Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LindyH schreef:Je kan haar inderdaad beter een spuitje geven dan met een mankement/pijn verkopen aan een handelaar waardoor de kans groot is dat haar leven nog heel zwaar gaat worden. Het klinkt in eerste instantie niet fijn, maar zo help je haar het beste.
Laat het idee maar eens bezinken.
LindyH schreef:Je kan haar inderdaad beter een spuitje geven dan met een mankement/pijn verkopen aan een handelaar waardoor de kans groot is dat haar leven nog heel zwaar gaat worden. Het klinkt in eerste instantie niet fijn, maar zo help je haar het beste.
Laat het idee maar eens bezinken.
(Ik heb het zelf ook gedaan met mijn 7-jarige merrie die erg moeilijk kon doen met rijden en ook iets bleek te mankeren. Ik moet zeggen dat ik er helemaal vrede mee heb.)
Als het echt haar karakter is dan is de kans wat groter dat iemand er nog iets in ziet, maar er zijn altijd paarden die helemaal niemand wil hebben.
utleta schreef:ik denk dat ze haken of zoo heb of dat ze een slecht zadel of dat er iets met der rug aandehand is maar als je er weg wil zal zeggen naar een handelaar of omruilen bij een handelaar en een briefje in het paspoort met tel. of ze willen bellen en ook zeggen tegen de handelaren dat die mensen wel willen bellen en hopla je bent er vanaf
kristie14 schreef:Ik zit overigens wel te denken aan een handelaar, maar ik wil gewoon echt niet dat ze wordt afgemaakt. en wat als die handelaar er ook niks mee kan?
kristie14 schreef:Ja, ik zie hier op dit forum dat iedereen zegt dat ik haar moet laten keuren,
ik zal mijn ouders nog maar eens lief aankijken
Alhoewel ik denk dat het gewoon in haar karakter zit.
Ze is natuurlijk wel gevoelig en heet maar ze heeft
een half jaar lang niet meer gesteigerd,
toen dacht ik dat het er uit was.
Maar toen ik haar 3 weken niet kon rijden omdat ik
op vakantie was, en haar daarna weer begon te rijden
was het weer precies hetzelfde verhaal!
Toen was het voor mij eigenlijk klaar, iedereen riep altijd
al dat ik haar moest verkopen maar ik wilde doorzetten maar
na 4 jaar ben ik er klaar mee, want er is wel vooruitgang
maar ook weer achteruitgang. Ik wil nu gewoon een paard
die normaal doet, soms steigert ze al bij de simpelste dingen
als aandraven en aangalloperen!
superlise schreef:Als je er écht van af moet zou ik hem naar een handelaar brengen, die zeggen niet zo snel nee. Wel is het dan een feit dat je hem hoogstwaarscheinlijk nooit meer terug vind en dus niet weet wat ervan terrecht komt. Vriendin heeft dit ook gedaan met een gevaarlijke pony (die overigens compleet was na gekeken en goed was), particulier verkopen lukt gewoon amper en als het wel lukt is er een hele grote kans dat ze binnen no time weer op de stoep staan omdat het niet goed gaat.
kristie14 schreef:Ik woon in de buurt van Den Bosch, dus als iemand haar wil rijden of mij wil helpen GRAAG!
Er hebben al veel mensen naar haar gekeken maar iedereen zegt wat anders, dus daar wordt ik ook niet wijzer van. sommige mensen hebben het over een ei op haar hoofd kapot slaanmaar ik weet bijna zeker dat ze daar niet beter van wordt! ik zal foto's van haar bij mijn profiel plaatsen
Aieshja schreef:Ik denk ook dat handelaar de beste optie is, wie weet kan je de pony inruilen tegen een jong paard of iets dergelijks..
Aieshja schreef:Toevallig werk ik bij een handelaar en ik krijg alle soorten paarden/pony's onder mijn kont, maar deze handelaar is meer een hobby handelaar, dus denk dat dit ook per handelaar verschillend is.
Meeste ponies, moeilijk of niet en ik heb een paar gekke onder mijn kont gehad zijn binnen een paar dagen weg naar Denemarken of verder.