prijsklasse verkoop pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:14

Voor een goede pony met veel potentie kan je zeker wel die prijs vragen vind ik.

xxlaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 23:16

Eshaa schreef:
Voor een goede pony met veel potentie kan je zeker wel die prijs vragen vind ik.

dankjewel :D

Elin_

Re: prijsklasse verkoop pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:19

naja ik ga weer tegen de richting in :') ik vind 5000 echt veulste veul (ja ik schrijf geenveel maar veul xd)
11 jaar > bloei van zijn leven.. naja had hem voor in de Z liever 6 gezien ;)
En nog een slechte tijd
Vind 3500/ 4000 genOeg ;)

xxlaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 23:22

Elin_ schreef:
naja ik ga weer tegen de richting in :') ik vind 5000 echt veulste veul (ja ik schrijf geenveel maar veul xd)
En nog een slechte tijd

iedereen heeft het wel over 6 jaar maar dan mogen ze nog geneens Z lopen pas als ze 8 worden

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:25

6 jaar en Z en dan naar de klote rijden...

wat me opvalt in dit topic is dat de oudere het een nette prijs vinden en de 13, 14 jarige het duur vinden..

Ja op die leeftijd is het een hoop geld..

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:26

Ik vind het een nette prijs en helemaal als je bedenkt dat er voor die prijs alle toebehoren bij zitten

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:26

De prijs is altijd een discutabel punt. Hoe zit het met zijn medische gesteldheid wat komt er uit eventuele keuringen? Dat soort dingen kunnen ook van invloed zijn op de prijs.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:28

Techniek lijkt goed,daarom kun je het wel vragen.
In duitsland is vraag naar goede D ponny,s.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:34

Wat zal ik zeggen, vind het een prima prijs.
Inclusief alles zou ik denk nog hoger gaan, er wat vanaf halen kan altijd ;)
GOede leerpony die veel kan, ook nog met alle benodigdheden.. ik zeg topper voor de jonge ruiter.

Edit; overgens zou ik dus nooit een 6 jarige die in t z springen loopt kopen.. zijn ze nog niet volgroeid.. maar hebben wel al veel gesprongen...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:36

smurffie schreef:
GOede leerpony die veel kan, ook nog met alle benodigdheden.. ik zeg topper voor de jonge ruiter.

Idd.
Mensen betalen nooit je VP. Altijd lager.
Hou hier dan idd rekening mee met je VP.
Stel... Vraag 5995.
Kan je atijd nog zakken naar 5000

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:40

xxlaura schreef:
Elin_ schreef:
En nog een slechte tijd

iedereen heeft het wel over 6 jaar maar dan mogen ze nog geneens Z lopen pas als ze 8 worden

En sinds wanneer is dat dan?

Verder kon ik dus niet uit de openingspost halen dat hij nu al Z loopt, en ook niet dat hij ervaring heeft op grotere wedstrijden. Dat lijken me dus wel de dingen die je echt zeker in de advertentie moet vermelden, dat zijn imo de dingen die hem meer/beter maken dan een andere willekeurige 11jarige. Dat vind ik wel echte pluspunten.
Ik vind het dus wel degelijk verschil maken ofdat hij op 11jarige leeftijd al enige tijd goed en geroutineerd Z loopt, of dat hij net met kunst en vliegwerk een paar keer Z gestart is. Dat kon ik echt niet uit je opening halen, sorry. Denk ook dat je in dit geval wel iets hoger uitkomt qua prijs! Maar wel goed alle info vermelden dan, in jouw opening lijkt het echt niet zoveel aparts en dat moet uit een eventuele advertentie wel blijken dan he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:41

kimmie88 schreef:
smurffie schreef:

Idd.
Mensen betalen nooit je VP. Altijd lager.
Hou hier dan idd rekening mee met je VP.
Stel... Vraag 5995.
Kan je atijd nog zakken naar 5000

Doe dan 5500 ipv 5995 (sowieso, waarom 5995, maak er dan gewoon 6000 van :') )
Toen ik opzoek was naar een paard keek ik naar paarden die maximaal 500 euro meer waren dan ik uit wou geven ivm afdingen, vind 1000 nogal veel om mee te zakken :=

Memss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:41

Ik vind het een hele redelijke prijs hoor. Tis een goede leerpony.
Het is alleen heel belangrijk hoe je hem presenteert straks in de verkoop. Een goed verhaal en goede foto's doen een hoop.

Wij hebben vorig jaar een 9 jarige pony verkocht, M2 dressuur. Vroegen we 7500 voor en 7000 voor gekregen.
Hier zat dan wel papier bij.

Dus de markt is er zeker nog wel ;) Maar je moet geluk hebben. En zeker een afding marche bij de prijs op doen.
Tussen de vraagprijs en de uiteindelijke prijs zit toch altijd een bedrag.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:42

xxlaura schreef:
hallo bokkers,:)

ik wil graag jullie mening hebben mijn pony word bijna verkocht over een halfjaartje, |(
en ik wel een beetje een idee hoeveel ik er moet voor gaan vragen maar wil ook graag jullie mening! *D
informatie:

hij heet Jumping Jack en is een D-pony van 1.44 van 10 jaar oud dan ongeveer 11, hij heeft verder geen papieren.
hij springt dan Z en L1 of L2 dressuur.
het is een hele lieve betrouwbare pony. je kan er alles mee zonderzadel rijden en springen! hij is verkeersmak,bosmak, en loopt ook zo de trailer in
tenslotte heeft hij veel grote concoursen gelopen alleen het NK nog niet verder alles gelopen.
ik hoor graag jullie meningen in dacht zelf aan 5000 euro :o

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:42

@Esther: Het staat dus wel in de OP

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:43

@ Anthea,

Daar ben ik het mee eens. Een marge van €500,- is beter. Met €1000,- loop je inderdaad het risico dat je potentiële kopers afschrikt en dan het hele psychologische effect van "mogelijkheid tot onderhandelen"verpest word.

