graag jullie eerlijke mening mbt koop pony.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:04

Ik heb ook een paardje met exceem. Ik heb haar nu 9 jaar en zou het zo weer overdoen. Met een deken is al een heel groot deel verholpen.

Houdt er wel rekening mee dat exceem meerdere oorzaken kan hebben en niet alleen maar van vliegjes komt.

Als je de pony graag wilt hebben kun je je vast houden aan je bod en aan geven dat als die andere hem voor een hoger bedrag nemen, jij dan pech hebt. Je hebt grote kans dat die anderen nog afhaken, of dat het een verkooppraatje is.

Succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:08

Ik zeg DOEN! Ik heb zelf ook een pony gekocht met staart en manen exceem en wel zo erg dat ze er gek van werd.Ze bleef maar lopen,kon geen seconde stil staan,zo erg was haar jeuk.Ik heb haar behandeld met mijn eigen middeltje [wat niemand gelooft] en na 2 weken was het stukken minder.Ze kon weer normaal grazen en stil staan.De manen begonnen weer te groeien en de staartwortel groeide nog sneller.Alle jeuk was verdwenen en is niet meer terug gekomen.
Ik zeg Kopen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:01

ik zou de gok nemen
met aangepast voer en eventuele supplementen, alsook met lotion en cremetjes kun je een groot deel van de jeuk wegnemen.
(friesje die ik rij heeft het ook, vandaar)
en een goed familiepaard is onbetaalbaar! (denk er wel even over om te castreren, een paard met exceem is niet geschikt voor de fok, maar een hengst kan niet bij andere paarden in staan)
plus door het exceem en het ontbreken van de chip en dergelijke, kun je veel van de prijs afkrijgen

asselinlover

Re: graag jullie eerlijke mening mbt koop pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:06

ik zou het wel doen, maar het hangt ook af van je financiele situatie denk ik. als er nu al kinderen op kunnen rijden, en hij wordt nog ruin, en hij staat nog niet eens bij jou, dan kan het alleen nog maar beter worden!
veel succes als je het wel doet!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:16

Het is een gok, het kan best zo zijn dat het dier bij jullie weinig last zal hebben en dat hij met een goede eczeemdeken praktisch geen last zal hebben.
Meestal gaat zo'n dier wel ergens tegenaan schuren als het de kans krijgt, bijv. in de stal een hek of iets dergelijks.

Ik vraag me af hoe het dier goed straatmak kan zijn, want hij mag de straat niet op omdat hij geen chip en paspoort heeft.
Hij mag dus ook niet vervoerd worden.
Als jullie hem aanschaffen komen deze kosten er ook overheen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 14:35

zoals al eerder gezegd gaat de koop niet door omdat de verkopende partij ineens meer ervoor wil hebben.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:38

Oh, zonde. Veel meer dan? That's odd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:02

gohya schreef:
Ik zeg DOEN! Ik heb zelf ook een pony gekocht met staart en manen exceem en wel zo erg dat ze er gek van werd.Ze bleef maar lopen,kon geen seconde stil staan,zo erg was haar jeuk.Ik heb haar behandeld met mijn eigen middeltje [wat niemand gelooft] en na 2 weken was het stukken minder.Ze kon weer normaal grazen en stil staan.De manen begonnen weer te groeien en de staartwortel groeide nog sneller.Alle jeuk was verdwenen en is niet meer terug gekomen.
Ik zeg Kopen.

Helaas is (verlopen) motorolie puur vergif!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:13

Ja, verlopen Olie is écht niet goed. En toch wordt het voor veel kwaaltjes nog gebruikt! :(

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:16

Chaos schreef:
Oh, zonde. Veel meer dan? That's odd.

ze heeft het erover dat er een andere koper zou zijn die 900 zou willen betalen.........
yeah right......

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:19

Chaos schreef:
Ja, verlopen Olie is écht niet goed. En toch wordt het voor veel kwaaltjes nog gebruikt! :(

Het mag gelukkig ook niet meer, maar veel mensen gebruiken het (helaas!!) nog.
Zelfs mijn opa van 85 is nu al jaren om (die gebruikte het voeger ook heel vaak) maar heeft gezien dat paarden (naar mate e ouder worden) allemaal rare klachten kregen.
Bleek vergiftiging te zijn... na even denken.. oh ja, beest had elke zomer last van mok en dan hup olie erop.
Gelukkig zin de meeste mensen er al mee gestopt. Maar sommige hebben niet door dat het zeer giftig is en paarden er allemaal vage klachten van (kunnen) krijgen, van algehele conditie vermindering tot hoefbevangenheid.

