Trailer en de donkere dagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Trailer en de donkere dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:40

Action verkoopt die lampjes ook, 1,50 per stuk. Niet super fel, maar je ziet er genoeg mee. Er zit dan zelfs nog een afstandsbediening bij om het licht aan en uit te doen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:41

capopjekop schreef:
Action verkoopt die lampjes ook, 1,50 per stuk. Niet super fel, maar je ziet er genoeg mee. Er zit dan zelfs nog een afstandsbediening bij om het licht aan en uit te doen.

:D bij de Action hebben ze echt alles....en dat voor een prikkie :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 18:47

Ja, ik ga vandeweek maar even buurten daar. Voel me nog blonder dat ik daar toch niet zelf op gekomen ben..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:51

Gewoon het licht uit doen.
Ik zie niet in wat het aan laten van de verlichting er toe doet, je paard ziet prima in het donker.

suprleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:52

ik zag deze week bij de multimate bouwmarkt een 'jumpstarter'. Die kun je thuis opladen en meenemen in de auto.
Als je dan met een lege accu komt te staan kun je je auto als het goed is daarmee aan de praat krijgen.
Misschien kun je een hooinet ofzo bij je paard hangen, dan blijven ze meestal ook wat langer rustig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:53

Toen ik de cursus deed waren er diverse mensen die het thuisfront (ouders, partner, stalhouder, ..) het paard mee naar huis lieten nemen als ze in de eerste groep zaten. Niet per se om deze reden, gewoon fijner voor het paard om naar stal te kunnen.
De mijne stond in het donker maar die gaf daar niks om.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 18:56

Een hooinet heeft ze al in de trailer. Het probleem is dat ik haar niet in 1 keer 2 uur lang in het donker wil zetten, zonder dat ze eraan kan wennen. Dus 'gewoon het licht uitdoen' is geen optie.
En Urielle, helaas heb ik die mogelijkheid niet, mijn man moet bij de kinderen blijven en kan wel met een trailer rijden, maar niet goed genoeg met paarden omgaan. De staleigenaresse rijdt niet met een trailer en heeft een baby, en ik ben de enige pensionklant, op iemand die alleen overdag kan komen, na...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:31

Ze stuitert alleen als het donker is en als het licht is niet?

Ik denk daar niet eens bij na, ik doe gewoon het licht uit...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:35

Waarom moet je paard zo lang op de trailer staan vraag ik mij dan af?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:37

De cursus duurt 3 uur, een deel theorie en een deel praktijk.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:37

Ooh vandaar! Ik snap hem!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:38

Percyleen, KV doet de ORUN cursus ;)
Ik denk eerlijk gezegd ook niet aan een lampje, paard moet gewoon niet zeuren :o Hij krijgt zijn natje en zijn droogje en verder niets. Misschien ben ik de SGW's gewend waar, als je pech hebt, er zo een uur of 6 tussen je dressuur en 't springen zit!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:39

Ja ik heb het inmiddels door! Haha

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:47

Eigenlijk...............vind ik, dat ze van cursussen en opleidingen waar paarden voor meegenomen moeten worden, rekening moeten houden met hun cursisten in de winter periode. Alleen je paard laten meenemen in voor en najaar, lijkt me een erg goede oplossing. Het is soms behoorlijk gevaarlijk, wat je er voor over moet hebben. Glad, mistig, donker en het vaak veel te late tijdstip.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:49

Johanna, Dat is een beetje moeilijk, aangezien de cursus loopt van november tot mei :+ Met het weer wordt echt wel rekening gehouden, aangezien bij echt bar weer de les wordt afgelast!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:54

Hey Kleinvosje.

Ik heb ook zo'n druk ledlampje in mn achterbak liggen. (geen verlichting zodra de achterklep open gaat)
Het lampje heb ik toendertijd bij de Kruidvat gekocht. Misschien een tip.....

Ik heb juist een probleem met mn trailer verlichting. Zodra ik m aan zet heb ik kortsluiting.... Dus ik heb mn lampje nooit meer aan. Maar ja ik weet niet hoe mn jonge ding daarmee omgaat als ze in t donker geladen moet worden.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:49

Wat is dat voor een K U T lokatie dat er niet eens een fatsoenlijke "parkeerplaats" is voor de paarden?
Ik zou het probleem aanpakken, niet het symptoom........

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 22:11

ikke, wat bedoel je met de tweede zin?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:23

kleinvosje schreef:
ikke, wat bedoel je met de tweede zin?

Nou, gewoon zorgen dat er een fatsoenlijke plek is om het paard te stallen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 22:25

Das nogal makkelijk gezegd he, wij als cursisten hebben daar niets over te zeggen. Het is op een manege/pensionstal, die hebben niet zomaar even elke maandagavond 6 stallen over voor de paarden die met de cursus meelopen.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:57

Paarden kunnen inderdaad prima in het donker zien, 's nachts op stal is er immers ook geen probleem.
Maar... op stal staan ze los, kunnen ze zich draaien naar een geluid toe, etc etc.
Sommigen willen dat in een trailer ook, vooral als ze weinig kunnen zien. Ik heb 5 jaar lang met zo'n "etter" gelest, die soms ook wel eens een uur moest blijven staan. Ben zelf ook van het "laat maar staan, hij moet zich maar redden, aansteller", maar als je continu er op wordt aangesproken dat je trailer achter je auto staat te dansen, dan ben je het wel een keer beu.
Een lampje aan, en jahoor: afgelopen met het gezeur. Je kan dan wel het probleem willen aanpakken, maar soms is dat gewoon niet mogelijk en ik heb het idee dat dat bij TS ook het geval is.

Kijk eens bij een campingzaak/outdoorzaak, zij hebben ook veel (LED)verlichting op batterijen die erg lang meegaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:58

TS weet niet of dat een probleem is want ze heeft het nog nooit geprobeerd zonder licht.

Wat die standplaatsen betreft, als er van de 6 paarden 5 zijn die braaf op de trailer kunnen blijven dan hoeven ze maar 1 plekje te hebben voor die van jou :+ er is toch vast wel een box of poetsplaats leeg?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 07:28

cissy schreef:
Wat die standplaatsen betreft, als er van de 6 paarden 5 zijn die braaf op de trailer kunnen blijven dan hoeven ze maar 1 plekje te hebben voor die van jou :+ er is toch vast wel een box of poetsplaats leeg?

Zo werkt dat niet, ik had ook mijn paard liever op stal gehad dan op de trailer, ook al staat hij braaf stil. Als een iemand dat mag, dan moet iedereen dat mogen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:07

Ik heb een keer een hoofdlampje in een stal opgehangen waar mijn paard en pony moesten overnachten, het was al middernacht en zonder licht flipte hij hem (stal afbreken omdat hij de pony niet kon zien). Dat lampje brande in de ochtend nog :oo

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:14

TS, anders moet je eens kijken bij een kampeerwinkel.
Daar hebben ze ook van die led-lampen voor in de caravan/tent die veel licht geven en toch vrij zuinig zijn.

Ik heb zelf zoiets deze zomer gekocht bij Action, die hebben we op 1 set batterijen twee weken tijdens het kamperen gebruikt en toen waren de batterijen nog niet op.