Ivm verzorgpony kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vraagt de eigenaar teveel?

Ja!
78 (67%)
Nee.
7 (6%)
Valt wel mee
15 (12%)
Als jij haar zo graag wil ...
16 (13%)

Totaal aantal stemmen: 116

AaronYve

Re: Ivm verzorgpony kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:40

Id laat die bieder haar dan maar kopen. Die is er echt niet.
Een ''fjord'' zonder papier, schuurt, is nog drachtig, weet niet precies hoe oud ze is. Mij hebben eens een draver verkocht als 9 jarige, hij bleek 16 jaar te zijn, maargoed hij moest daar weg.
Wat als dracht niet goed gaat, mag jij de kosten betalen. Je kunt een tijd niet meer rijden, hebt alle org over een pasgeboren veulen. En die kleintjes kostten geld en dat krijg je er niet meer voor terug.
Ik zou een bod van 1500 uitbrengen of lekker blijven verzorgen.
Echt erg dat de eigenaar het zo speelt, jammer.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:21

Die eigenaar denkt haar in zijn macht te hebben door te zeggen dat iemand 3000,00. In de hoop dat ze toe zal happen voor die 2500!!!
Meisje wees wijzer en trap er niet in.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:54

ik vind het voor 2 paarden wel meevallen of 3 wat was het ookalweer allen ik zou wel probeeren om de prijs naar beneden te krijgen! :o

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:55

naar 1500 of 2000 ofzo (vind ik toch een iets beter pasende prijs

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:24

daisyjazz schreef:
naar 1500 of 2000 ofzo (vind ik toch een iets beter pasende prijs

Dat is nog veel te veel.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:28

Ik vind het teveel geld in theorie, maar jij kent dit paard persoonlijk en jij moet je gewoon afvragen of het je waard is ja of nee?
Emotionele waarde is ook erg belangrijk vind ik.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:05

Pentax schreef:
Ik vind het teveel geld in theorie, maar jij kent dit paard persoonlijk en jij moet je gewoon afvragen of het je waard is ja of nee?
Emotionele waarde is ook erg belangrijk vind ik.

daar zou ik juist niet voor willen betalen :o
naast deze nog tig andere leuke hoor

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:44

Lord_Ik schreef:
Ik ga nog proberen er wat vanaf te krijgen, maar aangezien ze niet in de weg loopt en de eigenaar (volgens hem) een bod op haar heeft gehad van €3000 (ik vraag mij af welke gek ...) vrees ik er een beetje voor.

Die gek is er alleen in de fantasie van de eigenaar, is een bekende techniek om meer geld los te peuteren van iemand die al duidelijke belangstelling heeft.
Biedt een redelijk bedrag voor het stel, als hij het niet doet, ga niet verhogen. Wees duidelijk dat het bedrag dat je biedt redelijk is en ook direct je uiterste bod. Laat je niet verleiden om dan alsnog omhoog te gaan, wees daar heel duidelijk in.
In mijn ogen is een 1500 euro al goed zat voor het stel. Die veulens zijn voor jou gewoon een extra kostenpost, geen bonus, dat kun je gewoon als argument gebruiken.

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:13

2500,- is echt té veel,
ik zou gewoon beginnen met bieden vanaf ong. 1000,- voor alle drie,
dan moet je wel een maximum prijs in je hoofd zetten en er niet overheen gaan. die eigenaar laat je imo ze verzorgen en dan probeert hij ze jou te verkopen voor zo veel mogelijk (waarschijnlijk meer dan die paardjes ooit hebben gekocht)
Is ze verder wel gezond?
als het zo is dat ze voor deze veulens nog tig veulens heeft gehad dan is die kans groot.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:24

Eerlijk is eerlijk, 1000 zou voor mij écht de max zijn.
Merrie is een kruising fjord of fjord zonder papier, heeft straks 2 veulens van een kruising arabier hengst, die je dus heel moeilijk verkocht krijgt. Daar komt dan nog eens bij dat ze schuurt.

Dan nog zou ik die 1000 euro er alleen voor geven als ik ze écht heel graag wil hebben, als ik ze zo tegen zou komen op mp zou ik ze gratis nog niet willen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 10:45

Ze heeft ondertussen 4 veulens gehad waarvan 1 toen ze pas 3 was, maar voor zover ik haar ken is ze wel altijd gezond geweest (ze zou wormen kunnen hebben, maar dat is nu ook weer geen onoverkomelijk probleem natuurlijk).

Ze schuurt verder niet meer dan enig ander paard dat ik ken hoor, echt minimaal, maar ze doet het wel.
Voor €1000 krijg ik haar sowieso niet mee, maar €2000 wil ik er echt wel aan geven :j .

Annemijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:43

het is wel teveel..
maar als je het echt wilt.
en misschien dat die anders aan iemand anders word verkocht?
dan ben je wel je paardje kwijt.
dan zou ik het wel doen.
als de merrie door een goede hengst is gedekt heb je er ook nog een prachtig veulen bij !
die kan je misschien weer doorverkopen..

succes ;)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 16:19

Ze wordt niet aan iemand anders verkocht. Hij beweert dat diegene die zoveel op 'r bood 'r sowiesow niet gekregen zou hebben, maar dat die zelfs aanbood om nog meer te gaan bieden.
In elk geval ben ik nu gewoon akkoord gegaan met de prijs. Door een en ander van dingen die daar gebeuren en steeds erger worden heb ik er echt geen plezier meer in om daar te gaan.
Ik mag haar meenemen en moet zelfs niet de hele prijs gelijk betalen (die heb ik nog niet), dus ben al lang blij.

