nieuwe 2 paards trailer....wat is jullie mening?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Re: nieuwe 2 paards trailer....wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:52

vandaar dat ik er dus ook liever eentje zonder zadelkamer heb

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:43

Ik heb een Atec Centaur XL. Dat is een 2paards en die XL betekend dat hij nog net een tikkie breder is.
Ik heb er een met een zadelkamer, maar hij is ook zonder zadelkamer te leveren.
De mijne heeft een polyester kap, aluminium dubbelwandige zijwanden en een kunststof bodem.
Lekker "rot-vrij" dus!

Hij ligt prima op de weg en spoort lekker achter de auto!

Dit is 'm:
Afbeelding

cassandravh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:46

eeen vriendin van mij die heeft een vrachtwagen, hier staan de paarden op zaagsel in een soort bak,
daarvoor staat een grote kast waar we al onze spullen in kwijt kunnen!
de paarden hebben ongeveer de ruimte van een stal, erg fijn voor hun dus bijv. voor op wedstrijd!
xxxx

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:54

Een vrachtwagen is natuurlijk helemaal super, maar volgens mij is de TS op zoek naar een 2-paardstrailer,....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:55

cassandravh schreef:
eeen vriendin van mij die heeft een vrachtwagen, hier staan de paarden op zaagsel in een soort bak,
daarvoor staat een grote kast waar we al onze spullen in kwijt kunnen!
de paarden hebben ongeveer de ruimte van een stal, erg fijn voor hun dus bijv. voor op wedstrijd!
xxxx

De meesten hebben echt geen geld voor een vrachtauto.... TS zoekt dan ook een trailer....

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:00

Waar je ook voor gaat, ga noooooooit voor een Hotra!!!!
Hotra bestaat niet meer, tenminste, is overgenomen, en de restanten van de "oude Hotra" staan nog her en der wat verspreid in den lande. Maar vergis je niet, de kans dat daar iets mis mee is is heel groot. Verhaal halen bij Hotra kan dus niet meer, en dan ben je afhankelijk van het bedrijf waar je de trailer koopt of die iets aan garantie doet of niet.

Het heeft ons handenvol geld gekost, en onze buren hebben een nieuwe Hotra ook na 2 jaar weer ingeruild. Bij hun Hotra ontbraken er chasisbalken............ En over de onze wil ik het niet eens meer hebben. (of je moet heel nieuwsgierig zijn)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:02

Wij zijn ook fan van de Ifor Williams.
Fijne degelijke trailer, makkelijk omdat je de paarden er ook voor uit kunt houden.
Je kan de achterdeurtjes boven de klep onafhankelijk dicht doen, evenals het deurtje boven de voorklep.
Ook is de alluminium bodem super, gaat nooit rotten
In Wales rijden ze met niks anders.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:04

Saris is inmiddels ook gestopt met het maken van paardentrailers.
Was blijkbaar ook geen succes,...

(en dat terwijl Saris toch geen verkeerd merk is op ahw-gebied)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 22:06

die atec is een mooie kar....en idd wij denken ook sterk aan een rotvrije constr....alu of poly dus.....is zo'n xl een beetje betaalbaar?
een vrachtwagen is idd geen optie..heb geen grootrijbewijs en het hele gezin moet meekunnen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:15

voor je besluit tot de aankoop van een trailer, rij dan zelf eens mee in de trailer zelf. Mag natuurlijk niet, maar ach, om te testen, het gaat dan maar om een paar kilometer.
Kan best zijn dat je dan van een aantal trailers afziet, waarvan je misschien wel het idee had dat dat wat zou kunnen zijn.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:16

papagroom schreef:
die atec is een mooie kar....en idd wij denken ook sterk aan een rotvrije constr....alu of poly dus.....is zo'n xl een beetje betaalbaar?
een vrachtwagen is idd geen optie..heb geen grootrijbewijs en het hele gezin moet meekunnen.

je hebt pb ;)

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:16

papagroom schreef:

Denk er dan wel om dat bij de meeste polyester trailers er hout tussen de buitenste en binnenste laag zit. Indien daar vocht tussen komt gaat het rotten....

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:25

hier ook weer een ifor fan..ik heb de hb511 en ik vind hem geweldig..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 00:27

Royallady schreef:
papagroom schreef:

Denk er dan wel om dat bij de meeste polyester trailers er hout tussen de buitenste en binnenste laag zit. Indien daar vocht tussen komt gaat het rotten....

vandaar ook alu trailer met poly kap...
ifor lijkt mij ook super.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:31

voor mij ook de ifor! stevig robuust ,koel in de zomer ,extra handig met de voorlader,losse zadelkamer ,alle matten kunnen eruit handig met schoonmaken,en ik vind de manier waarop het middenschot staat erg handig,als het slecht weer is in de trailer opzadelen..

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:31

Hier nog een hardcore Ifor fan! Wij hebben al ruim 2½ jaar, bijna 3 inmiddels, tot volle tevredenheid een HB505R Classic met klep-/deurencombinatie.

Met de nieuwe modellenlijn heb ik geen ervaring, naar het schijnt zijn de problemen met schimmel waar de eerste bouwseries last van hadden opgelost. Moet trouwens zeggen dat ik die wel erg plastic vind, ben blij dat we er net op tijd bij waren om er nog één van het oude type te kunnen bestellen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 08:45

oei, durf het bijna niet te zeggen...... maar buiten een "hotra-hater" ook geen fan van I-for. Op papier waren we dat wel, tot we echt goed gingen kijken. Heel veel handigheidjes, maar de verwerking van het kunststof in de sluiting bij o.a. de achtdeurtjes vind ik heel vreemd en absoluut niet stevig overkomen, en als je er achterin gaat staan tijdens het rijden, dan weet je wat je paard meemaakt. Niet prettig dus.

Er is vorig jaar (? 2 jaar geleden) ook een paard op de A7 in de buurt van Drachten tijdens het rijden aan de voorkant uit een nieuwe I-for gesprongen, of hoe je dat ook moet zeggen. Dat was een vrij nieuwe, en die heb ik zien staan na het ongeluk bij de dealer waar de trailer gerepareerd moest worden, en toen ook weer dingen gezien waarom wij niet voor een I-for kiezen. Maar er zijn natuurlijk ook heel veel mensen heel tevreden over hoor. Dat is denk ik met alle merken en types. De een vindt het niets, en de ander zweert er bij.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 09:06

Wij zijn ook aan het rondkijken voor een nieuwe trailer,
ook wij twijfelen enorm tussen bepaalde merken.

De trailer staat hier altijd buiten,dus ik denk dat we voor een aluminium trailer gaan,met zadelkamer.

Is iemand van jullie bekend met Humbaur of met XXtrail(voorheen sluis)?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 09:32

Ik huur altijd trailers en krijg zo regelmatig verschillende mee. Ifor vond ik op zich wel fijn, reed prima en zaten wat slimme dingen in. Voorlader zou ik niet zo snel gebruiken. Atex heb ik ook wel eens meegehad, heb ik niet echt een mening over, ging wel goed. Heb wel een keer een Bloomert meegehad en dat was vreselijk. Ontzettend hobbelig, niet comfortabel, helemaal niet zonder paard :\
Mijn trailerdealer (Impex Eelde) doet zelf veel Bockmann en ik krijg dan ook vaak een Bockmann Uno of DUO mee. Ik ben zelf groot fan van de DUO, het liefst met zadelkamer. Ik neem vaak heel veel spullen mee :+ En er past lekker veel in de zadelkamer. Trailer is ook goed voor andee doeleinden te gebruiken, aangezien je de achterklep ook opzij open kan doen. Zo hebben we er ook al eens een moeilijk ladend paard ingekregen.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:15

texelse schreef:
oei, durf het bijna niet te zeggen...... maar buiten een "hotra-hater" ook geen fan van I-for. Op papier waren we dat wel, tot we echt goed gingen kijken. Heel veel handigheidjes, maar de verwerking van het kunststof in de sluiting bij o.a. de achtdeurtjes vind ik heel vreemd en absoluut niet stevig overkomen, en als je er achterin gaat staan tijdens het rijden, dan weet je wat je paard meemaakt. Niet prettig dus.

Er is vorig jaar (? 2 jaar geleden) ook een paard op de A7 in de buurt van Drachten tijdens het rijden aan de voorkant uit een nieuwe I-for gesprongen, of hoe je dat ook moet zeggen. Dat was een vrij nieuwe, en die heb ik zien staan na het ongeluk bij de dealer waar de trailer gerepareerd moest worden, en toen ook weer dingen gezien waarom wij niet voor een I-for kiezen. Maar er zijn natuurlijk ook heel veel mensen heel tevreden over hoor. Dat is denk ik met alle merken en types. De een vindt het niets, en de ander zweert er bij.

Dit is dan zeker het laatste nieuwe model ?
Die van ons is nu 5 jaar oud, wij hebben de HB505 en daar zit weinig kunstof aan, alleen de spatborden.
Verder is hij super degelijk.
De nieuwe modellen heb ik idd ook mijn bedenkingen bij.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:18

die van mijn buurvrouw ziet er ook niet stabiel uit die kunstof sluitingen maar ze zijn het gelukkig wel. Ifor is altijd een degelijk merk geweest en ik denk niet dat ze van dat principe afstappen. Maar ik had hetzelfde gevoel toen ik dat kunststof gedoe zag ;-). Vindt inderdaad de oude ook mooier.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:49

wij hebben idd ook het model voor de nieuwste ..lekker degelijk

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:01

wij hebben ook de oude en die is vast nog wel te krijgen ;-)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:03

Vorig najaar hebben we gekeken bij een IW trailer, maar ik kreeg al snel een "tupperware" gevoel, en weet hoe het geluid is in de trailer als je rijdt, dus verder hebben we niet meer bij deze trailer gekeken. Ik weet dus ook niet welk type we bekeken hebben. Het was een hele nieuwe, bij de dealer in Nieuw Vennep.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:04

tupperware ;-))