Inventarisatie pensions 'van de toekomst'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Re: Inventarisatie pensions 'van de toekomst'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:12

Super dat je zo'n lijst maakt, echt ideaal voor mensen die zoiets zoeken maar er niet uitkomen met MP.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 01:01

Waratje schreef:
Soraya85 schreef:
Ik ben dus niet opzoek naar stallen bij een boer, en wat je omschrijft klinkt echt goed. Maar opzoek naar pensions die het allemaal op een net iets andere wijze doen dan gebruikelijk, zoals hit actief, paddock paradijs pensions, etc.

Waarom niet de stalling bij een boer? Als daar de zaken zo geregeld zijn als jij aangeeft in je OP, waarom zou iemand die stal niet mogen noemen? Omdat er geen gelikte website van is? Of omdat het misschien niet een grootschalig bedrijf is?

Pension bij een boer kan prima! Heel goed zelfs! Alleen ben ik een lijstje aan het maken van de professionele pensions. Om te inventariseren wat er zowel is, waar het gelokaliseerd is, en of ik eventueel ideeen op kan doen om hier thuis toe te passen.
Voor andere mensen (en wie weet voor mijzelf) is de lijst in de toekomst misschien handig als ze een pension zoeken. Natuurlijk kijken we ook allemaal in de omgeving rond.
Maar voor nu ben ik opzoek naar de nieuwste snufjes etc, en voor een boer is het doorgaans te kostbaar. Doorom richt ik mij op de professionele stallen.
Maar als jij vindt dat jou boer, een plekje in de lijst verdiend, hoe wil je dat ik hem ertussen zet? boer van waratje, pb haar voor info? ;)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 14:02

Inventarisatie paarden pensions

Pensions waar 24/7 buiten in groepsverband met onbeperkt ruwvoer mogelijk is heel het jaar door:
Equixantos Beilen
De Witte Burcht Bant
Rumelshof Hierden
Ponderosa IJselstein

Pensions met net een beetje meer dan de bovenstaande, bijvoorbeeld HIT-actief stal, bewegingstal, paddock paradijs etc.
4 Horses Ravels
27 Ranch Nieuwmoer
De Maesberg Arnhem
De Poedertoren Herselt
De Wolfskuil De Steeg
De Waterhoeve Oosterhout
De Dijkhoeve Amerongen
Neville-stables Schipluiden
Hilverzicht Loosdrecht

Deze lijst is nog in ontwikkeling. Mocht je op of aanmerkingen / toevoegingen hebben, hoor ik het heel graag!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:41

Soraya85 schreef:
Soraya85 schreef:
Ik ben dus niet opzoek naar stallen bij een boer, en wat je omschrijft klinkt echt goed. Maar opzoek naar pensions die het allemaal op een net iets andere wijze doen dan gebruikelijk, zoals hit actief, paddock paradijs pensions, etc.
Pension bij een boer kan prima! Heel goed zelfs! Alleen ben ik een lijstje aan het maken van de professionele pensions. Om te inventariseren wat er zowel is, waar het gelokaliseerd is, en of ik eventueel ideeen op kan doen om hier thuis toe te passen.
Voor andere mensen (en wie weet voor mijzelf) is de lijst in de toekomst misschien handig als ze een pension zoeken. Natuurlijk kijken we ook allemaal in de omgeving rond.
Maar voor nu ben ik opzoek naar de nieuwste snufjes etc, en voor een boer is het doorgaans te kostbaar. Doorom richt ik mij op de professionele stallen.
Maar als jij vindt dat jou boer, een plekje in de lijst verdiend, hoe wil je dat ik hem ertussen zet? boer van waratje, pb haar voor info? ;)

Je kunt het misschien niet willen zoeken, omdat er geen stickertje op te plakken valt, of gelikte site, maar het is ondertussen mijn ervaring dat je juist bij kundige boeren beter staat dan bij de stallen die zo graag een stickertje op hun toko plakken, maar ondertussen niks te bieden hebben zodra je buiten hun (niet zelden rigide) opvattingen werkt. Dan prefereer ik toch die boer, zonder stickertje, waar je in goed onderling overleg aan OPLOSSINGEN werkt zodat je paard er een prettig leven heeft, dat past bij het individuele paard.

