Hoe wordt het gebruik van de stapmolen bij jullie geregeld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 21:04

Electra63 schreef:
Bij ons kost de stapmolen 10 euro per 10-rittenkaart.
Wij zetten hem er zelf in, maar als je er niet ben, dan wordt je paard er in gezet voor je of je regelt het met een andere pensionklant.
Het programma wordt gevolgd van het 1e paard dat in de molen staat.

Kijk dat is een idee, daar zat ik ook mee, hoe moet dat als er een paard in staat dat ook draaft.
Ik wil mijn eigen paarden bv ook laten draven, dat waren ze vroeger bij ons vorige huis ook gewend en het beviel mij heel goed.

Met jullie tips en hulp krijg ik het vast heel mooi voor elkaar.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:05

Op de vorige stal waar ik stond was het 1 euro per keer. Vind ik gewoon normaal. Het kost ook extra stroom, werk enz!

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:06

Ik betaal 10 euro extra per maand voor onbeperkt molen gebruik. Je kan zelf kiezen of je dit wil of niet. Ook is er de mogelijkheid om je paard in de molen te laten zetten (ochtend), daar betaal je € 2,50 voor.

Vjestagirl

Re: Hoe wordt het gebruik van de stapmolen bij jullie geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:08

Bij ons zit het bij het stalgeld in. Ik mag zelf kiezen wanneer een hoelang ik mijn paard erin zet, maar de stalhouder zal het niet voor me doen.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:09

hey ts

bij ons is het 2,50 per keer maakt niet uit hoelang je je paard er in zet stap korte draf lange draf
abbonoment is 25 euro en dan mag je paard er altijd in hoevaak op een dag maakt niet uit

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:16

Sjarett schreef:
Electra63 schreef:
Wij zetten hem er zelf in, maar als je er niet ben, dan wordt je paard er in gezet voor je of je regelt het met een andere pensionklant.

Kijk dat is een idee, daar zat ik ook mee, hoe moet dat als er een paard in staat dat ook draaft.
Ik wil mijn eigen paarden bv ook laten draven, dat waren ze vroeger bij ons vorige huis ook gewend en het beviel mij heel goed.

Als er al een paard in staat met het programma draven en jij wilt alleen stappen, dan moet je wachten tot het paard klaar is. Of je vraagt aan de andere pensionklant of je het programma mag aanpassen.
Maar diegene die als eerste zijn paard in de molen zet, bepaalt het programma en als je dat niet wilt, moet je wachten tot de molen leeg is.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:22

Op mijn oude stal werden ze er voor 25,- per maand elke dag ingezet en er weer uitgehaald. :j

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:25

De stal waar ik werk is voor pensionklanten de paddock/stapmolen gratis. Zit al bij de standaard prijs in. De paarden komen in ieder geval 's ochtends drie kwartier in de molen, en soms 's middags ook nog eventjes.

De eigenaar mag het paard zelf ook nog in de paddock of molen zetten wanneer hij/zij wil.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:27

CinTwiZo schreef:
Ja dat snap ik maar veel mensen willen niet extra betalen lijkt me dus dan word ie amper gebruikt. Zo is dat met het solarium ook zo bij ons. Moet je ook 1,25 voor betalen en iemand gebruikt het omdat ze dat duur vinden

Dat zegt dan misschien meer over de mensen bij jullie ;)
Bij ons kost het solarium 1 euro per 10 min en gebruikt bijna iedereen het.

@TS; ik zou persoonlijk geen regeling gaan treffen waar mensen per keer mogen betalen. Dat lijkt me veel te ingewikkeld worden. En dekens wisselen voor het in de molen doen (als je tenminste ook wilt gaan aanbieden dat je het wilt doen voor de klanten) zou ik al helemaal niet doen, tenzij men het vergoedt.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:28

Sjarett schreef:
Electra63 schreef:

Degene die zijn paard er het eerste in heeft gezet bepaalt normaal gesproken hoe hard hij staat. Maar ook in overleg kan dat lijkt me, mits die persoon er gewoon is.

Maar jij als pensionhouder (ben je toch?) kunt niet je eigen paarden op drafstand zetten en dan de paarden van de pensionklanten ook maar, terwijl die dat misschien niet willen. Dat kun je natuurlijk niet maken. Dan moet je je eigen paarden er gewoon later in zetten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:32

Ik denk dat het makkelijker is om een algemene verhoging van de pensionprijs in te voeren, met inbegrip van het gebruik van de stapmolen. Ik weet niet hoe hoog jullie pensionprijs is?
Degenen die er dan geen gebruik van maken: their loss.
Je zult wat klanten kwijtraken misschien, maar de open plekken zijn snel genoeg weer gevuld.
Het is een investering waar je hoe dan ook wel wat voor terug wilt zien, toch?
Mijn vraag is alleen: voordat je de stapmolen aanschafte, heb je er over nagedacht dat hij hoe dan ook betaalt moet worden?

