paieren afgeven aan opfokstal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 14:19

femiaans schreef:
Hier staat alles precies beschreven
De bekeuringen voor de stalhouder lopen enorm op als er geen paspoort overlegd kan worden bij een controle.

Nog even reageren. Dit klopt dus helemaal niet. Je krijgt eerst een waarschuwing, de tweede keer een bekeuring. Heb me daarover geïnformeerd. Ik heb nog maar pas mijn papieren gekregen terwijl ik het paard al 2 jaar in m'n bezit heb (de fokker wou pas bloed laten afnemen als de nieuwe veulens geboren waren dat de veearts maar 1 keer moet komen, om zo de kosten te drukken ), zou niet logisch zijn dat ze je van de eerste keer bekeuren.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:06

BKR > TAO

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:22

Cambiar schreef:
femiaans schreef:
De bekeuringen voor de stalhouder lopen enorm op als er geen paspoort overlegd kan worden bij een controle.

Nog even reageren. Dit klopt dus helemaal niet. Je krijgt eerst een waarschuwing, de tweede keer een bekeuring. Heb me daarover geïnformeerd. Ik heb nog maar pas mijn papieren gekregen terwijl ik het paard al 2 jaar in m'n bezit heb (de fokker wou pas bloed laten afnemen als de nieuwe veulens geboren waren dat de veearts maar 1 keer moet komen, om zo de kosten te drukken ), zou niet logisch zijn dat ze je van de eerste keer bekeuren.

Klopt, eerste keer een waarschuwing, daarna lopen de boete`s enorm op. En geloof me, als het de eerste keer niet in orde is, komen ze erg snel weer controleren. De waarschuwing is trouwens geen vrijbrief om je maar niet aan de regels te hoeven houden, je moet gewoon je zaakjes op orde hebben.
Daarbij de opmerking over het buitenrijden, ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat de AID je achterna komt als je een buitenritje aan het maken bent, en op wedstrijd heb je toch echt het paspoort weer nodig. Toch maar aan de pensionhouder mee vragen.
Je kan natuurlijk ook overwegen om het in de zadelkast te laten liggen waar de pensionhouder toegang in heeft.
Verde proef ik een beetje de sfeer alsof ik die regels heb uitgevonden, ik verwijs alleen naar de link waar alles heel duidelijk staat beschreven hoe de regels zijn.
Ik als pensionhouder hou me daar keurig aan, klanten die niet mee willen werken, daar hebben we helaas geen plek voor.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 21:43

Neen hoor ;) , ben blij met de info, het is alleen even wennen voor mij :o . Toen ik vroeger paarden had, was het not done om iemand anders de papieren te geven. Dat was echt het domste wat je kon doen.
Blijkbaar is het nu anders en is het bij Spaanse paarden ook nog eens een andere regeling dan bij de warmbloeden vroeger. Ik heb nu begrepen dat dit volkomen veilig is om de 'documento de acompanamiento' op te sturen en ik me geen zorgen hoef te maken. Ik heb nog maar juist een hele som neergelegd om die papieren in orde te krijgen, vind het jammer om ze nu al direkt te moeten afgeven, maar begrijp het doel ervan, hoort bij het paard dus ;) .

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:30

femiaans schreef:

Citaat:

Klopt, eerste keer een waarschuwing, daarna lopen de boete`s enorm op. En geloof me, als het de eerste keer niet in orde is, komen ze erg snel weer controleren. De waarschuwing is trouwens geen vrijbrief om je maar niet aan de regels te hoeven houden, je moet gewoon je zaakjes op orde hebben.
Daarbij de opmerking over het buitenrijden, ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat de AID je achterna komt als je een buitenritje aan het maken bent, en op wedstrijd heb je toch echt het paspoort weer nodig. Toch maar aan de pensionhouder mee vragen.
Je kan natuurlijk ook overwegen om het in de zadelkast te laten liggen waar de pensionhouder toegang in heeft.
Verde proef ik een beetje de sfeer alsof ik die regels heb uitgevonden, ik verwijs alleen naar de link waar alles heel duidelijk staat beschreven hoe de regels zijn.
Ik als pensionhouder hou me daar keurig aan, klanten die niet mee willen werken, daar hebben we helaas geen plek voor.