En nee, de boer van Waratje hoef je niet in je lijstje te zetten, daar is voorlopig toch geen plaats en bovendien screent de stalbaas potentiele klanten grondig en is er een aardige wachtlijst van liefhebbers die er graag komen wonen.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:00

Ik denk niet dat die pensions van de toekomst allemaal veel toekomst zullen hebben. Ikzelf krijg er een beetje een geitenwollensokkengevoel van. Sowieso voor mensen met een sportpaard gaat zo'n stal al helemaal niet werken. (bitloos, zonder krachtvoer, 24/7 buiten, natuurlijk bekappen enz.) Ruinen in een kudde is ook al niet iets natuurlijk, maar ja misschien heeft castreren bij zo'n pension ook al niet de voorkeur. In de natuur zijn er immers ook geen hengsten die zich laten castreren. Sommige ideeën zijn wel goed, maar het totaalplaatje zoals het in het pension van de toekomst wordt voorgesteld, is voor de meeste paarden in Nederland niet werkbaar. Als je zo'n pension dan nog eens rendabel wilt krijgen, dan lijkt mij dat best moeilijk. Vandaar dat ik toch denk dat het pension er iets anders uit zal zien.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:58

Jol1 schreef:
Ik denk niet dat die pensions van de toekomst allemaal veel toekomst zullen hebben. Ikzelf krijg er een beetje een geitenwollensokkengevoel van. Sowieso voor mensen met een sportpaard gaat zo'n stal al helemaal niet werken. (bitloos, zonder krachtvoer, 24/7 buiten, natuurlijk bekappen enz.) Ruinen in een kudde is ook al niet iets natuurlijk, maar ja misschien heeft castreren bij zo'n pension ook al niet de voorkeur. In de natuur zijn er immers ook geen hengsten die zich laten castreren. Sommige ideeën zijn wel goed, maar het totaalplaatje zoals het in het pension van de toekomst wordt voorgesteld, is voor de meeste paarden in Nederland niet werkbaar. Als je zo'n pension dan nog eens rendabel wilt krijgen, dan lijkt mij dat best moeilijk. Vandaar dat ik toch denk dat het pension er iets anders uit zal zien.

Wat een onzin dat je op zo'n stal bitloos zou moeten rijden of geen krachtvoer zou mogen voeren. Op Hit-actief stallen zijn al krachtvoer stations. En in Arnhem is een gewone manege waar paarden met bit lopen. Ijzers..tja lijkt me ook niet echt een probleem.
Het gaat er puur om dat de paarden meer beweging hebben, meer contact hebben met soortgenoten en vaker kunnen eten dan de huide 2x op een dag vreet uurtjes.
Ik denk dat een sport paard prima kan leven in een hit-actief stal idee.

Aangezien we steeds meer gaan eisen voor de kwaliteit van leven van onze 4 voeter denk ik dat dit soort stallen zeker toekomst zijn. Er zullen er meer komen en er zullen steeds meer mensen beseffen dat 22/7 op stal gewoon slecht is voor je paard.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:12

ik zie niet in waarom de door mij genoemde stal op pagina 1 er niet tussen zou passen?

Als ik kijk naar je lijstje voldoen ze enkel niet aan deze eis;
"waar de paarden zo gehuisvest worden, dat hun natuurlijk behoefte tot hun recht komen" dit omdat ze in een grote paddock lopen in alleen bij zomerdag op de weide. Dat is dus niet zoals het in de natuur zou gaan.
De faciliteiten voor de ruiter zijn goed, ze staan in groepsverband (10paarden in 1 groep), het hele jaar door 24/7 buiten, met onbeperkt ruwvoer en voldoende schuilmogelijkheden.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:25

Bij pensionstal ponderosa heb ik ook gestaan. In de winter staan ze echter per twee op een stuk afgezet betonnen pad. Er is één grotere groep van 4/5 paarden en een kleine leefgroep met uitloop naar buiten, ook op beton.

