Mag geen beslissing maken over mijn eigen paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Re: Mag geen beslissing maken over mijn eigen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 21:13

trancrede mijn ouders zijn leken op dat gebied.

Ik doe de dingen ook wel zelf zonder overleg maar als ik het dan gedaan heb en ik zeg bijvoorbeeld dat hij voor het eerst beenbeschermers of iets dergelijke heeft omgehad dan krijg ik een preek dat ze het zielig vinden.

Als ik een wormenkurr geef dan krijg ik te horen alweer.
Als ik een keer op de weg ben geweest dan ben ik gevaarlijk bezig.

Ik wil gewoon mijn verhaal kwijt over mijn paardje maar kan dat niet omdat er niemand in mijn omgeving is met passie voor paarden of dat het hun iets intresseerd, dus zou dan graag mijn verhaal thuis kwijt kunnen maar ook dat gaat helaas niet.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:15

Nogmaals NIETS vertellen. Alleen de gewone dingen. Anders klets je hier toch om je ei kwijt te kunnen?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 21:18

denk dat dat ook wel de beste oplossing is maar het is wel moeilijk.
Zeker omdat ik weet dat mijn oma stapel is op Daks en als ik daar dan zit wil ik wel alles vertellen, maar 9 van de 10 keer is dan mijn ma erbij.

En hier kan ik inderdaad wel eens wat vaker over mijn topper vertellen

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:18

Nou leuke ouders toen ik 12 was had ik al eigen paarden ik maakte alle beslissingen zelf
ik belde alles zelf regelde alles zelf ( Nu had ik het paard zodat ik niet kon zeuren om tijd en aandacht van mijn vader die zakenman is en ALTIJD werkt voor geld geld geld) Maar dan nog

Even nog wel 1 ding um om de 12 weken een wormkuur !!! Ik vind dat je moeder daar gelijk in heeft

Het is slecht een paard te ontwormen als het paard geen wormen heeft
Ik ontworm alleen als ik in de poep wormen vind
ik controleer 1 x per maand de mest ( verse drol in bak water) wormen komen na 20 min boven drijven
Want anders kan je paard namelik imun worden en het kost je veel geld

Ik zou zeggen Ma Pa ik ben 24 mijn paard mijn geld
( maar ik zou ook niks overleggen eigenlijk ) Ik zou zeggen morgen heb ik geen tijd ik ga men paard overhuizen huh wat zei je ? mag dat niet nou dan ga jij toch iedere avond zijn stal doen ik wil daar niet meer heen namelijk

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:20

Hmm, als ze leken zijn is het helemal lastig. Misschien uitleggen het HOE en WAAROM, want ze snapen er blijkbaar de ballen van. Irritant als mensen zich met dingen bemoeien als ze er geen weet van hebben... mijn moeder roept het ook wel eens hoor, en dan leg ik gewoon uit waarom. Dan snapt ze het wel.

Ik zou het tegen ze zeggen dat je het vervelend vind dat ze zich er zo mee bemoeien en tegenin gaan terwijl je gewoon je verhaal kwjit wilt, terwijl ze niet eens weten hoe alles precies zit.

Ik geef mijn paarden op DA advies 4 wormspuiten in een jaar, dat komt ook neer op 12 weken ongeveer, dus zo raar is dat niet. In mijn ogen ben je al te laat als je wormen in de mest vind.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:23

Jeetje, ik had op mijn 16e mijn eerste pony gekocht en ik maakte zelf wel uit waar ie wanneer stond. Mijn ouders hebben zich daar nooit mee bemoeid gelukkig.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:25

Tsja, ik snap idd wel dat je graag wil delen. Ik vertel ook vrijwel alles wat ik met mn pony meemaak en doe aan mn ouders. Zijn gelukkig geen complete leken en hoewel ze t soms best zat worden om elke dag een heel verhaal over mn topper aan te horen doen ze iig hun best om geïnteresseerd over te komen hihi. Wat ik inderdaad doe is uitleggen waarom ik iets doe. Hij heeft vandaag voor het eerst bandages omgehad, en das zodat ie voor de show iig veilig de trailer op kan met beenbescherming. Mijn ouders snappen soms ook niet waarom ik van alles uitspook met m, maar als ik het uitleg begrijpen ze t en staan ze er ook achter :) (buiten dat stellen ze vaak wel vragen waarom ik iets doe, maar ze hebben zoiets van jouw paard, je zal t zelf wel weten). Kan echt een hoop schelen hoor!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 00:27

Heb vanavond te horen gekregen dat mijn vader Daks definitief niet wilt verhuizen puur om het feit dat ze het zielig vinden omdat hij wer verhuisd word.
Ik heb geprobeerd uit te leggen dat hij het daar beter krijgt en dat zijn maatjes mee gaan, maar ik kan gewoon niet tot ze doordringen.
Ze blijven het zielig vinden.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 09:02

Maar mest jouw pa de stal uit, gaat hij voeren, verzorgen enz? Nee dan gewoon transport regelen en verkassen.