De veulens zijn niet van 'een goede hengst' maar zowel de veulens als de ouders hebben een goed karakter, en sjee, het zijn géén lelijkaards ...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:42

Zou het wel even allemaal op papier zetten, prijs, wat je er voor krijgt en de betaling...je weet maar nooit.....

In ieder geval veel plezier ermee.....

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:51

Ik vind het erg veel ( en dan niet afgaand of ik het er voor over zou hebben daar gaathet niet om)

Maar ik geloof inderdaad niet dat er 3000 euro geboden is in dat geval lekker laten gaan
als dit namelijk echt zo was had ze gelijk haar pony weggedaan
Ik vind dit net zo onredelijk als wanneer ik nu voor mijn 23 jarige draver 1900 euro zou gaan vragen

Ze is 100% gezond en heeft papieren en loopt leuk dressuur en is fit en goed doorgereden
en heerlijk op buitenrit bom proof ( Dus infeite heb je misschien meer aan haar dan aan de fjord die alle nog moet leren) Ze is niet te koop hoor :)
Volgens je hart zou ze misschien zoveel geld waard zijn als jij het ervoor wil geven moet je het doen
Maar als je kijkt naar het ras en niveau en papieren etc zou ik er niet meer dan 1250 hoog uit 1500 voor neerleggen

Misschien kun je haar de reactie's laten lezen van de bokt mensen ??!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:15

Het is idd veel geld, kijken of je er wat af zou krijgen. Max 2000 zou reeeler zijn. Maar de eigenaar is waarschijnlijk ook niet gek en weet dat er ondanks de hoge vraag prijs een grote kans is dat je ze toch gaat kopen vanwege de emotionele waarde die jij er mee hebt...

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:36

Ik zou beginnen met een bod van €1000,- en in mijn achterhoofd houden dat ik er max. €1500,- voor wil hebben. Ookal zijn de veulens mooie dieren, ze zijn niks waard. Ook de merrie is in principe bijna niks waard.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:44

Ik zou gewoon volhouden bij max 1500. :) Hij gaat heus wel overstag na een tijd, hij houdt nu de prijs expres zo hoog omdat hij weet dat jij ze dolgraag wilt hebben, beetje triest van de man, aangezien jij zoveel voor hem hebt gedaan met de paarden.

De veulens zijn echt niks waard, zijn beide kruisingen, mijn kruising is op 6 mnd oud voor 300 euro verkocht destijds.

Fjorden zijn op het moment ook niet veel waard op de markt. Zeker niet eentje die schuurt, hoogstwaarschijnlijk geen volle fjord is (aan de foto's te zien) en nog niet veel kan. Voor een fjord als dit zou ik max 900 willen uitgeven.

Dat bij elkaar kom je op 1500 :)

Zou er echt niet meer aan uit willen geven, gewoon volhouden bij je standpunt en bedrag, dat geld kun je ook weer voor andere dingen gebruiken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:51

Even lezen mensen, TS is al akkoord gegaan met de prijs. Tja... het is wat de gek ervoor geeft en als jij al dol bent op de pony stond de verkoper ook wel sterk. Maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat jij er plezier van hebt.

burggraafxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:51

Ik zou het echt niet doen.. 25 hondert is echt te veel!
maarja IK zou het niet doen..
Als ik jou was zou ik ze lekker blijven verzorgen! kost niets (neem ik aan)
Meisie! doe waar je je goed bij voelt, en als jij vind dat ze dat waard zijn, zeg ik doen!!
veel suc6 er mee!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 18:30

Ffortuna schreef:
Even lezen mensen, TS is al akkoord gegaan met de prijs. Tja... het is wat de gek ervoor geeft en als jij al dol bent op de pony stond de verkoper ook wel sterk. Maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat jij er plezier van hebt.

Inderdaad, ik had gewoon geen zin meer in alle heisa, voor mij is ze in elk geval even veel waard als een paard die de prijs wél waard is en ik ben tenminste zeker van wat ik in mijn handen krijg. Ik hoop dat ik het mij nooit ga beklagen, maar tenzij ze binnen de paar jaar verongelukt geloof ik niet dat dat het geval gaat zijn.
Ik ben gewoon zo blij dat ze eindelijk bij mij thuis komt :) .
(Het had overigens niks met de eigenaar zelf te maken dat ik daar weg wou en vooral haar daar weg wou)

Verzorgen heeft me inderdaad meer dan 4 jaar lang niets gekost en ik heb de eerste twee jaar 2 paarden quasi volledig als de mijne mogen beschouwen, daarna nog een jaar diegene die ik nu ga kopen. (Heb nog niet betaald, maar heb wel al gemeld dat ik ga betalen)

Wat is er overigens met de poll aan de hand :') 6 stemmen op 86 = 6% ? :') en als je alles optelt kom je aan 97 ipv 100% :')

burggraafxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 08:58

in ieder geval heel veel plecier met je nieuwe aanwinst!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 16:29

Dankje :) dat zal in elk geval wel lukken.

burggraafxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:51

uhmm... aanwinsten! in het 3fout... :Y) haha!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 23:59

burggraafxx schreef:
uhmm... aanwinsten! in het 3fout... :Y) haha!

haha ja :D eigenlijk wel :D maar toch 1 hoofdprijs he :D