reddingsactie molenponie hoe te vervoeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:09

Kentaro schreef:
Wat een super initatief!!!!!
Kun je niet een rekeningnummer openen voor donaties?!?!??!
Ik doe dan zo en zo mee :D

Volgens mij staat het rekening nummer op de site in TS haar onderschrift :)

En Ts, echt super dat je dat doet voor die pony :) Ik hoop dat ze nog een paar mooie jaren tegemoed gaat!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:15

wat goed ze mag genieten van haar pensioen bij jullie!

ik zou haar gewoon gaan halen als ik jou was, gewoon zonder chip ;)

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 15:28

Hey kentaro,

Dank je wel, het staat op de planning om hem maandag of dinsdag te halen, hoop dat het weer ons ook goed gezind is, want het is toch een dikke 2 uur rijden heen, en 2 uur terug!

Wat betreft donaties, die zijn natuurlijk van harte welkom, want ik denk aan de foto's te zien dat we er nog wel wat werk aan hebben, maar als het allemaal goed komt, dan doe ik dat met alle liefde.
Het rekeningnummer van de stichting kun je ook vinden op onze site, www.manegepaardenpensioenfonds.nl
Als je dat iets wilt overmaken speciaal voor deze ponie, zet dan in de omschrijving, donatie Sjakie, dan komt het helemaal goed.

Alvast bedankt.!!!

groetjes carola

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:31

Heel veel succes, Carola.

Soraya85

Re: reddingsactie molenponie hoe te vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:35

wat vreselijk om te leven, molenponie! Ik heb er werkelijk waar nog nooit van gehoord, en ik zou al helemaal niet verwachten dat het anna nu nog bestaat.

Goed dat je deze pown op wilt vangen, en heb een fijn pensioen geeft, einlijk een paardwaardig leven!!

Zielig voor de pows die achterblijven! Kunnen we daar niks aan doen?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:45

Hoewel ik het initiatief om oude ponys nog een leuk pensioen te geven toejuich, vind ik het ook wel heel apart om te lezen dat bijna iedereen hier in dit geval de pony zonder medische verklaring/chip of wat dan ook Nederland binnen zou halen.

Weten we nog die handelaar die een paard met West-Nijl virus naar Groot-Brittannië wilde verschepen van een tijdje geleden? Dus hoewel ik begrijp dat je dit beestje zo snel en makkelijk mogelijk wilt halen, zou ik toch eerst even zekerheid krijgen met betrekking tot de gezondheid van het dier.

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 17:52

Hey My littlejoy,

Ik begrijp je reactie maar al te goed hoor, en de afspraak dat onze vaste dierenarts langskomt om hem te onderzoeken staat ook al vast, maandag of dinsdag gaan we hem ophalen, en zodra we thuis zijn zou ze gelijk langskomen.
Tot die tijd dat alles is onderzocht en nagekeken, staat hij apart van de andere paarden, en komt dus niet met de anderen in contact.
Hij krijgt natuurlijk alle mogelijke behandelingen die nodig zijn om hem nog een aantal fijne jaren te kunnen geven, maar zonder gevaar voor andere paarden.
Het probleem is alleen de mensen waar hij nu nog staat, en waar hij dus weggehaald wordt, die willen er absoluut geen geld aan uitgeven, de omstandigheden waar hij staat zijn schijnbaar ook erg dieronvriendelijk, dus ik wil hem graag zo snel mogelijk weghalen.
Elke dag langer daar is een te veel, en ik ken daar nu eenmaal geen dierenartsen, dus ik vertrouw op onze vaste dierenarts, die ons heeft geadviseeerd hem zo snel mogelijk op te halen, en zodra we thuis zijn, komt zij gelijk langs voor de nodige checks etc.
We zullen er alles aan doen om geen andere paarden in gevaar te brengen, want dat is absoluut niet de bedoeling.

groetjes carola

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:37

carool schreef:
Hey kentaro,

Dank je wel, het staat op de planning om hem maandag of dinsdag te halen, hoop dat het weer ons ook goed gezind is, want het is toch een dikke 2 uur rijden heen, en 2 uur terug!

Wat betreft donaties, die zijn natuurlijk van harte welkom, want ik denk aan de foto's te zien dat we er nog wel wat werk aan hebben, maar als het allemaal goed komt, dan doe ik dat met alle liefde.
Het rekeningnummer van de stichting kun je ook vinden op onze site, http://www.manegepaardenpensioenfonds.nl
Als je dat iets wilt overmaken speciaal voor deze ponie, zet dan in de omschrijving, donatie Sjakie, dan komt het helemaal goed.

Alvast bedankt.!!!

groetjes carola

Ga ik van het weekend doen!!! ;)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:47

Opladen en rijden.

Hier in Duitsland is er ook nog niet zo lang een plicht op chippen.
Ik heb er ook een op stal staan die geen chip heeft maar is gebrandmerkt. Paardje is 4 jaar.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:19

en, pony inmiddels opgehaald?

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:12

Ik ben ook erg benieuwd!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:37

Ik ben ook benieuwd hoe het transport is gegaan en hoe het met de pony is....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:09

Ik ben ook wel benieuwd! Wat een goed initiatief!

Hilbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:00

goed besluit van je .Opladen en meenemen .Ben wel benieuwd naar hoe het is gegaan.

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 00:37

Hey allemaal,

Pff, de bedoeling was eigenlijk om hem gister op te gaan halen, maar omdat het toen wel erg glad was, en ik om 13.30 terug moest zijn ivm een afspraak, had ik besloten het dan maar naar vandaag te verschuiven.
En dat is maar goed ook.
Om 10.30 zijn we weggegaan, ( dacht dan rijden we buiten de spits om, en is het niet zo druk, kunnen we lekker doorrijden ) maar we kwamen pas om 14.30 aan in Tongeren, daar aangekomen werden we opgewacht door de mensen die het ponietje zo goed en zo kwaad als het ging verzorgden, ( meneer was al 72, en mevrouw eind 60, en woonden tegenover het huis waar de ponie in de schuur stond.

Voordat de ponie kon worden ingeladen wilden meneer en mevrouw eerst nog even wat kletsen, en bleek dat ze voor ons ook een grote pan spaghetti hadden gekookt, dus verplicht eerst eten.
Daarna zijn we naar het huis gegaan waar de ponie stond, daar was niemand thuis, want deze mensen waren al verhuist, alleen de ponie stond er nog, hij stond alleen in een piepklein schuurtje, met bijna geen stro meer zichtbaar, alleen maar mest, tussen de oude kapotte meubels en apparaten die ze er ook maar hadden gezet.
Hij liep braaf mee, en in 1 keer de trailer op, hij was alleen behoorlijk kreupel, maar de hoefsmid is al besteld, want zijn hoefjes zijn nodig aan een behandeling toe, en ik denk zelf dat dat de grootste veroorzaker is van zijn kreupelheid.
Netjes op de trailer gezet, eten gegeven voor onderweg, en voorzichtig gaan rijden om 4 uur.
Onderweg was hij echt heel erg braaf, stond heel rustig, en hinnekte vriendelijk elke keer als ik even door het deurtje keek of alles nog wel goed ging onderweg.
Helaas op de terugweg weer heel lang over gedaan, want we waren pas om 20.30 op stal, maar hij staat nu tevreden in zijn stalletje, onze andere shets hebben hem in het voorbij gaan een vrolijke hinnik gegeven, dat klikte dus gelijk al wel, maar nadat hij gedronken had, en wat gegeten, hebben we hem maar met rust gelaten hij zal wel doodop zijn van die reis, en morgen is het weer een drukke dag voor hem. Dan komt onze vaste dierenarts hem eem bezoekje brengen, en de hoefsmid om te bekijken wat hij gaat doen.

Ik ga nu zelf ook maar eens op bed aan, want ik val nu bijna om.

groetjes carola

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:39

Goed gedaan!Beestje is gelukkig goed terechtgekomen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:42

Fijn dat hij iig op de plaats van bestemmig is aangekomen, en dat het transport zonder chip en paspoort iig voorspoedig is gegaan....

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:47

Ow wat goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen met de arm,e poown.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:50

zoo hee, gaaf!! mooie actie!!

ben heel benieuwd naar het vervolg :)
en naar foto's natuurlijk
hopelijk heeft de pony morgen geen spierpijn, het is best intensief zo lang op de trailer,
en als hij ook kreupel was dan wellicht ook pijn wat het balans zoeken lastiger maakt.
bedoel niet dat het fout was te doen totaal niet maar meer van, de pony morgenvroeg gelijk even bekijken of alles goed is.
ik hoop dat hij bij jullie lang mag genieten van het leven zoals dat hoort te zijn!
wat ontzettend, het idee die arme pony's vast in zo'n ding voor menselijk vermaak
ook al zouden ze verder goed verzorgd worden ik vind het het breken van pony's
zoiets raakt me, daar kan ik niet tegen.
mensen moeten eerlijk met dieren omgaan, en ze niet mentaal confused of kapot maken.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:56

Wat een goed initiatief!
Ben ook erg benieuwd hoe dit gaat aflopen en wat de smid van de voetjes zegt.

Succes!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:54

Geweldig werk, blijf dit volgen en ben benieuwd naar foto's!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:39

Geweldig dat jullie dat hebben gedaan!!!!!!!!!!!!
Ik wil er niet eens aan denken wat er met de pony was gebeurd wanneer jullie hem niet hadden opgehaald.......... :(
Ik heb zojuist een bedrag overgemaakt!! (was al door het programma heen en kon niet meer t.b.v. Sjakie vermelden, maar het komt vast goed :D )

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:50

Echt super dat je de pony gered hebt.
Ben ook benieuwd naar een foto en natuurlijk hoe het beestje gaat herstellen.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:57

Hopelijk kan deze pony nog lang genieten van zijn pensioen......wel verdient!
Niks dan lof voor jullie _/-\o_

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:04

super dat je hem opneemt.
alleen.....vind ik het altijd zo jammer dat er voor deze pony weer een nieuwe in de plaats moet komen voor de molen. ;(