Een laadklep oplopen is voor veel paarden best eng. Het is onstabiel en klinkt raar. Misschien kan je met haar oefenen om over spannende dingen te lopen. Wij hadden voor onze schuilstal een paar houten schotten liggen die ook wat onstabiel waren. Mijn tweejarige moest afgelopen zomer ook in een trailer met laadklep, hij ging er vrij makkelijk in. Ik denk dat het heeft geholpen dat hij heel vaak over de schotten voor de stal heeft gelopen. Neem verder de tijd ervoor en ga niet slaan ofzo. Vermijd vervelende ervaringen in of rond de trailer.
Top, hier kan ik wat mee! Dit staat idd ook in het eBook van Eddy Modde. Ben er deze week mee begonnen. Dit zou wel eens dé oplossing kunnen zijn. Dankjewel!
Aan een vervelende ervaring in of rond de trailer hoef ik al niks meer te doen. Die heeft ze namelijk al.....
texelse
Geplaatst: 25-12-10 00:35
een van onze beestjes liep er wel op, maar durfde er achteruit niet meer af. Dat bleek te komen door dat de klep scheef lag, en ze daar niet op durfde te stappen. Wij hebben toen de trailer steeds zo geparkeerd dat de trailer iets lager stond zodat de klep niet meer helemaal naar beneden hoefde, en de klep dus minder schuin was. Nu is het helemaal geen probleem meer. Zou het een idee zijn om de trailer op een dusdanige manier op een terrein zo te parkeren dat de klep bijna horizontaal ligt? Of zonder achterklep in te stappen, zoals je ook bij amerikaanse trailers ziet?
En verder ga ik met de andere voorstellen mee om professionele hulp in te schakelen, want je moet met zulke dingen niet zelf aan de gang, dan boer je eerder achteruit dan vooruit.
Sterkte en succes.
noekk_
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-10 00:14
Dankjewel voor de tip. Dit hebben we inderdaad ook geprobeerd, maar mocht ook niet baten. We zijn nu aan het oefenen met over een plank lopen op de grond en dit gaat al lastig. Dus ik denk dat we er wel komen. Ik ga er idd niet teveel zelf aan klungelen, en ben zoiezo niet zo van de zwepen en dergelijke. Dus als het echt niet gaat schakelen we proffesionele hulp in.
Eindelijk was het ijs weg! Dus gelijk een trailer gehuurd. Eerst achteruit in de stal(zit een vrij hoge drempel) gereden en geprobeerd of ze er zo op wou lopen. Dit ging goed, na een paar x toch gewoon vanuit de oprit geprobeerd. Met een beetje hooi wiebelen dat in het voerbakje zat liep ze er zo in! Ik was heel blij dat dit gelukt was. We hebben lekker even gestapt in een binnenbak in de buurt, en toen weer inladen! Dit duurde wel een uur voordat ik haar overtuigd had dat ze het echt kon, maar ook nu deed ze het wel weer!