Onenigheid dierenarts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 00:12

SweetMellie schreef:
Mijn eerste gedachte is inderdaad ook die 40 euro niet betalen.. Maarr.. Ik heb ook iets soortgelijks gehad, en kreeg een herrinnering met extra administratiekosten an 15 euro (!!) en na 14 dagen al een dreigbrief incassobureau.. Toch maar betaald want je hebt geen poot om op te staan (was ook mondeling door telefoon) . Dus achteraf heb ik zelfs 15 euro meer moeten betalen...

Als je in je recht staat konden ze van mij de boom in.

Een mondelinge afspraak geld ook. Ik wil wel eens zien wat een rechter ervan zegt.

Al liet ik het voorkomen dan werd het een principe kwestie.

Anoniem

Re: Onenigheid dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 01:46

ik baal als een stier dat ik nog geen rechtsbijstand heb(die tip kwam aan...ideaal,maar heeft dus geen zin)

mijn vader helpt me morgen even een brief op te stellen en ik maak de rest dan over, minus de 40 euro...
en ik blijf dat gewoon volhouden
(en een andere DA nemen)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:02

robert45 schreef:
SweetMellie schreef:
Mijn eerste gedachte is inderdaad ook die 40 euro niet betalen.. Maarr.. Ik heb ook iets soortgelijks gehad, en kreeg een herrinnering met extra administratiekosten an 15 euro (!!) en na 14 dagen al een dreigbrief incassobureau.. Toch maar betaald want je hebt geen poot om op te staan (was ook mondeling door telefoon) . Dus achteraf heb ik zelfs 15 euro meer moeten betalen...

Als je in je recht staat konden ze van mij de boom in.

Een mondelinge afspraak geld ook. Ik wil wel eens zien wat een rechter ervan zegt.

Al liet ik het voorkomen dan werd het een principe kwestie.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:14

brief is klaar,die gaat straks gemaild worden(vader heeft me geholpen...die kan lekker nuchter en zakelijk blijven,ik word sneller emotioneel en fel)

we zullen wel zien what will happen }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:39

nou....er wordt nu,naar hun zeggen,een incassobureau ingeschakeld...

8)7

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:43

Je moet wel reageren!
je moet nl. voorkomen dat je incassokosten krijgt.
Wat je moet doen:
- schrijf een aangetekende brief dat je principieel niet gaat betalen. Geef aan waarom je dat vindt. En geef uitdrukkelijk aan dat het daarom zinloos is om een incassobureau in te schakelen omdat je het sowieso op een rechtszaak zult laten aankomen.
Daarmee kan je niet de incassokosten voor je voeten krijgen.
ik weet niet of je al gereageerd had, maar de laatste toevoeging is zeker heel belangrijk. Je kunt er het beste nog een extra aangetekende brief aan wagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:49

Ik heb contact via de email(aangezien hij telefonisch dingen verdraait).
via mail heb ik alleen nogmaals uitgelegd waarom ik niet betaal.
hij eist wel betaling,zegt dat we een mondelinge afspraak hebben en hoopt dat hiermee de zaak afgedaan is.

dat is dus niet zo,ik ben stikpissig...
moet ik nu aangetekende brief gaan sturen dan?met nogmaals het hele verhaal?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:51

Een e-mail is ook goed, daarvan kan je immers bewijzen dat hij is aangekomen. maar belangrijk is dat je uitdrukkelijk aangeeft dat een incassobureau zinloos is, omdat je het voor de rechter wilt laten komen omdat het voor jou een principe-kwestie is.
Desnoods doe je ook een gewone brief en een e-mail tegelijk en refereer je in de e-mail aan de brief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:35

we blijven over&weer emailen...en als hij me treft op stal, spreekt hij me niet aan.
wat zouden andere mensen doen...volhouden?
ja toch?