Daks schreef:
Ik wil gewoon mijn verhaal kwijt over mijn paardje maar kan dat niet omdat er niemand in mijn omgeving is met passie voor paarden of dat het hun iets intresseerd, dus zou dan graag mijn verhaal thuis kwijt kunnen maar ook dat gaat helaas niet.

En daarvoor hebben we nou Bokt :D

Edit: en af en toe verhuizen als jong paard kan geen kwaad hoor, worden ze lekker makkelijk van straks met wedstrijden of als ze een een nachtje op een kliniek ofzo moeten staan. Raken ze niet zo in de strets als ze ergens anders komen omdat ze weten dat ergens anders ook fijn kan zijn ipv spannend.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 09:12

Daks schreef:
Heb vanavond te horen gekregen dat mijn vader Daks definitief niet wilt verhuizen puur om het feit dat ze het zielig vinden omdat hij wer verhuisd word.
Ik heb geprobeerd uit te leggen dat hij het daar beter krijgt en dat zijn maatjes mee gaan, maar ik kan gewoon niet tot ze doordringen.

Moet je je vader eens uitleggen dat 2u per dag érg zielig is voor een paard. ;)
Jammer voor je pa maar je kunt vast wel vervoer regelen en je paardje gewoon verhuizen naar een andere plek!

Succes!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:42

Iets waar je zelf zo blij mee bent, niet kunnen delen is niet leuk.

Maar nu ben ik toch even benieuwd:
Daks schreef:

Wat ga je nu doen? Naar je ouders luisteren, of je paard toch verhuizen? Wat betekent het als je vader dit zegt? Ik lees in de OP dat je alles zelf regelt rondom je paard, incl. financieen. Dus ik ben heel benieuwd welke beslissing je nu gaat nemen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:13

kan je het er niet met je oma over hebben, aangezien die stapel is op Daks ? Mss kan zij beter op je ouders inpraten, zullen ze het van haar wél aan nemen ?

Heel eerlijk, als ie echt van jou is en jij alles betaalt enzo, dan verhuisde ik 'm gewoon achter hun rug om, of ze nu akkoord zijn of niet.
Zou dat zware gevolgen voor je hebben, aangezien je nog thuis woont ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:25

Daks schreef:

Nou en ? Jammer voor je vader dan , hij heeft er niks over te zeggen en je kunt gewoon doen wat je zelf wilt , kom op zeg , even een ruggengraat kweken en navelstreng doorknippen hoor :(:)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:33

Ik ben toch wel benieuwd waarom je nog niet op jezelf woont. Het lijkt er op dat jouw ouders nog steeds het gevoel hebben dat zij voor jou beslissingen moeten nemen. Dat je dit zelf niet kunt. Hebben ze daar een reden voor? Heb je in het verleden hun vetrouwen beschaamd, of is er een andere reden waarom ze beslissingen voor jou hebben moeten nemen? Bijvoorbeeld door ziek zijn, oid.
Dan kan ik me voorstellen dat het moeilijk is voor hen om dit los te laten. Het lijkt wel of ze gewend zijn om beslissingen voor jou te nemen. Doen ze dit alleen op paarden gebied of ook met andere dingen?
Ik denk dat het voor jou zaak wordt om te laten zien dat je volwassen bent en dat je dus zelf beslissingen neemt op een verantwoorde manier. Om gaan met geld, medische beslissingen, beslissingen op het gebied van werk en inkomen. Je echt volwassen instellen en niet je ouders overal bij betrekken.
Het lijkt me een lastige situatie. Succes.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:34

Wat een vervelende situatie :(:)
Ik denk dat je indd het beste niets meer tegen je ouders kunt zeggen, als je toch iedere keer negatief commentaar krijgt...
Maar toch zou ik het wel bespreekbaar maken en vragen waarom ze altijd zo negatief zijn en aangeven dat het jouw paard is en dat jij ervoor betaald!
Heel veel sterkte Y;(

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:43

Ooh hoe herkenbaar. Ik heb het ook alleen dan met mijn opa en oma, ik moet bijvoorbeeld ook eerst heel lang en uitgebreid uitleggen waarom de shetlandertjes geen 5 kilo peen per dag nodig hebben enz enz enz.
Maar goed ik zou zeggen, je bent 24, betaald alles zelf, jou paard.
En jou paard betekent jou beslissingen. Dus gewoon doen wat het beste is voor jou paard, en wat jij wilt.
Mischien dat ze dan gaan begrijpen dat jij degene bent die er wat over te zeggen heeft.
Succes ermee!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:46

Vraag je toch je vader hulp, houd het dan daarbij. Je hoeft niet uit te leggen waarom je je paard verhuist, je zegt gewoon; 'omdat ik dat beter vind'. Wil hij niet helpen? Zeg je "geen probleem als je me niet kan helpen; ik regel wel een andere oplossing" en breek daarmee alle discussie af.

Verder niet teveel over je keuzes praten, zeker niet vooraf, hooguit achteraf vertellen. je bent 24; stel je niet afhankelijk van je ouders op maar dop je eigen boontjes.
Wormspuit? Waarom zou je dat vertellen/vragen? Gewoon spuit halen en toedienen.

