Hoe zadel in vliegtuig meenemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 20:54

kimmie261 schreef:

Super Kimmie261! En ze bezorgen ook. Ik ga morgen een megading bij de V&D opmeten en dan koop ik degene die het grootste is. Bedankt!

_Dune_ schreef:
Misschien de voorboom eruit halen en dan in een sporttas?

Die heb ik er vanochtend uitgesloopt. Het probleem zijn eigenlijk die contourblocks. Dat maken het zadel extra breed en geheel onflexibel.

_Dune_ schreef:
Ik zou hem dan wel als bijzonder bagae meegeven, dan komt er ook niets bovenop. De tas kun je dan vullen met bijvoorbeeld oude handdoeken.

Opvullen zal gaan met: drop, maggi bouillionblokjes, hagelslag, drop, libresse, drop, poeder-aardappelpuree, drop, libresse, stroopwafels, Carvan Cevitan Rode Grapefruit, 2 schoendraaiers voor de wintec schoeven, een scheurkalender, en drop.

_Dune_ schreef:
Je kan je reisorganisatie misschien wel even bellen om te vragen hoe het zit met afwijkende bagage. Een sporttas lijkt me nou niet zo opvallen, daar heb ik ook vaak mee gereisd als gewone bagage.

De KLM heeft wat telefoonprobleempjes omdat ik voor bagageregeling hetzelfde telefoonnummer moet hebben als semi-gestrande, omgeboekte, vertraagde, ontevreden, onzekere, boze luchtruimreizigers... Krijg steeds het bandje dat je beter later terug kunt bellen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:09

Nou, mocht de opvulling daar niet welkom zijn dan mag je het wel bij mij brengen :+ (behalve de Libresse)
Kun je niet een reisbureau bellen die ook met KLM vliegt? Die weten dat vast wel.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 21:40

_Dune_ schreef:
Nou, mocht de opvulling daar niet welkom zijn dan mag je het wel bij mij brengen :+ (behalve de Libresse)

Voordat mensen denken wat die vage Libresse nou in dat rijtje doet... Het is geen sluikreclame, maar dat merk verkopen ze niet in Brazilie. Ze hebben daar ècht slecht spul wat dat betreft. Ik neem hele dozen Libresse mee. Niet alleen voor mij maar ook voor een paar vriendinnen, ik zou zo een lucratief libresse handeltje kunnen starten. Die willen nu ook niets anders meer en altijd als ik in Nederland ben neem ik extra pakjes voor hun mee. Zijn ze heel zuinig op. :')
(Is het echt zo slecht daar... ja het is echt zo slecht. Daarom komt zo´n grote (zadel)tas ook wel van pas voor de volgende reizen.)

_Dune_ schreef:
Kun je niet een reisbureau bellen die ook met KLM vliegt? Die weten dat vast wel.

Misschien een ruiterreisbureau. hihi.
Waarschijnlijk moet ik toch in de enorme telefonische rij bij de KLM, want het is me niet duidelijk als het binnen de afmeting en gewicht valt van een normaal bagage stuk maar je het toch bij 'sportbagage' wil hebben (dus apart in het luchtruim zonder zware dingen erop) of je nu wel of niet 48 uur van te voren moet reserveren. Bij mijn lamp hoefde dat niet, maar de regels zijn per maart veranderd.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:33

Volgens mij kan bagage wat binnen de normale afmetingen valt, ook als speciale bagage worden aangemerkt. Denk maar aan muziekinstrumenten. Maar of je daarvoor moet reserveren, weet ik niet. Ik kan het ook al niet vinden op de site. Sterkte met de lange telefonische wachtrij!
Wat betreft de Libresse, dat vind ik niet vreemd hoor. Dat is volgens mij in best veel landen zo.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 23:54

_Dune_ schreef:
Wat betreft de Libresse, dat vind ik niet vreemd hoor. Dat is volgens mij in best veel landen zo.

Dat soort warme landen is misschien meer O.B., dus van dat andere spul heb je weinig keus, en wat er is.. brr.
Heb echt elk merk geprobeerd, maar na de testfases heb ik mijn oudes gesmeekt om wat pakjes via de pakketpost op te sturen. :Y)

Dan nu het goede nieuws, hoewel ik dacht dat de koffertas van Kimmie261 het meest ideaal zou zijn zou ik hem vandaag bij de winkel kopen, maar ben per toeval vandaag tegen iets anders aangelopen. (wist niet dat het bestond)

* Want een harde koffer heeft het voordeel dat er niets beschadigd, maar wat erin zit moet precies passen, en in de gewenste maat heb ik niets gevonden.
* Een zachte koffer/tas is dan handiger want dan is het wat uitrekbaarder maar belangrijker: Ze bestaan in deze maat. Maar kan bijna onbeperkt platgedrukt worden.