Obvious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:59

Hoi drakchrystel,

Het vervoer van bloed gaat niet bij elke dierenarts met een pakketnr etc om bij te houden waar het bloed blijft.
En vind het zelf niet de verantwoordelijkheid van de darts, jij kan duidelijk aan een darts vragen hoe de verzending gaat lopen.
Ook al is het nu mis gegaan ligt de verantwoordelijkheid bij het (bedrijf) dat de bloedjes ophaalt en ik zou hun verantwoordelijk stellen.
Vind nu persoonlijk dat je jou betreffende darts in een onprettige situatie brengt terwijl hij of zij der niets aan kan doen.
En het is op zich netjes dat ze geen voorrij kosten gerekend hebben en tijd, maar alleen de hormoon spuit.
Maar zoek een arts waar jij en je paard je goed bij voelen.

Suc6 met alles.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:01

Anoniem schreef:
we blijven over&weer emailen...en als hij me treft op stal, spreekt hij me niet aan.
wat zouden andere mensen doen...volhouden?
ja toch?

Ik zou volhouden, gewoon niet betalen en simpelweg dat blijven herhalen. Het is níet jouw fout. Misschien ook niet van de dierenarts, maar dat is niet jouw probleem, dat lossen ze maar op met hun achterban. Als jij een paar schoenen besteld bij een winkel, en die betaal je alvast, en een week later wordt je opgebeld dat de schoenen tijdens transport zoek zijn geraakt en of je eventjes nog een paar wilt komen betalen verklaar je ze toch ook voor gek...

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:12

De verantwoording ligt wel bij de dierenarts!
Jij betaald er zelf voor. De dierenarts reken de voorrijkosten/bloedafname en kosten voor het onderzoek. Hierbij zit dus ook de verzending van het bloed bij. Als eigenaar heb je hier dus niks meer mee te maken nadat het bloed bij je dier is afgenomen.
Als het goed is heeft de praktijk hier enveloppen voor waar voor betaald word of een dienst die het bloed komt ophalen.
En ook sta je sterk doorat "alleen" die hormoon spuit is berekend. Dan mag de DA uitleggen waarom hij dat heeft gedaan? Dan moet er wel uitkomen dat het bloed is kwijtgeraakt.

Dat het kwijtraakt komt voor ik weet er alles van. Bij ons op de praktijk bel je dan met schaamrood op je kaken de eigenaar van die al niet te lieve kat dat ze nog een keer moeten komen. En ja tuurlijk doen we dit dan kosteloos. De eigenaar heeft er al voor betaald.

Succes ik zou mn poot stijf houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:08

juist ja,mijn verantwoordelijkheid is het toch echt niet.
en ik breng de dierenarts in een benauwde positie?

kom nou toch,wat denk je dat hij mij nu aandoet...
hij gaat zn gang maar hoor,ik ga niet betalen..

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:20

Ben het wel eens met je dat het een beetje banketstaaf is van je DA, alleen ben je niet bang dat een conflict met je DA niet zo handig is als je hem met spoed nodig hebt in de toekomst?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:30

Obvious schreef:
Hoi drakchrystel,

Het vervoer van bloed gaat niet bij elke dierenarts met een pakketnr etc om bij te houden waar het bloed blijft.
En vind het zelf niet de verantwoordelijkheid van de darts, jij kan duidelijk aan een darts vragen hoe de verzending gaat lopen.
Ook al is het nu mis gegaan ligt de verantwoordelijkheid bij het (bedrijf) dat de bloedjes ophaalt en ik zou hun verantwoordelijk stellen.
Vind nu persoonlijk dat je jou betreffende darts in een onprettige situatie brengt terwijl hij of zij der niets aan kan doen.
En het is op zich netjes dat ze geen voorrij kosten gerekend hebben en tijd, maar alleen de hormoon spuit.
Maar zoek een arts waar jij en je paard je goed bij voelen.

Suc6 met alles.

Als jij de dierenarts opdracht geeft om bloed te nemen en te onderzoeken dan heb je op dat moment een afspraak met hem.

Als hun vervoerder het bloed kwijt maakt dan is het HUN probleem. Niet jou probleem.

Ze kunnen er wel wat aan doen door dit soort zaken altijd verzekerd te versturen. euro meer en je hebt het tot 500 euro verzekerd.