@TS
900E voor een paardje met ZE en zonder papier is veel te veel.
Als het een mooie bonte is, is de prijs wel iets hoger dan van een "normaal" kleurtje, maar dat houd bij een paar honderd euro echt wel op.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:28

rachel_j schreef:
zoals al eerder gezegd gaat de koop niet door omdat de verkopende partij ineens meer ervoor wil hebben.
Dat is vaak een smoes om je onder druk te zetten om toch maar alsnog snel te kopen. Voor je het weet staat de verkoper bij je aan de deur omdat er van een andere koper helemaal geen sprake was.
Zo te horen gaat het echt over een zeer moeilijk te verkopen pony.
Uit je eigen omschrijving maak ik op dat je deze pony zelf eigenlijk ook niet zo ziet zitten, behalve dan omwille van de braafheid.
Lees je openingsmail nog eens door, alsof je een bericht van een ander leest. :)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:52

even een reactie op een aantal posts hier...
de tinker die ik had stond aan de kust,een paar honderd meter van de zee.
daarbij ook ALERGIES voor een boett deken.
en reageerde niet op speciaal voer......
zo kan het dus ook wezen!

TS dit paard gaat niet door,niet rouwig om wezen.
wat is het gebruiksdoel voor het paard wat je zoekt?

Janne_ABCJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:55

Niet doen. Er zijn nog zoveel andere super braafe pony's! Die geen last hebben van zomer eczeem :(:)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:09

inderdaad, gewoon bij je bod blijven, happen ze niet, jammer dan, ander en beter ;)

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:13

Absoluut niet doen, zeker niet nu de eigenaar "ineens" een veel beter bod kan krijgen!
Laat je niet verleiden, er zijn zo vreselijk veel leuke, gezonde en vrolijke pony's te koop!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 17:02

wat wij zoeken is een pony waar mijn dochter lekker op kan rijden, waar mn zoon af en toe n rondje op kan hobbelen(die geeft er niet zo veel om maar wil er soms wel eens op zitten.)en als ie wat groter is dat manlief er n keer mee naar t bos kan.
dochterlief is een kleine felle tante die n beetje rijervaring heeft(ze kan stap,draf en n rustig galopje)
de bedoeling is dat ponylief meegaat naar de ponyclub, en mee op uitstapjes zoals oa bos,duinen,etc.
hoogte vanaf 125 tot 137 heeft de voorkeur.en leeftijd tot max ong 14 jaar, aangezien het de bedoeling is dat ie zeker een jaar of 5/6 blijft.(tot ze eruit is gegroeid en ze is pas 7)
zoals jullie al begrepen hebben, heb ik er geen probleem mee als er wat werk aan zit, maar het moet een pony zijn die braaf is onder het zadel, en braaf in de omgang.(en geen shet of haf of tinker,met alle respect) en verder wel correct zijn qua bouw en gangen.

zoals in mijn openingspost staat hou ik persoonlijk van slanke paarden/pony"s maar dat is voor mijzelf om mee te rijden, en zelf ben ik al voorzien.(ik vind dravers bijvoorbeeld leuk maar zou ik nooit voor mn kids kopen!)

hopelijk is het nu een beetje duidelijker.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:07

goh wel jammer zeg dat ze de prijs omhoog doet, ik had het denk ik wel gedaan als ik de middelen gehad had, die klik heb je of niet en als en daar niets aan de exeem werd gedaan krijgt hij het jou beter. knuten zitten overal ook bij slootjes

rachel_j schreef:
huidige eigenaar doet helemaal niks aan de exceem.
maar stuurt mij net een sms dat ze de pony voor meer kan verkopen dan dat ik geboden heb, met de vraag of ik met mn prijs omhoog ga......
forget it, dat doe ik dus mooi niet!

dus als iemand n pony in de verkoop heeft?
minimaal 120cm en max 137cm laat het me maar weten..
aub binnen een straal van 50 km van breda.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:08

Brainless schreef:
gohya schreef:
Ik zeg Kopen.

