Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Waratje schreef:Soraya85 schreef:Ik ben dus niet opzoek naar stallen bij een boer, en wat je omschrijft klinkt echt goed. Maar opzoek naar pensions die het allemaal op een net iets andere wijze doen dan gebruikelijk, zoals hit actief, paddock paradijs pensions, etc.
Waarom niet de stalling bij een boer? Als daar de zaken zo geregeld zijn als jij aangeeft in je OP, waarom zou iemand die stal niet mogen noemen? Omdat er geen gelikte website van is? Of omdat het misschien niet een grootschalig bedrijf is?
Soraya85 schreef:Soraya85 schreef:Pension bij een boer kan prima! Heel goed zelfs! Alleen ben ik een lijstje aan het maken van de professionele pensions. Om te inventariseren wat er zowel is, waar het gelokaliseerd is, en of ik eventueel ideeen op kan doen om hier thuis toe te passen.Ik ben dus niet opzoek naar stallen bij een boer, en wat je omschrijft klinkt echt goed. Maar opzoek naar pensions die het allemaal op een net iets andere wijze doen dan gebruikelijk, zoals hit actief, paddock paradijs pensions, etc.
Voor andere mensen (en wie weet voor mijzelf) is de lijst in de toekomst misschien handig als ze een pension zoeken. Natuurlijk kijken we ook allemaal in de omgeving rond.
Maar voor nu ben ik opzoek naar de nieuwste snufjes etc, en voor een boer is het doorgaans te kostbaar. Doorom richt ik mij op de professionele stallen.
Maar als jij vindt dat jou boer, een plekje in de lijst verdiend, hoe wil je dat ik hem ertussen zet? boer van waratje, pb haar voor info?
Jol1 schreef:Ik denk niet dat die pensions van de toekomst allemaal veel toekomst zullen hebben. Ikzelf krijg er een beetje een geitenwollensokkengevoel van. Sowieso voor mensen met een sportpaard gaat zo'n stal al helemaal niet werken. (bitloos, zonder krachtvoer, 24/7 buiten, natuurlijk bekappen enz.) Ruinen in een kudde is ook al niet iets natuurlijk, maar ja misschien heeft castreren bij zo'n pension ook al niet de voorkeur. In de natuur zijn er immers ook geen hengsten die zich laten castreren. Sommige ideeën zijn wel goed, maar het totaalplaatje zoals het in het pension van de toekomst wordt voorgesteld, is voor de meeste paarden in Nederland niet werkbaar. Als je zo'n pension dan nog eens rendabel wilt krijgen, dan lijkt mij dat best moeilijk. Vandaar dat ik toch denk dat het pension er iets anders uit zal zien.
ikke schreef:Soraya85 schreef:Pension bij een boer kan prima! Heel goed zelfs! Alleen ben ik een lijstje aan het maken van de professionele pensions. Om te inventariseren wat er zowel is, waar het gelokaliseerd is, en of ik eventueel ideeen op kan doen om hier thuis toe te passen.Ik ben dus niet opzoek naar stallen bij een boer, en wat je omschrijft klinkt echt goed. Maar opzoek naar pensions die het allemaal op een net iets andere wijze doen dan gebruikelijk, zoals hit actief, paddock paradijs pensions, etc.
Voor andere mensen (en wie weet voor mijzelf) is de lijst in de toekomst misschien handig als ze een pension zoeken. Natuurlijk kijken we ook allemaal in de omgeving rond.
Maar voor nu ben ik opzoek naar de nieuwste snufjes etc, en voor een boer is het doorgaans te kostbaar. Doorom richt ik mij op de professionele stallen.
Maar als jij vindt dat jou boer, een plekje in de lijst verdiend, hoe wil je dat ik hem ertussen zet? boer van waratje, pb haar voor info?
Nikitah86 schreef:Laatst had ik een workshop centered riding bij stal mansour te Arnhem, ik ken de stal alleen van die dag maar volgens mij voldoet die stal wel aan de eisen die je noemt. Hit actief, paarden allemaal in 1 groep, stallen alleen voor nood en om paarden even in te laten wachten voor 'bevoegd' persoon ze weer in groep zet. Voor ruiters binnenbak (wordt uitgebreid met 2e bak) en 2 buitenbakken. Weet niet of ze pension doen, dat moet je zelf ff nakijken want is me teveel gedoe op telefoon.
Moest iig aan die stal denken..
Succes met lijstje, goed idee!
Citaat:Bij pensionstal ponderosa heb ik ook gestaan. In de winter staan ze echter per twee op een stuk afgezet betonnen pad. Er is één grotere groep van 4/5 paarden en een kleine leefgroep met uitloop naar buiten, ook op beton.
Ook staan ze in de winter dus enkel op de dag buiten en niet 24/7.
Tigra_ schreef:Ik ken er hier maar 1 in de buurt 2 Lazy 7 Ranch ziet er ideaal uit ben er een aantal keer geweest toen zag het er wel netjes uit en goed voor de paarden alleen naar het schijnt was/is het er nu nogal een blub gedoe door de vele regen dus ook niet echt ideaal maar ja ik weet het niet want heb het zelf ook niet gezien. Het is trouwens voornamelijk een manege/training/handelstal maar je kan je paard ook op pension zetten. Maar echt heel leuk gedaan ze hebben ook een vijvertje voor de paarden, schuilstallen voldoende ook daar is hooi aanwezig staat op de site voor de rest ook een buitenbak, binnenbakken en voor obstakel training end soort dingen ze zijn van alle gemakken voorzien zelfs een grote was/poetsplaats binnen.
http://www.27ranch.be/over_ons/de_ranch/
Tigra_ schreef:Het is trouwens voornamelijk een manege/training/handelstal maar je kan je paard ook op pension zetten. http://www.27ranch.be/over_ons/de_ranch/
Calanddra schreef:En de ts geeft duidelijk aan dat ze geen discussie wil over de ideale pensionstal maar dat ze op zoek is naar stallen die voldoen aan HAAR beeld van een ideale pensionstal, en tja, dat dat niet bij een boer is is haar keuze
Soraya85 schreef:Ik wil hier geen discussie, over wat een super pension is.
Ik wil graag informatie delen over de pensions die beschikbaar zijn.
Ik vind deze informatie interessant, omdat ik hier ideeen op kan doen.
Soraya85 schreef:Inventarisatie paarden pensions
Pensions waar 24/7 buiten in groepsverband met onbeperkt ruwvoer mogelijk is heel het jaar door:
Equixantos Beilen
De Witte Burcht Bant
Rumelshof Hierden
Pensions met net een beetje meer dan de bovenstaande, bijvoorbeeld HIT-actief stal, bewegingstal, paddock paradijs etc.
4 Horses Ravels
27 Ranch Nieuwmoer
De Maesberg Arnhem
De Poedertoren Herselt
De Wolfskuil De Steeg
De Waterhoeve Oosterhout
De Dijkhoeve Amerongen
Neville-stables Schipluiden
Hilverzicht Loosdrecht
Spirithorses Vroenhoven/Riemst
Trekkersteam Raalte
Deze lijst is nog in ontwikkeling. Mocht je op of aanmerkingen / toevoegingen hebben, hoor ik het heel graag!