Ook staan ze in de winter dus enkel op de dag buiten en niet 24/7.

In driebergen zit stal huisman, hier komen ze elke dag buiten op t land ook in de winter, in een grote groep (zijn drie groepen). Echter staan ze wel ook in de zomer 's nachts binnen (ze worden wel echt al in de ochtend vroeg buiten gezet en begin avond pas naar binnen gehaald).

Mijn pony staat op een redelijk luxe pensionstal en staat (zolang het land het toelaat) dag en nacht buiten. Er zijn drie kleine groepjes (de meesten van stal willen het niet) dus het land blijft aardig goed. Maar of dit precies voldoet aan je eisen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:39

ikke schreef:
Soraya85 schreef:

Je kunt het misschien niet willen zoeken, omdat er geen stickertje op te plakken valt, of gelikte site, maar het is ondertussen mijn ervaring dat je juist bij kundige boeren beter staat dan bij de stallen die zo graag een stickertje op hun toko plakken, maar ondertussen niks te bieden hebben zodra je buiten hun (niet zelden rigide) opvattingen werkt. Dan prefereer ik toch die boer, zonder stickertje, waar je in goed onderling overleg aan OPLOSSINGEN werkt zodat je paard er een prettig leven heeft, dat past bij het individuele paard.

En nee, de boer van Waratje hoef je niet in je lijstje te zetten, daar is voorlopig toch geen plaats en bovendien screent de stalbaas potentiele klanten grondig en is er een aardige wachtlijst van liefhebbers die er graag komen wonen.[/quote]

voel je je nu echt zo aangevallen omdat je waratje kent ofzo....?
man man, ze legt heel duidelijk en netjes uit waarom ze hem er niet bij zet. Dat lijkt me zowieso onbegonnen werk. Boeren die paardenboxen verhuren zijn er veel en het is er inderdaad vaak goed toeven. En dan zo"n reactie... dat vind ik nu jammer.
Je gaat er voor het gemak zeker ook maar vanuit dat er op proffesionele stallen geen oplossingen kunnen zijn in overleg.. beetje kinderachtig vind ik het wel.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:42

En de ts geeft duidelijk aan dat ze geen discussie wil over de ideale pensionstal maar dat ze op zoek is naar stallen die voldoen aan HAAR beeld van een ideale pensionstal, en tja, dat dat niet bij een boer is is haar keuze :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:47

Rumelshof is ook zeer kleinschalig (volgens mij net als wijzelf een particulier die plaats heeft voor een paar extra paarden), maar heeft wel een website.
Denk dat het lastig is een boer zonder website op een soort van lijst te zetten als je niet weet of die met naam, toenaam en adres genoemd wil worden ;)

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:59

Laatst had ik een workshop centered riding bij stal mansour te Arnhem, ik ken de stal alleen van die dag maar volgens mij voldoet die stal wel aan de eisen die je noemt. Hit actief, paarden allemaal in 1 groep, stallen alleen voor nood en om paarden even in te laten wachten voor 'bevoegd' persoon ze weer in groep zet. Voor ruiters binnenbak (wordt uitgebreid met 2e bak) en 2 buitenbakken. Weet niet of ze pension doen, dat moet je zelf ff nakijken want is me teveel gedoe op telefoon ;-).
Moest iig aan die stal denken..

Succes met lijstje, goed idee!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:28

Nikitah86 schreef:
Laatst had ik een workshop centered riding bij stal mansour te Arnhem, ik ken de stal alleen van die dag maar volgens mij voldoet die stal wel aan de eisen die je noemt. Hit actief, paarden allemaal in 1 groep, stallen alleen voor nood en om paarden even in te laten wachten voor 'bevoegd' persoon ze weer in groep zet. Voor ruiters binnenbak (wordt uitgebreid met 2e bak) en 2 buitenbakken. Weet niet of ze pension doen, dat moet je zelf ff nakijken want is me teveel gedoe op telefoon ;-).
Moest iig aan die stal denken..

