hoe/wie bepaalt de prijs van een paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovemyhorse1

Re: hoe/wie bepaalt de prijs van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:55

Het is net wat de gek ervoor geeft.
Ik heb 3 paarden staan die dit jaar 3 jaar worden.
Die gaan echt niet weg voor onder de 3000 euro per stuk.
Ze hebben goede papieren en ze kunnen goed lopen en zien er goed uit.

Het is dus net wat iemand ervoor geeft.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:58

lovemyhorse1 schreef:
Het is net wat de gek ervoor geeft.
Ik heb 3 paarden staan die dit jaar 3 jaar worden.
Die gaan echt niet weg voor onder de 3000 euro per stuk.
Ze hebben goede papieren en ze kunnen goed lopen en zien er goed uit.

Het is dus net wat iemand ervoor geeft.

Inderdaad al is vraagprijs niet de koopprijs, je moet altijd afdingen, mensen gaan zo 1000,00 boven de prijs zitten die ze in hun hoofd hebben, heb nog nooit een paard gekocht voor de vraagprijs

Onderhandelen vind ik dan ook wel erg leuk ;-)

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:10

Ik zag laatst een advertentie voorbijkomen van een merrie die niet de jongste was (ik weet het niet precies, maar zeg 12-14 jaar) op M niveau gereden was en waar voor de foto de ruiter er chic op was gaan zitten (zo van: dan lijkt het heel wat), en geen bijzondere gangen of afkomst. 15.000 vroegen ze ervoor :oo

Maar goed, verder kom je dat niet heel vaak tegen. Ik vind tot 4 a 5000 euro lagere prijsklasse, tot de 15.000 middenklasse en daarboven hogere prijsklasse. Niet dat ik dat vind omdat ik dat geld heb, maar omdat ik denk dat je dan een goede verdeling hebt. Bij de verdeling van de TS valt misschien wel 80% in de hogere prijsklasse, dat lijkt me geen goede verdeling.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:06

De verkoper; en de koper als hij ermee accoord gaat.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:16

Imitador schreef:
Ik zag laatst een advertentie voorbijkomen van een merrie die niet de jongste was (ik weet het niet precies, maar zeg 12-14 jaar) op M niveau gereden was en waar voor de foto de ruiter er chic op was gaan zitten (zo van: dan lijkt het heel wat), en geen bijzondere gangen of afkomst. 15.000 vroegen ze ervoor :oo

Kan best een goede fokmerrie uit een super moederlijn zijn geweest, die niet (of niet veel) is uitgebracht
maar wel bewezen nakomelingen heeft (keuring/sport/jonge paarden competities)....tja en dan gaat de prijs ook omhoog ;)

alles heeft zo zijn prijs....

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:56

Denk je dan niet dat het dan als fokmerrie aangeprezen zou moeten worden? Dat was niet het geval. Het ging om een merrie als rijpaard en verdere prestaties dan rijprestaties werden niet genoemd (niet dat ze er dan niet zijn, maar dan zou de prijs logischer zijn). Ook dan vind ik 15000 erg veel hoor.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:00

Vragen is nog niet altijd krijgen. Ik ken ook mensen die geen pony's onder de 25.000 kopen omdat ze denken dat er anders wat mis mee is.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:57

Op Belgische verkoopssites zoals kapaza en 2dehands is het heel hard zoeken naar een degelijk paardje. Op de meeste foto's zie je een schraal paard dat niet nagefelijk loopt met huis-tuin-keuken ruiter erop en vragen ze daar dan boven de 3000 voor... De kwalitatievere paarden zitten boven de 5000...
Het verschil met bv. de aangeboden paarden hier op bokt is dan nog groot!

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:02

@unicorn_kiss
op verkoopsites zoals kapaza moet je idd erg zoeken naar een degelijk paard dat betaalbaar is of ze zijn hun geld waard en wat duurder of het is schroot. In België ben je nog altijd beter af met connecties, tegewoordig zijn er al iets meer fokkers en grote stallen die hun paarden online zetten of particulieren die ervanaf willen. Maar ik heb ook wel de indruk dat dit in holland veel verder gevorderd is

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:22

M__ schreef:
@unicorn_kiss
op verkoopsites zoals kapaza moet je idd erg zoeken naar een degelijk paard dat betaalbaar is of ze zijn hun geld waard en wat duurder of het is schroot. In België ben je nog altijd beter af met connecties, tegewoordig zijn er al iets meer fokkers en grote stallen die hun paarden online zetten of particulieren die ervanaf willen. Maar ik heb ook wel de indruk dat dit in holland veel verder gevorderd is

Ja inderdaad