Duidelijk en zo hoort het, de meesten verwarren het paspoort met een eigendoms bewijs, maar dat is het dus niet.
Alleen een aankoop akte is een bewijs van eigendom. M.A.W. je kan geen eigendom claimen, omdat je in het bezit bent van het paspoort.
M.b.t. buitenritjes, in de omgeving van de stal mag dat zonder paspoort binnen een bepaalde afstand, verder weg heb je inderdaad sowieso je paspoort nodig, zeker als je je paard met de trailer gaat vervoeren.
Die oplossing in de zadelkast is een prima alternatief, hoef je niet elke keer de pensionhouder lastig te vallen en hij kan erbij als er gecontroleerd wordt ( ik neem aan dat hij over reserve sleutels van de zadelkasten beschikt )
Eventueel, kan je voor jezelf nog een kopie maken van het paspoort ( maar dat is meer een gevoelskwestie )

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:34

Je zou ook een Equidenpass aan kunnen vragen (weet niet zeker of dat gaat omdat jouw paarden wel papieren hebben). Hier staat het chipnummer in en daar kunnen ook entingen e.d. genoteerd worden, dan kun je de papieren zelf houden.

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:55

Adil18 schreef:
Je zou ook een Equidenpass aan kunnen vragen (weet niet zeker of dat gaat omdat jouw paarden wel papieren hebben). Hier staat het chipnummer in en daar kunnen ook entingen e.d. genoteerd worden, dan kun je de papieren zelf houden.

Nee, die vlieger gaat volgens mij niet op, equidenpas heet hier volgens mij, het paardenpaspoort, ik denk niet dat je op dezelfde chip bij twee instanties een paspoort kunt krijgen.
Voor alle regels volg deze link maar.

http://www.nl-paardenpaspoort.nl/

Daarbij komt nog, dat altijd het originele dokument aanwezig moet zijn, een kopie mag dus niet.
Laatst bijgewerkt door Paul11 op 07-12-10 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:56

Paul11 schreef:
Adil18 schreef:

Nee, die vlieger gaat volgens mij niet op, equidenpas het hier volgens mij, het paardenpaspoort, ik denk niet dat je op dezelfde chip bij twee instanties een paspoort kunt krijgen.
Voor alle regels volg deze link maar.

http://www.nl-paardenpaspoort.nl/

Daarbij komt nog, dat altijd het originele dokument aanwezig moet zijn, een kopie mag dus niet.

Hm, had het al verwacht...Jammer!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 00:59

Is al in orde hoor. Ik wou nog even toevoegen dat ik gewoon eens wou weten hoe dat juist zat met mijn vraag in dit topic :-), vragen staat nog altijd vrij veronderstel ik en ik doe niets verkeerd met deze vraag te stellen om zelf duidelijkheid te krijgen hierover (het is niet dat ik iemand niet vertrouw, maar als het om zo'n dingen gaat, wil ik op de hoogte zijn, hopelijk is dat duidelijk). Ben al overeen gekomen met de pensionhouders.
Ik heb begrepen dat de stamboekpapieren van het ANCCE officieel erkende paspoorten zijn en deze bij het paard moeten blijven. Is geen probleem dus om bij de stalhouder te laten.
De carte titularidad is voor mij, en telt als eigendomsbewijs.
Ik had deze post bij barokke rassen gezet, omdat ik wou weten hoe het voor deze paarden in elkaar zat. Is wat vervelend dat deze in een ander segment geplaatst wordt. Hierdoor ontstaan misverstanden.

Lisenka

Re: paieren afgeven aan opfokstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:11

Vond het ook al jammer dat je topic verplaatst was. Ik heb toen alleen geantwoord omdat het bij barokke rassen stond. Ik had je topic anders niet gelezen. Gelukkig ben je er wel uit gekomen.