Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
riagr schreef:Vragen aan huidige stalhouder wat de stal kosten zijn. Deze betalen, paard inladen..
Klaar.
Citaat:Ik heb samen met de eigenaar een contract opgesteld.
Hierin staan vermeld dat de eigenaar iedere maand 100 euro zou overmaken naar mij,
en dat ik de papieren op zou sturen nadat het bedrag van 1200 euro in zijn totaliteit was overgemaakt.
Hierna zou hij de papieren van mij overhandigd krijgen en rechtmatig eigenaar worden van Romanova.
Dit contract is door mij en de eigenaar ondertekend.
)
. Meer ter ondersteuning van het verhaal van TS) Bramasole schreef:Diefstal of niet. Ik koppelde een trailer aan en rijden maar. Zeker als ik wist dat ze niet goed verzorgt werd. Puin ruimen deed ik dan later wel.
Ik ben benieuwd wat het juridisch loket maandag voor advies geeft.
9 v.d 10 keer niets , want een rechtszaak e.d is vaak te duur van wat het paard überhaupt heeft gekost.
santie schreef:De man heeft het paard al 2 jaar staan en ts is een half jaar geleden pas weer gaan proberen haar geld te krijgen en dat zal niet in haar voordeel pleiten. Of het paard volgens de wet zijn eigendom is of niet zal ook eerst moeten worden onderzocht. Maar... Het paard staat bij hem en mag niet zonder zijn toestemming weggehaald worden.
Feit blijft... Je vangt meer viegen met honing, dan met azijn en dus eerst proberen het op een vriendelijke manier op te lossen. Lukt dat niet heb je een goed basis voor een juridische strijd, mits je het allemaal schriftelijk doet. Ik verwacht dat een jurist dit ook zal adviseren, eerst schriftelijk manen en dan pas stappen ondernemen.
smurffie schreef:staat er een tijd op het contract waarbinnen de man het volledige bedrag moet voldoen?