Succes met lijstje, goed idee!

Ik heb even voor je gekeken maar ze hebben geen pensionstal meer dit stond namelijk op hun site:

Voor pensionstalling verwijzen wij u naar onze collega bedrijven.

Door het groeiende aantal arrangementen en evenementen met daarbij de cursussen die wij organiseren is pensionstalling voor langere termijn bij ons niet meer mogelijk.

Wel kunt u bij ons voor een korte periode uw paard stallen, vakantie / trektocht, ziekte, opvang etc.

U kunt altijd een keer binnenlopen om te kijken hoe de paarden erbij staan en de sfeer te proeven.
Naast de pension- stalling kunt u natuurlijk vrij gebruik maken van de binnen-, buiten- en longeermanege.

Uw paard of pony krijgt bij ons drie keer per dag krachtvoer en 2x per dag ruwvoer.
De paarden staan op stro en de boxen worden 2x per dag nagezien.

Indien gewenst kunnen wij uw paard in de paddock plaatsen.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:35

In hazerswoude zit er ook 1..
Heeft geen site, maar omdat het de enige is in de buurt, staat er altijd een wachtlijst!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:14

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:31

stal mansour arnhem

Muuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:28

super dat je zo'n lijst aan het maken bent :D!

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:34

Citaat:
Bij pensionstal ponderosa heb ik ook gestaan. In de winter staan ze echter per twee op een stuk afgezet betonnen pad. Er is één grotere groep van 4/5 paarden en een kleine leefgroep met uitloop naar buiten, ook op beton.

Ook staan ze in de winter dus enkel op de dag buiten en niet 24/7.

Mijn pony heeft daar in de loopstal gestaan. Ze krijgen daar niet onbeperkt ruwvoer.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 00:07

Tigra_ schreef:
Ik ken er hier maar 1 in de buurt 2 Lazy 7 Ranch ziet er ideaal uit ben er een aantal keer geweest toen zag het er wel netjes uit en goed voor de paarden alleen naar het schijnt was/is het er nu nogal een blub gedoe door de vele regen dus ook niet echt ideaal maar ja ik weet het niet want heb het zelf ook niet gezien. Het is trouwens voornamelijk een manege/training/handelstal maar je kan je paard ook op pension zetten. Maar echt heel leuk gedaan ze hebben ook een vijvertje voor de paarden, schuilstallen voldoende ook daar is hooi aanwezig staat op de site voor de rest ook een buitenbak, binnenbakken en voor obstakel training end soort dingen ze zijn van alle gemakken voorzien zelfs een grote was/poetsplaats binnen.
http://www.27ranch.be/over_ons/de_ranch/

Wauw dit ziet er echt super goed uit...! Zou daar echt wel willen staan..!
Helaas is zo iets nog niet hier in de buurt. Zou heel graag op zo een stal willen staan, maar dan wel met alle faciliteiten erbij zoals binnen/ buiten bakken enzo.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:25

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:08

Tigra_ schreef:
Het is trouwens voornamelijk een manege/training/handelstal maar je kan je paard ook op pension zetten. http://www.27ranch.be/over_ons/de_ranch/

Ik reageer alsnog even: de ranch biedt nu aan zo'n 65 paarden pension, dat is meer dan er trainings/ handelspaarden staan ;) Het is absoluut een paradijsje voor paard en ruiter met zo ontzettend veel mogelijkheden!