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:44

Je kunt het altijd vragen natuurlijk!
Daarbij..... 5000 incl alle toebehoren valt ook best mee. Als ik kijk naar mijn paard...ik heb al een zadel van ruim 2000 euro..dus dan zou er 3000 voor de pony overblijven.
Ik vind het best meevallen dan nog, voor een leuke allround sportpony!
11 vind ik een mooie leeftijd voor een pony'tje, hij heeft al ervaring opgedaan en kan dus goed dienen als leerpaardje voor een wat jongere ruiter!
Uiteraard moet je (in deze tijd) iemand vinden die zulke dingen ook in ziet en niet voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten... dan is het best te doen denk ik! En je kunt het inderdaad (zoals ook aangegeven) wat psycholigischer maken... 4950 euro ipv 5000...
mensen geven namelijk ook (bijvoorbeeld!) sneller 99 euro uit dan 100 euro.. het verschil is helemaal niets, maar dat is psychisch :P hahah
Ik wens je in ieder geval nu alvast heel veel sterkte met de verkoop van je pony over een tijdje.. het is echt een pracht exemplaartje :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:46

kimmie88 schreef:
@Esther: Het staat dus wel in de OP

Ja zover wask wel...maar er staat ook 'hij loopt dan Z' Wat ik opvat als nu dus nog geen Z, en volgens mij is grote concoursen in het M toch wel anders dan in het Z...In de zin dat op de echt grote/mooie wedstrijden voor pony's vaak alleen Z/ZZ wordt verreden toch? En in het M blijf je dan een beetje hangen bij een regiokampioenschap ofzo...Dus ik vind dat wel een groot verschil :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:44

xxlaura schreef:
Elin_ schreef:
En nog een slechte tijd

hier wil ik even op reageren...
er is een marge in gesteld die zegt dat paarden/ponys van 3 alleen in het b mogen rijden, paarden/ponys van 4 in het l, paarden/ponys van 5 in het m en paarden/ponys van 6 in het z!!
dus ze mogen wel degelijk met 6 in het z lopen ;)
begin er een klein beetje de kriebels van te krijgen dat mensen tegenwoordig zo maar dingen verkondigen zonder dat ze het eerst hebben onderzocht, of daadwerkelijk weten :n

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:54

Vind het een prima vraagprijs, mits het dier gezond is. Papier lijkt me niet echt belangrijk bij een ruintje wat al heeft laten zien wat hij kan. En 11 vinden we tegenwoordig al oud? Dat is eigenlijk behoorlijk triest. Fijne leeftijd juist voor een leerpony. Z geklasseerd, prima deal voor bijvoorbeeld een jonge (spring)ruiter die nog een hoop moet leren.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:59

Elin_ schreef:
En nog een slechte tijd

Ik niet, dan weet je bijna zeker dat hij met een paar jaar kapot is.

5000 lijkt me helemaal geen verkeerde prijs, zeker gezien de prijzen die tegenwoordig voor leerpony's gevraagd worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:01

Wij hebben voor onze E pony toen 4000 betaald, goed papier, M2 dressuur, was toen 10.
11 jaar is nog lang niet oud, Z springen netjes, L1/L2 dressuur is niet bijzonder, maar het zou er vanaf hangen hoe hij op de foto's is.

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:05

Als ze 6 zijn en al in de Z springen vraag ik me altijd af, hoe oud is die wel niet begonnen? En hoe kapot is hij al? Ik denk met recht een goede leer pony, die zeker nog een aantal jaartjes mee kan!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:28

tja verkoop is moeilijk de laatste tijd.
maar als de prijzen weer wat stijgen kun je er nog best aardig voor vangen.
hij is verkeersmak, trailermak, z springen, l dressuur?
ik zou dan richting de 4.500 gaan denken.
het is natuurlijk wel een pony.
als hij potentie heeft voor meer sport kun je dat zeker wel krijgen.
en in dat halve jaar kun je hem nog mooi even doortrainen...
dan krijg je alleen maar meer.

xxlaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 15:15

cYn schreef:
Je kunt het altijd vragen natuurlijk!
Daarbij..... 5000 incl alle toebehoren valt ook best mee. Als ik kijk naar mijn paard...ik heb al een zadel van ruim 2000 euro..dus dan zou er 3000 voor de pony overblijven.
Ik vind het best meevallen dan nog, voor een leuke allround sportpony!
11 vind ik een mooie leeftijd voor een pony'tje, hij heeft al ervaring opgedaan en kan dus goed dienen als leerpaardje voor een wat jongere ruiter!
Uiteraard moet je (in deze tijd) iemand vinden die zulke dingen ook in ziet en niet voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten... dan is het best te doen denk ik! En je kunt het inderdaad (zoals ook aangegeven) wat psycholigischer maken... 4950 euro ipv 5000...
mensen geven namelijk ook (bijvoorbeeld!) sneller 99 euro uit dan 100 euro.. het verschil is helemaal niets, maar dat is psychisch :P hahah
Ik wens je in ieder geval nu alvast heel veel sterkte met de verkoop van je pony over een tijdje.. het is echt een pracht exemplaartje :)

dankjewel iedereen die hem op wedstrijd ziet lopen vind hem heel mooi en stoer!