Wat zou dan de ideale kruising zijn: Half hard en half zacht. En daar stond hij dus! Vijf kanten zijn hard, en 1 kant is stof.

Heb het giga onding meegesleept door de stad, winkel in en winkel uit, toen nog op de fiets... (durfde niet de rollen want dan kan ik hem niet meer ruilen mocht het niet passen..) En het PAST.
IDEAAL! Dan wordt het zadel toch niet helemaal platgedrukt, kan het toch dicht terwijl het iets uitsteekt, en het valt niet op wat erin zit.

Voor de andere zadelreizigers:
http://www.vd.nl/vendWebShop/fh_detail.jsf?fhquery=fh_location%3D%2F%2Fcatalog01%2Fnl_NL%2F%24s%3Dstockholm%5Cu0020trolley%26fh_view%3Ddetail%26fh_secondid%3Dg20547398&cid=488843
En dan de 70cm.
Je ziet het op de foto niet, maar 5 kanten zijn "hardschalig".
Wist niet dat zoiets bestond. yeah!

Sjolvir

Re: Hoe zadel in vliegtuig meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:59

Ik zie het al helemaal voor me, mevr.. tas uitpakken.. bij de douane...

Komen daar miljoenen pakjes libresse tevoorschijn..
En vervolgens kilo's drop.. wat geen hond snapt, zwart snoep?
en taart decoratie, die wij idioten op brood doen en hagelslag noemen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:30

Rivano schreef:
_Dune_ schreef:

Voordat mensen denken wat die vage Libresse nou in dat rijtje doet... Het is geen sluikreclame, maar dat merk verkopen ze niet in Brazilie. Ze hebben daar ècht slecht spul wat dat betreft. Ik neem hele dozen Libresse mee. Niet alleen voor mij maar ook voor een paar vriendinnen, ik zou zo een lucratief libresse handeltje kunnen starten. Die willen nu ook niets anders meer en altijd als ik in Nederland ben neem ik extra pakjes voor hun mee. Zijn ze heel zuinig op. :')
(Is het echt zo slecht daar... ja het is echt zo slecht. Daarom komt zo´n grote (zadel)tas ook wel van pas voor de volgende reizen.)

_Dune_ schreef:

Misschien een ruiterreisbureau. hihi.
Waarschijnlijk moet ik toch in de enorme telefonische rij bij de KLM, want het is me niet duidelijk als het binnen de afmeting en gewicht valt van een normaal bagage stuk maar je het toch bij 'sportbagage' wil hebben (dus apart in het luchtruim zonder zware dingen erop) of je nu wel of niet 48 uur van te voren moet reserveren. Bij mijn lamp hoefde dat niet, maar de regels zijn per maart veranderd.

ik had al aangeboden om voor te bellen, maar heb niks gehoord, laat nog maar weten of ik iets voor je kan doen

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:32

ik zou uitkijken met etenswaar mee te nemen als vulling. Vaak moet je die gelijk afgeven , en met pech krijg je een dikke boete. Libresse is natuurlijk ideaal. goede stootkussens voor het zadel en daarna voor hergebruik voor de dames aldaar.

die tas is handig, ook nog met wieltjes

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 22:12

Sjolvir schreef:
Komen daar miljoenen pakjes libresse tevoorschijn..
En vervolgens kilo's drop.. wat geen hond snapt, zwart snoep?

Die drop was even een item in Colombia... :D Daar gingen ze inderdaad niet meteen akkoord met het feit dat snoep ook wel zwart kon zijn en als rubber eruit zag. Uiteindelijk heb ik de zak open moeten maken. Toen ik hem er ook eentje aanbood sloeg hij die meteen met een heel vies gezicht af. Maar waarschijnlijk mogen ze toch niets aannemen.
Later bedacht ik me dat je ook beter geen Dutch Candy kunt zeggen in Colombia..
Voor die libresse ben ik meer bang dat als er een vrouwelijke douane is dat die het inpikt, maar dan voor eigen gebruik. Libresse moet dus het best bewaarde geheim van Nederland zijn.