NH wordt gepropageerd, richting de westernkant, maar ik met mijn Engels gereden paard (met bit) word absoluut niet minder geacht dan eender welke klant!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:52

De wolfskuil in de steeg

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 16:16

@ ikke (19-11-10 20:41), Ik ben van plan deze pensions een bezoekje te gaan brengen om ideen op te doen. Ik kan dan niet alle boeren af die een goed plekje aanbieden... En geloof me, ik ben er zeker voor om je paarden gewoon lekker daar te zetten! Echt!
Alleen mijn paarden heb ik aan huis, en ik wil wat ideeen op doen! :)

@Jol1 (20-11-10 14:00), pension van de toekomst was figuurlijk bedoelt. En snap dat er veel verschillende wensen en ideeen zijn. Maar dit is mijn wens en idee. En ben dus ook daar naar opzoek.
En geitenwollensokken zitten heerlijk warm :j

@ cowgirl (20-11-10 21:58), Precies, ik zeg niet dat ze alleen hiervoor open moeten staan: bitloos, natuurlijk bekappen, geen dekens, geen krachtvoer, ik zeg dat het gewardeerd moet worden als mensen daar voor kiezen.
als iemand met bit zou willen rijden, prima. Is krachtvoer nodig, prima. Het gaat meer om de algehele visie en manier van paardenhouden.

@Calanddra (20-11-10 22:25), bedankt wat je zegt over ponderosa, dan mogen ze er idd niet meer tussen :n

@gekvanfleur (20-11-10 22:39), bedankt voor je reactie

Calanddra schreef:
En de ts geeft duidelijk aan dat ze geen discussie wil over de ideale pensionstal maar dat ze op zoek is naar stallen die voldoen aan HAAR beeld van een ideale pensionstal, en tja, dat dat niet bij een boer is is haar keuze :)

Soraya85 schreef:
Ik wil hier geen discussie, over wat een super pension is.
Ik wil graag informatie delen over de pensions die beschikbaar zijn.
Ik vind deze informatie interessant, omdat ik hier ideeen op kan doen.

@joyce B (23-11-10 20:47) idd een kleinschalige maar volgens mij wel beroepsmatig, laat hem er nog even tussen staan.

@ Nikitah86 (23-11-10 20:59) stal mansour te Arnhem, bied helaas geen pension meer aan.

@ Tigra_ (24-11-10 09:28) je hebt helemaal gelijk! Dank je wel!

@ Merlinde (24-11-10 09:35), ik kan je verklappen zo lopen allemaal goed! Overal wachtlijsten of vrije plekjes snel bezet!

@ Dani_ (28-11-10 19:14) www.spirithorses.be Helemaal gelijk! Hoe kan ik ze vergeten! http://www.trekkersteam.nl/ zij ook zeker! dank je wel voor je waardevolle aanvulling!

@ lemanthia (28-11-10 21:31), helaas geen pension meer bij stal mansour!

@ Muuur (29-11-10 12:28), dank je wel!

@ playboysches (04-12-10 23:07), misschien komt er nog 1tje in het rijtje die dichterbij huis is!

@ Chubby (17-01-11 13:08), dank je wel voor je aanvulling!

@ lemanthia (18-01-11 00:52), De wolfskuil in de steeg Staat er tussen!

Nu even lijstje aanpassen! :)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 16:22

Soraya85 schreef:
Inventarisatie paarden pensions

Pensions waar 24/7 buiten in groepsverband met onbeperkt ruwvoer mogelijk is heel het jaar door:
Equixantos Beilen
De Witte Burcht Bant
Rumelshof Hierden

Pensions met net een beetje meer dan de bovenstaande, bijvoorbeeld HIT-actief stal, bewegingstal, paddock paradijs etc.
4 Horses Ravels
27 Ranch Nieuwmoer
De Maesberg Arnhem
De Poedertoren Herselt
De Wolfskuil De Steeg
De Waterhoeve Oosterhout
De Dijkhoeve Amerongen
Neville-stables Schipluiden
Hilverzicht Loosdrecht
Spirithorses Vroenhoven/Riemst
Trekkersteam Raalte

Deze lijst is nog in ontwikkeling. Mocht je op of aanmerkingen / toevoegingen hebben, hoor ik het heel graag!

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:10

jammer dat er vlakbij Groningen niks is......ik hoop dat je lijst snel groeit ;)