Dat ze niet opnieuw kosten berekenen is niet meer dan normaal.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:30

joozz schreef:
Ben het wel eens met je dat het een beetje banketstaaf is van je DA, alleen ben je niet bang dat een conflict met je DA niet zo handig is als je hem met spoed nodig hebt in de toekomst?

gelukkig zijn er meer DA's :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:58

inderdaad,genoeg andere DA's,heb deze niet nodig.
Ik blijf aan hen benoemen dat ze maar op de post moeten verhalen,maar schijnbaar moet ik enorm dankbaar zijn dat ik ALLEEN de spuit maar hoef te betalen..

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:55

Maar zou je paard ook zonder dat extra bloedonderzoek een hormoonspuit moeten hebben?
Die zou je dan toch ook gewoon moeten betalen?
De dag dat je DA is geweest voor het 2e bloedonderzoek, heeft ie toen die spuit gegeven? Met jou akkoord?
Zoals ik het begrijp zijn die €40 voor de hormoonspuit en niet voor het bloedonderzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:05

Hormoonspuit was nodig voor het onderzoek.
da heeft akkoord van mij om langs te komen,om alles nogmaals te doen.
maar heb er duidelijk bijgezegd dat ik Niet extra ging betalen en dat was akkoord,
en nu krijg ik op niet zo vriendelijke wijze te horen dat ik maar erg blij moet zijn met hun ""coulance".

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:09

Op die fiets ;) Nou snap ik het ;)
Dan zou ik ook niet betalen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:32

Anoniem schreef:
Hormoonspuit was nodig voor het onderzoek.
da heeft akkoord van mij om langs te komen,om alles nogmaals te doen.
maar heb er duidelijk bijgezegd dat ik Niet extra ging betalen en dat was akkoord,
en nu krijg ik op niet zo vriendelijke wijze te horen dat ik maar erg blij moet zijn met hun ""coulance".

Zij zitten fout; natuurlijk kan je erover twisten of ze verplicht zijn om alle kosten van die hormoonspuit te betalen. Maar op het moment dat zij het jou de toezegging doen dat het jou niets meer extra kost, zitten ze eraan vast.

Heb je nog die brief geschreven waarin je je principiele bezwaar kenbaar maakt? Doen hoor, want dat is de enige manier om onder een incassobureau uit te komen.
Overigens is het zeer de vraag of ze voor 4 tientjes naar de rechter gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:37

beantsje,(nog)niet gedaan....
maar kan ik dat nu nog doen?of even wachten tot hij opnieuw gaat 'dreigen'?
heb wel gezegd dat het zinloos is om incasso in te schakelen en nogmaals mijn hele beweegredenen erbij waarom ik niet wil betalen..

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:06

Ik zou de brief wel sturen. Aangetekend dan sta jij iig sterk mochten ze echt kwaad willen.
Alle correspondentie bijhouden ook de mail.
Helaas is mn schoonzusje ook met een zaak bezig omtrend haar paard. En ze heeft echt alles maar dan ook alles moeten zoeken. En het heeft heel veel geholpen!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:03

Inderdaad schriftelijk. Want niet jij hebt een probleem. Die dierenarts wil het geld hebben waar hij meent recht op te hebben. Staat er een incassobureau voor je deur kan je dat laten zien. hoewel ik denk voor dat bedrag een incassobureau inschakelen wel heel duur wordt voor hem.
Gewoon poot stijf houden en lekker doorgaan met je leven. Hij wil wat van jou ;-)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:21

Anoniem schreef:
beantsje,(nog)niet gedaan....
maar kan ik dat nu nog doen?of even wachten tot hij opnieuw gaat 'dreigen'?
heb wel gezegd dat het zinloos is om incasso in te schakelen en nogmaals mijn hele beweegredenen erbij waarom ik niet wil betalen..

Je moet het juist nu doen en niet afwachten. Als je gewoon wacht met betalen, krijg je beslist een incassobureau op je nek.
Dat je het mondeling al hebt gezegd, kan je later nooit bewijzen. Schrijven dus, vandaag nog!