_Daniella schreef:
ik had al aangeboden om voor te bellen, maar heb niks gehoord, laat nog maar weten of ik iets voor je kan doen

Ik was benieuwd of zadel als sportbagage gratis als extra bagage meemag. Naast de standaard bagage mag je namelijk wel gratis een golftas meenemen. Nu dat zadel in de koffer past denk ik wel dat ik alles-in-1 mee mag nemen en is het niet meer belangrijk of het apart nog mee zou mogen.
Ik zou het alleen graag met 'speciale bagage' meegeven zodat er niets opkomt te liggen. Maar niet zeker of ze dat doen als ik er ook mijn 6 maandelijkse voorraad aan drop en libresse bij in doe. Maar ik zou dat aan de balie kunnen vragen voor het inchecken en dan desnoods wat ruimte in mijn andere koffer zodat ik het kan overhevelen.

truus1970 schreef:
ik zou uitkijken met etenswaar mee te nemen als vulling. Vaak moet je die gelijk afgeven , en met pech krijg je een dikke boete.

Volgens mij wel met agrarische producten zoals kaas, melk, vleeswaren enzo. Dan is drop weer wel makkelijk, zeg ik gewoon dat het gummetjes zijn. hihi.

truus1970 schreef:
Libresse is natuurlijk ideaal. goede stootkussens voor het zadel en daarna voor hergebruik voor de dames aldaar.
die tas is handig, ook nog met wieltjes

Multifunctioneel die dingen!
(Een meisje bij de young riders die plakt ze in haar hoedje omdat die iets te groot is. Lekker zacht en absorbeert zweet.)

Ik ga nu proberen alsnog de gele boom erin te doen zodat het iets steviger is als er toch iets opkomt.
Trap niet in die handleiding met die Wintec mevrouw die glimlachend met de schoeverdraaier aan de slag gaat!!!
Een gele boom in een Contourblock zadel.... vraag me af of dat fabriekstechnisch wel mogelijk is.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:32

Misschien een domme vraag hoor, maar is het niet zo dat ze op de rontgen (bij bagage droppen) wel zien wat er in een koffer zit?
Want dan pikken ze het er misschien alsnog uit.
Lijkt me eigenlijk wel vrij logisch dat dat zichtbaar is...

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 19:32

Inge_83 schreef:
Misschien een domme vraag hoor, maar is het niet zo dat ze op de rontgen (bij bagage droppen) wel zien wat er in een koffer zit?
Want dan pikken ze het er misschien alsnog uit.
Lijkt me eigenlijk wel vrij logisch dat dat zichtbaar is...

Het probleem is niet in Nederland maar in Brazilie zelf. Zodra je door de douane in Brazilie bent staat daar een politieagent net voordat je door de douane deuren naar "buiten" gaat. Hij kijkt naar je bagagewagentje, en pikt er steeds een aantal passagiers uit die dan AL hun baggage moeten uitpakken. Tot op het laatste zakje dat ze kunnen vinden. En dan gaan ze belasting heffen op artikelen, vooral electronica. Om naar Nederland dingen mee te nemen is het duidelijk wat de regels zijn, en mag je gewoon binnen die regels invoeren. Naar Brazilie toe zit het heel ingewikkeld in elkaar.

Om de binnenlandse markt te beschermen maken ze alles wat in het buitenland gekocht is 2x zo duur. Dan laat je het wel uit je hoofd om buiten Brazilie 2 IPADS aan te schaffen en koop je maar de 1,5x duurdere in Brazilie.. Voor toeristen zijn ze natuurlijk wel veel schappelijker, want die komen geld brèngen, die betalen die 50%/100% invoer belasting alleen als ze denken dat je het in Brazilie wilt gaan verkopen. Kom jij als toerist met 5 IPADS aangewandeld dan ben je dus verdacht en kun je flink dokken.

Mijn probleem:
Omdat ik "visum-braziliaanse" ben weet ik niet hoe het precies met mij zit. Omdat het zadel nieuw is denken ze misschien dat ik het hier wil verkopen. En hoe kun je het tegendeel bewijzen? Ik doe dus niet illegaals, laat dat even duidelijk zijn!! Dat zadel is zeker niet voor de verkoop maar voor mezelf. Met een oud zadel zou ik dit probleem niet hebben maar deze is gloednieuw. Ze verkopen dit model niet in Brazilie dus moet ik het wel in Nederland kopen. En hoe kan ik bewijzen dat 'zo´n vreemd kunststof ding' niet in Brazilie verkocht wordt en dat ik hem zelf ook niet ga verkopen. Dat valt niet te bewijzen, en heb ik dus dit probleem. Ik weet dat ik niets fouts doe, en het gewoon gratis mag invoeren, maar ga dat maar eens bewijzen in een arm corrupt derde wereld land als dit. Sommige dingen zijn gewoon niet eerlijk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:36

Lastig hoor, hoop dat je gewoon fluitend door de douane komt.