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:33

Ik heb ooit verzorgpaard gehad met gebruik van de stapmolen (was gratis dus zal wel bij het stalgeld ingezeten hebben)
En ik heb verzorgdieren gehad waar je muntjes kon kopen, maar ja als dat ding al draait dan gooi je er geen muntje in, dit deden we niet aangezien de tijd er niet langer door werd, de machine draaide gewoon de tijd van het eerste muntje. Dus legde we vaak het muntje op het apparaat, zelf vond ik het een ramp.

Ik weet niet of je wisseling van pensionklanten heb maar is het niet een idee om te kijken wat je per maand erbij wil hebben voor onbeperkt gebruik.
Je kunt je huidige klanten aanbieden om voor dat extra bedrag ook onbeperkt te kunnen gebruiken, of per keer een bedrag te moeten laten betalen.

Nieuwe klanten hebben gewoon de hogere stal huur incl. onbeperkt gebruik. Op deze manier hebben de huidige pensionklanten de keuze, en nagelang het duurt heeft iedereen het incl.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:35

In mijn ogen kun je het niet maken om verschillende pensionprijzen per klant te gaan regelen.
Dus oude klanten exclusief, en nieuwe klanten inclusief molen....

karlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:36

Bij ons op stal is de molen ook gratis.
De stalprijs is zeer scherp en je mag onbeperkt je paard in de molen zetten.
(ook drafprogramma)

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 23:38

Pfff, jullie gaan snel, ik heb net even heel snel bijgelezen.
Had de hele avond kantinedienst en geen tijd om mee te lezen.
Een paar antwoorden die ik nu al wil geven.
De molen hebben we meeverhuist vanuit ons vorige huis.
Maar we hebben nu echt geinvesteerd in een hele goede bodem en een omheining zoals tegenwoordig vereist is. Dus aan de buitenkant dicht tot 1.80m, dat maakt het behoorlijk duur.
Vroeger hadden we er gewoon beoband omheen en dat heeft het altijd prima gedaan.
De investering is dus bewust gedaan.
En ja het is onze eigen pensionstal.
Natuurlijk ga ik paarden van anderen niet laten draven omdat mijn eigen paarden dat wel doen, maar ik zat ermee hoe dat dan zou gaan als er al een paard in stond.
Heel eenvoudig dus, de eerste bepaalt het progamma en als je anders wilt dan moet je wachten.

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:47

Sjarett schreef:
Pfff, jullie gaan snel, ik heb net even heel snel bijgelezen.
Had de hele avond kantinedienst en geen tijd om mee te lezen.
Een paar antwoorden die ik nu al wil geven.
De molen hebben we meeverhuist vanuit ons vorige huis.
Maar we hebben nu echt geinvesteerd in een hele goede bodem en een omheining zoals tegenwoordig vereist is. Dus aan de buitenkant dicht tot 1.80m, dat maakt het behoorlijk duur.
Vroeger hadden we er gewoon beoband omheen en dat heeft het altijd prima gedaan.
De investering is dus bewust gedaan.
En ja het is onze eigen pensionstal.
Natuurlijk ga ik paarden van anderen niet laten draven omdat mijn eigen paarden dat wel doen, maar ik zat ermee hoe dat dan zou gaan als er al een paard in stond.
Heel eenvoudig dus, de eerste bepaalt het progamma en als je anders wilt dan moet je wachten
.

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Dat lijkt me heel logisch!
Bij ons zit het gebruik van de molen bij de prijs in ( geen hoge stallingskosten trouwens ). Zelf erin en eruit. Op dagen dat de paarden onmogelijk op de wei kunnen zetten de pensioneigenaren de paarden ook in de molen.
Zitten verschillende trainingsprogramma's op maar staat meestal op hetzelfde programma ( stap/sukkeldrafje ). Wil je i.v.m lichte kreupelheid o.i.d een ander programma dan kan dat altijd in overleg.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:17

Bij ons zit het gebruik van de stapmolen bij de stallingsprijs inbegrepen.
Je moet je paard er wel zelf in zetten en er ook weer uithalen, dit wordt niet voor je gedaan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:21

Nou ik zou er niet blij mee zijn als ze de pensionprijs zouden verhogen voor de molen.
Ik zou daar haast geen gebruik van maken en kan deze pension prijs net betalen.

Bij ons kost de solarium door middel van munten 75 cent per kwartier.
Zoiets zou ik persoonlijk als klant dan ook liever voor de molen hebben.
Dan kun je zelf bepalen of je er wel of geen gebruik van maakt en hoeveel.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:28

Bij ons zit de stapmolen bij de stalprijs inbegrepen :)
Wij zetten ze er onderling in, en halen ze er ook weer uit
(dus degene die op dat moment op stal is, zet er gewoon wat paardjes in
en ga je weer weg, zet je ze weer terug op stal)
Als ik er voor had moeten betalen
had ik er denk ik geen gebruik van gemaakt naast de stallingskosten...
Maar dat weet ik niet, want ik heb nog nooit op een stal gestaan waar je er extra voor moest betalen naast je stalling...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:32

Electra63 schreef:
Als er al een paard in staat met het programma draven en jij wilt alleen stappen, dan moet je wachten tot het paard klaar is. Of je vraagt aan de andere pensionklant of je het programma mag aanpassen.
Maar diegene die als eerste zijn paard in de molen zet, bepaalt het programma en als je dat niet wilt, moet je wachten tot de molen leeg is.

