Pony wil de trailer ineens niet meer op, tips gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emma

Re: Pony wil de trailer ineens niet meer op, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 16:41

Ik had vorige week zondag wedstrijd, en hij liep heel goed de trailer op, totaal zonder dwang :)
Wel met Musli O:)
Maar hij vertikt het gewoon om er op te lopen, enzodra ik druk gaf op het halstertouw, of als iemand hem van achter een zetje wou geven rende hij er heeeel hard weer uit. als ik hem dan een rukje aan het halstertouw gaf ging hij er wel weer zover op als eerst, en dan een beetje musli en hij liep zo door :)

Esthelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:38

Ik denk altijd de ogen af met een handdoek werkt prima!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:45

jesicaaaa schreef:
doet twee longeer lijnen achter de kont dan meot hij/zij er wel op lopen zo doen wij het ;) wel handig

Dat zal best maar er zijn ook paarden die zich op hun achterste benen omdraaien en levensgevaarlijke acties uithalen met zo'n longeerlijn. Dus prima als het voor jou werkt maar weet wat je zegt voordat je iets als advies meegeeft.

Hetzelfde als met een handdoek ^^ Ja, als je levensmoe bent... een angstig paard wordt er juist alleen nog maar veel banger van.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 16:30

Longeerlijnen moet ik ook niet bij mijn pony gebruiken, dat komt niet goed.
we hebben vandaag een vliegenmasker die met een lapje bedekt was de trailer op gedaan, en dat werkte heel goed. is natuurlijk niet helemaal de goede manier maar toch. hij is niet bang ofzo, hij vertikt het gewoon. hij stond er een paar keer helemaal op, en dan rende hij er gewoon weer af. Toen we dat masker op hadden liep hij erzo op!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:54

Ik weet niet of ik het genoemt had bij mijn post. Maar ik ben dus nu aan het laden volgens de methode van Eddy Modde, dit werkt echt super. Maar wat ik wel moet doen dat als ze erin staat. Dan gooi ik de longeerlijn over de voorste stang, en loop ik naar achteren met de longeerlijn. Als mijn paard dan naar achteren wil dan kan dat niet want dan trek ik de longeerlijn aan. Dan heb ik alle tijd om de stang erachter te doen. En haar dan vast te zetten enz. Dit werkt super! Mijn paard loopt er zonder problemen op. Maar ze wil er indd ook wel eens uit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:15

ik geloof nooit dat Eddy longeerlijnen om stangen zal adviseren dus heb je zijn manier niet begrepen en ben je nog niet klaar met oefenen....
verder ben ik het helemaal eens met Hestejente, die manieren werken niet bij alle paarden en kunnen levensgevaarlijk zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:00

cissy schreef:
ik geloof nooit dat Eddy longeerlijnen om stangen zal adviseren

Ik denk dat geen enkel weldenkend mens dat zou doen.

Het is vooral ook het achterhalen van het waarom, vind ik. Mijn paard is een paar keer vervoerd in een trailer met schoon vlas erin. Wist ik veel :Y) Hij moest behoorlijk hebben staan schuiven want alle trailers waren ineens eng, en natuurlijk vooral díé trailer. Natuurlijk allemaal verergerd door mijn onbegrip en ongeduld want waarom wilde die botte pokkeknol nou niet laden.

Laatste keer stond hij er binnen 4 minuten in *\o/* Met behulp van wat brokkies, maar het doel heiligt de middelen. Ik hoop dat het concept trailer = vriendje + voer een beetje blijft hangen.