Echter is het bij ons wel te doen, ondanks er 3 van de 4 fulltime werken.
Iedereen gaat elke dag in elk geval 1 naar z'n paard.
We hebben ieders werkdagen/tijden naast elkaar gelegt en gekeken wie wanneer kan buiten zetten en binnen zetten, en de overige taken die erbij horen.
Het is inderdaad lastig als er iemand op vakantie is, ziek is of als er sneeuw is (3 van de 5 hebben ijzers).
Maar onderling is dit wel goed te regelen.
Omdat ik fulltime werk en zeker als het nog donker is als ik de deur uit ga en thuis kom, doe ik doordeweeks niet veel. Alles is dan al gedaan.
Maar dit betekend dus wel (vindt ik vanzelfsprekend) dat ik in het weekend zeker smorgens altijd de pineut ben. Niet leuk dat ik swinters nooit eens kan uitslapen, maar goed dan had ik geen paard moeten hebben of op een zelfzorgingsstal gaan staan.
Je moet echt een team zijn die met z'n allen de zorg draagt voor de paarden. En als dat niet lukt, dan moet je iid een andere oplossing zoeken.
Maar ik wilde dus aangeven dat wij met het zelfde aantal paarden en paardeneigenaren die bijna allemaal fulltime werken wel te doen is in beurten.
edit: ik zie nu dat het om 9 paarden gaat en niet 5.
Succes
daar weegt een pensionstallen en een kleine vergoeding niet tegen op. Juval als ik het goed begrepen heb sta jij helemaal niet duur dus ik gok even onder de 225 euro en kleine vergoeding denk ik aan 100-150 euro
? Als je je paarden aan huis hebt staan, hang je daar ook elke dag aan vast. Minstens drie keer per dag, en ja, dan moet je je dagjes ergens heen anders plannen, en na een avondje stappen vroeg opstaan... Twee keer per dag een paar paarden buiten zetten, daar ben je ook geen uren mee bezig (zeker niet als al de rest -mesten-voeren-drinken bijvullen-.. gedaan wordt).
Mits het een leuke stal is natuurlijk voor zowel paard als mens