Klopt dit is ook wel het netste.

een bijdrag voor de molen is niet zo gek het is toch een stukje extra luxe. Ik had hem niet op mijn huidige stal maar sinds kort wel weer. Hij staat ook in de paddock maar met dit slecht weer stata het een beetje blank. Dan krijgt hij net te weinig beweging en we trainen nu best hard.

Het regelmatige stappen doet hem goed.

Ik zou eens peilen wat mensen willen op stal een strippenkaart gaat niet werken want hoe wil je dat controleren?. Je kan moeilijk de hele tijd bij de molen staan.

Op mijn vorige stal had ik een afspraak voor 2x per week en daar hield ik mij wel aan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:33

Citaat:
In mijn ogen kun je het niet maken om verschillende pensionprijzen per klant te gaan regelen.
Dus oude klanten exclusief, en nieuwe klanten inclusief molen....

Hier ben ik het mee eens.

Citaat:
Ik denk dat het makkelijker is om een algemene verhoging van de pensionprijs in te voeren, met inbegrip van het gebruik van de stapmolen. Ik weet niet hoe hoog jullie pensionprijs is?
Degenen die er dan geen gebruik van maken: their loss.

Maar hier absoluut niet mee eens.
Ook wij krijgen binnen een korte tijd een stapmolen.
Maar ik weet nu al dat ik dat ding nooit zal gaan gebruiken.
Ik zou het dan ook zeker niet waarderen als mijn stal eigenaar de kosten omhoog gooit omdat hij besloten heeft dat er een stapmolen moet komen voor o.a. diegene die weer problemen lopen te maken als hun paarden in de winter de wei op gaan.

Dan zou ik wel zijn voor een stapmolen abbonement of zoiets :j
Zodat iedereen zelf kan bepalen of ze hier gebruik van willen maken, maar niet dat ik gedwongen moet betalen voor iets wat ik zelf niet gebruik.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:39

Op mijn stal komt deze zomer ook de stapmolen, stond gepland voor vorige zomer, maar kwamen nog wat extra dingen tussendoor geloof ik.
Het plan tot dusver is dat het stalgeld met 5 euro verhoogd wordt voor iedereen.
Er is hier gepeild, en het grootste gedeelte was het er mee eens. Als je het er niet mee eens ben dan ga je weg, simpel toch. Maarja, nu moet ik wel zeggen dat ze vorige jaar in 1 klap 25 stallen hebben kunnen vullen en dat op het moment alles verhuurd is.

Het water en solarium is hier wel op munten, maar ze hebben juist besloten dat niet te doen voor de stapmolen.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:42

Is een proefperiode van bv. 2 maanden geen goed idee? Dan kunnen alle eigenaren rustig kennismaken en bepalen of ze wel of geen abonnement willen. En voor mensen die incidenteel willen, bijvoorbeeld als ze op vakantie zijn, een aparte afspraak maken.

Als je mensen eerst gratis laat kennismaken, scheelt dat vast in het aantal klanten die willen meedoen. Voor nieuw klanten is het vaak een extra reden om voor je stal te kiezen. En inderdaad: het extra werk dat je hebt als je ze zelf in en uit moet zetten, gewoon doorberekenen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:28

Ik denk dat als je nu zegt dat je er nooit gebruik van zal maken je toch er eens een keertje op terug moet komen.
Stalgenootje haar paardje moest 3 maanden stappen ivm blessuren en ow ow wat waren wij blij met de stapmolen.
Iedere dag in het begin 10 minuutjes en laten opgebouwd.

Echt heel fijn, ik had er vroeger ook geen eentje maar nu ik hem heb wil ik hem niet meer missen.
Als ik eens mijn dag niet heb dan kan hij mooi 45 minuutjes in de molen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:35

xShanty schreef:
Op mijn stal komt deze zomer ook de stapmolen, stond gepland voor vorige zomer, maar kwamen nog wat extra dingen tussendoor geloof ik.
Het plan tot dusver is dat het stalgeld met 5 euro verhoogd wordt voor iedereen.
Er is hier gepeild, en het grootste gedeelte was het er mee eens. Als je het er niet mee eens ben dan ga je weg, simpel toch. Maarja, nu moet ik wel zeggen dat ze vorige jaar in 1 klap 25 stallen hebben kunnen vullen en dat op het moment alles verhuurd is.

Het water en solarium is hier wel op munten, maar ze hebben juist besloten dat niet te doen voor de stapmolen.

Koud water zou ik dus echt niet op munten willen hebben. Warm misschien, maar koud water vind ik er gewoon bij horen.