeft gekocht is alles in dit topic wel gezegd.
Hier nu een sotje.