Helaas is (verlopen) motorolie puur vergif!!

Ik heb het niet over motorolie.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:13

Als je de hengst laat castreren, chippen (let wel op dat hij nu een duplicaat paspoort krijgt omdat hij ouder is dan 6 maand..) en de manen-staart-andere aangedane plekken verzorgd (en een exceemdeken koopt voor volgend jaar) dan zou ik zeggen je kan het zeker doen. En bedenk je goed dat er nog veel tijd, geld en energie in gaat zitten.
Maar zo'n beestje mag niet veel waarde hebben, dus ik hoop dat je er niet teveel voor betaald....
Er zijn op het moment n.l ook veel pony's/paarden zonder gebreken te koop voor weinig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:11

@Gohya
Ook hoefteer is ook supergiftig, zeker als het in aanraking komt met de kapotte huid.
Hoefteer bestaat voor een (groot) deel uit (moter)olie!!!
Hoefteer brand echt in in de huid, helemaal als ze er ook nog eens mee in de zon staan. Natuurlijk helpt het tegen de jeuk.... daar komt pijn voor terug.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:25

Voor waarvoor jij hem wilt gebruiken zou ik hem nooit nemen. Een hengst kunnen ze als kind al helemaal niks mee, want ze mag er niet eens mee op de ponyclub komen. Ik zou eerst wat info inwinnen wat allemaal wel en niet kan bij de club, het zou zo jammer zijn als ze doordat je een foute keus maakt ze straks aan sommige dingen geen deel kan nemen. Zeker je niet laten opfokken omdat ze ineens me die prijs die omhoog gaat gaan lopen roepen. Dan moeten ze hem maar daaraan verkopen.

Weet je al bij welke pc je dochter wil gaan?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:32

Niet aan beginnen.

Paarden en ponys met eczeem moet je niet meer voor betalen dan de doodsprijs.

Klinkt banketstaaf maar zo is het wel. Ze kosten klauwen vol geld aan dekens,smeersels etc. Het gaat never nooit meer over. Wat iemand ook beweert.

Als je paard minder gevoelig kan je het wat onderdrukken. Oplossen doe je het niet.

Een flinke B of C pony met eczeem doet op zit moment zo'n 100-150 euro. Incl paspoort en chip. Niet meer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:38

Brainless schreef:
@Gohya
Ook hoefteer is ook supergiftig, zeker als het in aanraking komt met de kapotte huid.
Hoefteer bestaat voor een (groot) deel uit (moter)olie!!!
Hoefteer brand echt in in de huid, helemaal als ze er ook nog eens mee in de zon staan. Natuurlijk helpt het tegen de jeuk.... daar komt pijn voor terug.

Dit is pertinent niet waar! als je de Stockholm teer gebruikt,hier zit geen motorolie in.
Heb jij het ooit gebruikt?de hoefteer op een dier?
Ik heb er mijn pony's met Zomerexceem mee genezen en ook mijn hond is van zijn jeuk en wonden genezen.De D.A. wist zich geen raad meer met de jeuk van mijn hond en de hoefteer heeft hem van zijn jeuk af geholpen,hij kreeg een nog mooiere,dikkere vacht voor terug.
Dit is allemaal echt waar,maar niemand gelooft me,alleen degene die het met eigen ogen hebben gezien.
Ik zweer je dat ze geen pijn hebben.
Ik heb het allemaal eerst na gevraagd bij een natuur winkel en zij zijn hier ook positief over.Dat zeggen ze echt niet zomaar hoor.
Ze mogen er idd. niet mee in de volle zon staan,dat klopt,want dan brand het er in en dán hebben ze idd. pijn.Ik kan je foto's laten zien van me hond voor en na de behandeling met hoefteer.
Ook zomer exceem is hiermee te genezen!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:42

Zwavelteer shampoo wordt inderdaad veel gebruikt bij honden die jeuk hebben.

Alleen je neemt alleen de symptomen weg en niet de oorzaak. Een hoop jeuk komt uit een allergische reactie op een bepaald eiwit. Dit verschilt per dier.

Dus als je hoefteer gebruikt heb je inderdaad een soort zwavelteer gebruikt.

Dus als ik een pony heb met zomerexceem en ik gebruik hoefteer dan is het probleem over?