En tja, je zadel beschadigen omdat ie mee moet is ook zo wat.
maar vies maken zou wel kunnen inderdaad, uiteraard voorzichtig, zodat je het thuis er weer af kan halen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 19:40

Ter illustratie hoe de regering invloed uitoefend op de binnenlandse markt:
Als jij (als braziliaan) naar het buitenland gaat en met je braziliaanse creditcard spullen koopt, dan wordt dat geregistreerd en krijg je een naheffing!
Ik wist dat in het begin niet, dus toen ik na mijn vakantie in Nederland op de braziliaanse deurmat mijn creditcard afschrift zag dacht ik even dat ik flauwviel. Ze pakken gewoon het totaal bedrag wat je uitgegeven hebt, en dan effe lekker belasting heffen voor de staat. Zit ik op vakantie ook nog eens de staatskas te spekken, eet smakelijk. {x)
En dan de bank ook gezellig ook nog een percentage "creditcard service & omwissel kosten" over het eind bedrag heffen. %)
Haha, nee dan blijf je voortaan wel in eigen land op vakantie hoor. Zo´n regeling werkt wel.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 19:59

Sjolvir schreef:
En tja, je zadel beschadigen omdat ie mee moet is ook zo wat.
maar vies maken zou wel kunnen inderdaad, uiteraard voorzichtig, zodat je het thuis er weer af kan halen.

Ik heb hem niet beschadigd... maar hij ziet er ook zeker niet meer nieuw uit.
Bakmeel en hondenharen zijn best multifunctioneel. :+

Maar ben er nu achter hoe het zit met (breekbare) sportbagage meenemen in het vliegtuig:

Stel je voor je bagagenorm voor je vlucht is: 2 koffers van 23kg met max kofferafmeting van 158cm (LXBXH) + 1 koffer handbagage.
Dan heb je 2 mogelijkheden:

1) Je zadel past in een koffer van max kofferafmeting 158cm (LXBXH), en je koffer is niet zwaarder dan 23 kilo, en je hebt alleen handbagage + 1 normale koffer + je zadel koffer: dan check je normaal in, en zeg je tegen de incheckbalie dat 1 koffer breekbare sportuitrusting betreft. Dan gaat die koffer niet mee op de band, maar kun je hem daarna inleveren bij de "ODD SIZE LUGGAGE" desk. Dan gaat hij met de lift naar beneden, en gaat hij apart mee. Maar dat is dus gratis en hoeft niet van te voren aangemeld te worden. Regel: Past het binnen je toegestane bagagenorm dan is het gratis, en mag het gratis als ODD SIZE mee en hoeft het niet fijngedrukt te worden onder een dikke laag andere koffers. (hoop je dan..) Omdat een golftas+clubs als 'derde koffer' alsnog gratis mee mag, hoopte ik dat dit voor een zadel ook zou gelden, want nu mis ik 1 kofferruimte omdat het zadel de meeste ruimte inneemt. Je zadel dus in plaats van 1 koffer.

2) Je hebt het zadel in een aparte tas/koffer wat nog naast 2 andere koffers komt die je al hebt. En het is ook nog te groot voor handbagage, dan moet je in dat geval betalen om het mee te mogen nemen. Het bedrag hangt van een paar dingen af, volgens mij moet je het ook van te voren aangeven, en krijg je korting als je dat online doet. Het hangt van de maatschappij en vlucht af hoe duur. (tussen de 50 en 250 euro per koffer) Ben je Sky team elite member, dan mag het dacht ik weer wel gratis mee, want die mogen 1 koffer extra mee nemen. Is de koffer zwaarder dan 23 kilo dan moet je ook betalen.

Ik val onder de eerste mogelijkheid. Dus over die tweede weet ik niet veel, mijn zadel mag in ieder geval gratis mee, en kan ik hem na inchecken op schiphol afleveren bij een speciale desk dus moet het veilig zijn en kleine kans dat hij beschadigd.

Bovenstaande geldt alleen voor zadels. Dus als iemand andere dingen mee wilt nemen, moet je even bellen,want sommige sportuitrustingen mogen wel gratis als 'derde koffer' mee, een paardrijzadel helaas dus niet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:01

oneerlijk... golfclubs dus wel, zadel niet.
Nou ja, jij weet in ieder geval nu hoe je hem mee moet nemen.