Samengevat; stel je als onafhankelijke volwassene op en laat je niet meer in de kind-rol duwen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:51

iedereen zegt wel, je bent 24, je betaalt het paard zelf.. maar je woont nog wel thuis, is het omdat je een paard hebt, dat je niet op jezelf woont?? Je ouders zullen wss je inwoning bekostigen, en jouwn paard is ook een deel van hun leven, ik vind dat zij er best wat over te zeggen hebben. Omdat je nog thuis woont, als je nou alleen zou wonen, en een paard zou hebben, ja nee dan niet. Ik snap ze ergens wel.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:54

Beetje andere situatie maar wij begonnen met het opvoeden van onze kinderen een beetje verkeerd. Wij waren altijd maar op een lieve toon vragen aan het stellen. Dan kan je nee verwachten en dwarse kids want ze willen grenzen.
Toen we het door hadden dat we stelliger moesten worden en dingen gewoon moesten mededelen alsof er geen nee bestaat werd het al een stuk beter. Nu ze ouder zijn is er uiteraard ruimte voor overleg maar toch zijn en blijven wij de baas tot ze volwassen zijn.
In jouw geval ben je al volwassen en je regelt alles al zelf maar toch blijf je op goedkeuring wachten van je ouders en eigenlijk moet jij nu stelliger worden. Zo van: mijn paard gaat morgen verhuizen want ik heb een betere stalling gevonden. Vervoer en alles is al geregeld.
Of, mijn paard is verhuisd, punt.

En nogmaals, niet te veel vertellen waar je ouders bij zijn. Het went wel. Sterkte.. ;)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:44

pinuts schreef:
iedereen zegt wel, je bent 24, je betaalt het paard zelf.. maar je woont nog wel thuis, is het omdat je een paard hebt, dat je niet op jezelf woont?? Je ouders zullen wss je inwoning bekostigen, en jouwn paard is ook een deel van hun leven, ik vind dat zij er best wat over te zeggen hebben. Omdat je nog thuis woont, als je nou alleen zou wonen, en een paard zou hebben, ja nee dan niet. Ik snap ze ergens wel.

ik neem aan dat TS niet gratis woont maar meedraagt in de huishoudelijke kosten?
het gaat hier over 3 volwassenen die een huis delen.
moet haar vader aan haar vragen of hij zijn auto naar de garage mag brengen voor onderhoud?

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:03

Daks schreef:

Het is prima dat je vader hem niet wilt verhuizen, er zijn meer mensen met een trailer en een rijbewijs.
Ik denk dat jij zelf veel waarde aan hun oordeel hecht en dat dat het probleem is.
Het feit dat je ouders het zielig vinden is hun probleem, niet het jouwe want jij weet dat het juist zielig is als hij blijft staan waar hij nu is.
Dus verhuizen die hap en niet zoveel aandacht aan hun mening geven.
Het zijn leken, jij niet, koop een boek voor ze of laat ze de site van paardnatuurlijk eens zien.

Mijn oudste zoon is 23 en die maakt zijn eigen beslissingen over alles, gelukkig, jeetje hij is volwassen en mijn taak zit erop, ik ben er als hij me nodig heeft en ik verhuis hem met alle plezier ;)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:08

Laat je ouders dit topic eens lezen...

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:11

Mijn ouders zijn ook leken op het gebied, snappen ook niet waarom ik sommige dingen doe. Ik snap dat je er over wil praten en gewoon je ei kwijt wil wat je vandaag heb gedaan, zonder gelijk een negatieve reactie van je ouders te krijgen. Tips heb ik niet echt, alleen ga hem verhuizen, zorg voor vervoer van iemand anders.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:00

mijn vader en moeder vinden mij ook hardstikke lief, maar van paarden hebben ze ook geen verstand.

echter ik stel alles in het werk om onafhankelijk te zijn, trailer, heb ik zelf, E rijbewijs heb ik ook zelf en een auto ervoor ook. Ik heb het idee dat jij van alles aan je ouders vraagt omdat je in veel dingen afhankelijk van ze bent, stop daar mee en ga het zelf regelen. Ik heb mijn ouders nooit gevraagd of ze me willen verhuizen oid (eerder is het andersom, zo'n trailer is verrekt handig tijdens verhuizingen ;) ) maar heb dat soort dingen gewoon zelf geregeld.

Als je een oproepje doet is er vast wel iemand die jou kan verhuizen, er zijn zat mensen die voor een vergoeding paarden vervoeren, bokt staat er vol mee.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 20:44

@ gooya ik ga zeker daks verhuizen. Vervoer is ook geen probleem (er zijn er inderdaad zat)maar baal toch wel dat ze er negatief over zijn.

@ iedereen ik neem ook wel de beslissingen zelf maar vind het gewoon ondraaglijk dat hun het 9 van de 10 keer niet met mij eens zijn.

En over de vraag of ik kostgeld betaal ja 75 euro per maand.
Ook doen ik 1 keer per week koken en koop daarvoor zelf de boodschappen.
Laatst bijgewerkt door Daks op 06-11-10 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt