Aanbetaling gedaan, paard wordt niet opgehaald....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:46

Er zijn meer slimme mensen :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:48

Maar je hebt het over 29 oktober. Dat is een week geleden. Geef ze nog even de tijd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 09:51

HorseTopShop schreef:
Maar je hebt het over 29 oktober. Dat is een week geleden. Geef ze nog even de tijd.

Nee, ze hebben 19 oktober betaald en daar stond in de omschrijving 29. Verder niets. Wat ze er dus precies mee bedoelen, weet ik niet. Ik wil ze best tijd geven, maar laat dan in ieder geval van je horen, zodat ik duidelijheid heb. Wie weet hoe lang het veulen hier anders nog moet staan?

Het gaat om 150 euro, die ik inderdaad eigenlijk niet terug wil storten. Er is veel interesse in dit veulen, ik had haar al meerdere keren kunnen verkopen, wat ik dus niet gedaan heb.

Ik heb daarnet gebeld met de bank en ze gaan proberen contact op te nemen met de bank waar het geld vandaan komt. Als dat niet lukt, ga ik inderdaad bijv. een euro terugstorten met de vraag contact met mij op te nemen. Dat was een goede, was ik zelf nog niet opgekomen, het is nog vroeg :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:53

MoniqueT schreef:
Geld terugstoren met omschrijving: graag contact opnemen!!

De enige manier om met hen in aanraking te komen, lijkt via hun bankafschrift, toch? En die oproep zou ik inderdaad ook nog zetten.

Ik zou niet zomaar al het geld terug storten hoor! Ookal willen ze hem niet meer, Is de TS toch andere kopers mis gelopen. En een aanbetaling is geloof ik puur om het paard voor iemand te reserveren. Als de kopers dan ineens af zien van de koop dan is de aanbetaling toch gewoon voor de verkoper.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:54

Diablo schreef:
Wie weet hoe lang het veulen hier anders nog moet staan?

Diablo schreef:
Er is veel interesse in dit veulen, ik had haar al meerdere keren kunnen verkopen, wat ik dus niet gedaan heb.

Dan denk ik toch dat je het veulen snel kwijt bent. Ik zou zelf denk ik het geld terug storten en het veulen opnieuw te koop zetten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:55

Ja volgens mij is het zo dat als mensen het af laten weten of niet meer van zichzelf laten horen dat je die betaling kan houden. Anders kan je net zo goed geen aanbetaling vragen. Maar TS heeft geen telefoonnr, misschien di emensen ook niet meer.

Ik heb zo vaak naar een paard gebeld vanaf internet, adv is eraf en dan is het nr weg, maar omdat je mobiel gebeld hebt ben je ook dat telefoonnr kwijt....niet zo gek toch?

Needje

Re: Aanbetaling gedaan, paard wordt niet opgehaald....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:58

Maar hoe is het eerste contact ontstaan dan? Waar heb jij de gegevens heen gestuurd? Of is dit via telefoon gegaan met onbekend nummer?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:00

Ik zou absoluut niet het geld terug storten, het werk en ongemak wat je er al mee gehad hebt. Je kunt idd proberen om een klein bedrag terug te storten met het verzoek tot contact. Mocht je na een week niets gehoord hebben dan het veulen opnieuw te koop zetten en voor die 150 euro iets leuks kopen voor je eigen ;)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:05

Zonnetje81 schreef:
En 1 eurocent terugstorten met je naam + telefoonnr erbij? Dan kunnen ze contact opnemen?

Ja idd, zo zou ik het ook hebben gedaan.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:11

Niets terugbetalen. Aanbetaling is juist voor dit soort gevallen voor al mensen idd niet opkomen dagen enz...

Zou opnieuw een advertentie zetten en hem gewoon lekker verkopen je kan nu eenmaal eewigi wachten.

Btw zou even contact opnemen met je rechtsbijstand wat en in hoeverre je rechten en plichten zijn ivm verkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:14

Ik heb toevallig ook een aanbetaling gedaan voor een paard wat ik eigenlijk vorige week zou ophalen maar door omstandigheden lukte dit niet. Netjes die mensen gebeld en het was geen probleem om hem een of 2 weken later op te halen.
Er zijn nu eenmaal gebeurtenissen waar je geen grip op kunt hebben.

Maar daarbij vind ik wel dat de verkoper tijdig op de hoogte gesteld moet worden. Ik heb dus een contract moeten tekenen en mocht ik nu van de koop afzien krijg ik mijn aanbetaling dus niet terug.
Aanbetaling is ook standaard 10% van het aankoopbedrag bij dat bedrijf..

SinelliB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:17

Hahaha. Het zijn in ieder geval geen oplichters, die hebben over het algemeen een hekel aan betalen! Ik zou nog even geen geld terugstorten, straks komen ze hem in de tussentijd halen en dan heb je dat gezeur weer. Misschien de gegevens via de bank opvragen? En anders nog een keer je advertentie zetten met de vraag of ze contact op willen nemen. Als ze betaald hebben komen ze gerust wel een keer.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:19

Ik heb het ook eerder gehad.
Helemaal lijp van mijn arabisch hengstveulen, 500 euro aanbetaald, want voorlopig had ze geen tijd om te komen kijken. Nooit hoorde ik er iets van terug. Nou ja prima dan :D Rare vogels heb je hoor. En terugstorten is uit den boze, dit is hun risico, daar je je paard wel UIT de verkoop haalt (voor jou de zekerheid) !
Ze is stom geweest want vanaf dag 1 dat hij op shows verscheen werd hij 1e in zijn rubriek en res.kampioen (3x) + afgelopen weekend 5e plaats Europese kampioenschappen (van toch 9 zeer hoge kwaliteitshengstjes) *D ;)
Laatst bijgewerkt door ArabianRanch op 04-11-10 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:28

lastig hoor, hopelijk kan de bank je helpen contact te zoeken met de kopers

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:35

hoop dat de bank jou het telefoonnummer van de mensen kan geven. Vind het wel heel raar dat ze niks meer laten horen.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:42

Ik neem aan dat als de koper het veulen op wil halen zij een tijd en datum afspreekt? Het is tenslotte 700 km. Heeft ze jouw adres dan?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:53

Wie weet zijn deze mensen jouw gegevens kwijt, dat kan natuurlijk ook.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:02

ArabianRanch schreef:
Helemaal lijp van mijn arabisch hengstveulen, 500 euro aanbetaald, want voorlopig had ze geen tijd om te komen kijken. Nooit hoorde ik er iets van terug. Nou ja prima dan :D Rare vogels heb je hoor. En terugstorten is uit den boze, dit is hun risico, daar je je paard wel UIT de verkoop haalt (voor jou de zekerheid) !
Ze is stom geweest want vanaf dag 1 dat hij op shows verscheen werd hij 1e in zijn rubriek en res.kampioen (3x) + afgelopen weekend 5e plaats Europese kampioenschappen (van toch 9 zeer hoge kwaliteitshengstjes) *D ;)

Maar nu houd je dus het geld, en het paard verkoop je weer?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:16

CK88 schreef:
ArabianRanch schreef:

Maar nu houd je dus het geld, en het paard verkoop je weer?

Waar lees jij dat ze het paard weer verkocht heeft? Ik lees namelijk dat ze hem juist uit de verkoop heeft gehaald...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:38

Jullie hebben gelijk, geen geld terugstorten.

En ja, als de koop uiteindelijk niet door gaat, hoef je het geld ook niet terug te storten, daar is juist aanbetaling voor.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:18

gabyfedde schreef:
Waar lees jij dat ze het paard weer verkocht heeft? Ik lees namelijk dat ze hem juist uit de verkoop heeft gehaald...

Dit was 2 jaar terug.
Dat vrouwtje (belgische) was helemaal gek van AR Fayyim, en ze moest en zou hem hebben, maar kon voorlopig niet komen kijken. Dus heeft ze een aanbetaling (eigen initiatief) van 500 euro gedaan, zodat ik hem uit de verkoop zou halen; 100% dat ze hem zou kopen. Prima ! Dit duurde weken voort, 2 mnd en hoorde maar niks???
Heb maar weer eens gemaild/gebeld (nooit geen gehoor meer) dus heb ik de aanbetaling gehouden (ja, ben gekke henkie niet) en hem weer in de verkoop gezet. Uiteindelijk is hij 1000x beter terechtgekomen :D

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:23

Waarom zeggen zo veel mensen hier dat je het geld moet terug storten? Het idee van een aanbetaling is dat de verkoper en product/dier vasthoudt voor de koper. Mocht de koper het product/dier uiteindelijk niet kopen, dan is de aanbetaling voor de verkoper.

Misschien is het inderdaad een optie om een klein bedragje, a een paar cent naar de rekening van de koper over te maken met jouw telefoonnummer erbij oid? Levert Googlen niks op?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:39

Een vreemde situatie is het wel.
Ik zou idd proberen om via de bank wat duidelijkheid te krijgen.
Ook al geven ze jou geen gegeven (wat ik me voor kan stellen, privecy beleid) dan kan de bank waar het geld vandaan komt misschien deze mensen wel even op de hoogte stellen.
Maar ik weet niet in hoeverre banken hierin hun medewerking verlenen.
Het kan idd zijn dat ze net als jij, jou gegevens ook kwijt zijn.
Daarnaast kan je altijd nog een oproep advertentie plaatsen gericht aan deze mensen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:44

Als het goed is kan er bij de bak gekeken worden wie de betaling heeft gedaan en kunnen hun de gegevens inzien wb woonplaats en identiteit van die persoon.
Deze zullen ze niet aan jou geven ivm privacy, maar misschien kan je ze overhalen dat hun even bellen?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:45

HorseTopShop schreef:
Ik vind het zoiezo raar dat ze een paard kopen die ze niet gezien hebben. Je gaat toch kijken of het dier bijvoorbeeld geen gebreken heeft?

Je hebt telefonisch contact gehad. Kan je ze niet bellen dan?

Tja, hangt van de afstand.... Die van mij heb ik ook alleen op een plaatje gezien, op vol vertrouwen gekocht en hij is helemaal perfect. :)