Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ayasha schreef:IMO is dat dan de politie zijn of haar probleem. Wanneer iets jouw eigendom is hebben ze je op de hoogte te brengen als ze er wat bij willen gooien, met of zonder risico dat je ze er weer uit mag halen...
xxriiannee schreef:Maar stel, ze stonden wel bij elkaar. En mijn pony krijg een fikse trap oid van 1 van die pony's en moet naar kliniek.
Wiens schuld is dit dan?
Maargoed, ik ga naar stal, ben erg benieuwd.
Mavelle schreef:Ik zou er niet blij mee zijn! Een aantal jaar geleden heeft iemand zomaar een losgebroken jonge hengst bij onze merries het land in gejaagd, wij waren not amused.
Ik kwam er net aan en zag het vanuit de verte gebeuren, dus ze hebben niet lang alleen bij elkaar gestaan en het is goed afgelopen, maar ik was woest! Die hengst was nog niet
in handen geweest dus het duurde ook nog eens vreselijk lang voordat we hem te pakken.
Of het mag, ik weet het niet, maar het zou in elk geval niet moeten mogen!
Hup paard vangen en aanbellen, of eerst ergens aanbellen en dan het paard vangen!
En @Cleo; een paard springt uit zichzelf niet voor een auto, wat je ook kan doen is verkeer tegenhouden en hun vervolgens vragen te helpen.
En ja, die sprong er echt voor. Vermoedelijk dacht die dat ie er wel overheen kon. Niet dus... 
Ze waren geschrokken en dwars door de draden gerend. Toen ik thuis kwam, waren er ineens geen paarden meer bij huis. Ik schrok me rot! Want waar ga je zoeken? Het scheelde dat de buurvrouw het toevallig gezien had...
Mavelle schreef:Als een paard niet in paniek is, springt hij echt niet voor een auto. Dat wil er niet in bij mij.
Zoals ik al zei, paarden zijn niet bijzonder slim, ze kijken niet wat er komt dus als ze op hun duizendste gemakje over steken kunnen ze nog geschept worden gezien een paard ook nog eens geneigd is om voor het gevaar op te lopen ipv aan de kant te gaan. Als je dan niet stil raakt heb je'm alsnog. Alstie van de kant van de straat ineens op de baan komt dan kan je daar als bestuurder bitter weinig aan doen. Hopen dat je er zelf niet mee dood blijft. Ayasha schreef:Mavelle schreef:Als een paard niet in paniek is, springt hij echt niet voor een auto. Dat wil er niet in bij mij.
Ja en een losgebroken paard is natuurlijk niet in paniek.Zoals ik al zei, paarden zijn niet bijzonder slim, ze kijken niet wat er komt dus als ze op hun duizendste gemakje over steken kunnen ze nog geschept worden gezien een paard ook nog eens geneigd is om voor het gevaar op te lopen ipv aan de kant te gaan. Als je dan niet stil raakt heb je'm alsnog.
Ayasha schreef:Dan nog is de kans dat ze aangereden worden. Maar als dat er niet in wil prima hoor... Er worden natuurlijk nooit paarden aangereden.
Ayasha schreef:Mavelle schreef:Als een paard niet in paniek is, springt hij echt niet voor een auto. Dat wil er niet in bij mij.
Ja en een losgebroken paard is natuurlijk niet in paniek.Zoals ik al zei, paarden zijn niet bijzonder slim, ze kijken niet wat er komt dus als ze op hun duizendste gemakje over steken kunnen ze nog geschept worden gezien een paard ook nog eens geneigd is om voor het gevaar op te lopen ipv aan de kant te gaan. Als je dan niet stil raakt heb je'm alsnog. Alstie van de kant van de straat ineens op de baan komt dan kan je daar als bestuurder bitter weinig aan doen. Hopen dat je er zelf niet mee dood blijft.