Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Moontje1991 schreef:Liezel1 schreef:Sow, dat ex vriendje van jou heeft nu helemaal een probleem......
Dat paspoort valt daarbij in het niet....
Dat probleem is vooral als ts geen aangifte doet is niet bekend dat hij is gestolen.
Dus als de persoon die hem heeft gejat ermee langs de flitspalen gaat scheuren dan krijgt haar ex niet alleen de bekeuringen voor te hard rijden maar zien ze ook dat hij onverzekerd is en als er 3 keer aanleiding is gegeven voor de politie om dat te cheken dus bijvoorbeeld 3 keer te hard gereden dan moet hij voorkomen voor het gerecht en tenzij hij een hele goede rede heeft voor het niet verzekerd zijn wordt zijn rijbewijs dan ingenomen.
En dan voor het gerecht zeggen maar hij is gestolen haalt niks uit want je hebt tenslotte geen aangifte gedaan.
Flevolander schreef:Betreft het paspoort.. Je gaat aan de hand van alleen het chipnummer niet 1,2,3 kunnen ontdekken bij welke instantie het paspoort is uitgegeven. Daar zou je toch echt voor rond moeten gaan bellen, en als je pony verder niet van een bepaald ras is zou ik in de eerste instantie bij het knhs proberen of het chipnummer bij hen bekend.. Suc6 iig..
Flevolander schreef:Betreft het paspoort.. Je gaat aan de hand van alleen het chipnummer niet 1,2,3 kunnen ontdekken bij welke instantie het paspoort is uitgegeven. Daar zou je toch echt voor rond moeten gaan bellen, en als je pony verder niet van een bepaald ras is zou ik in de eerste instantie bij het knhs proberen of het chipnummer bij hen bekend.. Suc6 iig..
santie schreef:Flevolander schreef:Betreft het paspoort.. Je gaat aan de hand van alleen het chipnummer niet 1,2,3 kunnen ontdekken bij welke instantie het paspoort is uitgegeven. Daar zou je toch echt voor rond moeten gaan bellen, en als je pony verder niet van een bepaald ras is zou ik in de eerste instantie bij het knhs proberen of het chipnummer bij hen bekend.. Suc6 iig..
Via de site van de Pve kun je het chipnummer invoeren en dan krijg je "dus wel 1 2 3" de gegevens van de instantie, die het paspoort verstrekt heeft. Maar daarmee krijg je geen nieuw paspoort, daarvoor is echt een aangifte nodig en bij sommige paspoort verstrekkers moet je er zelfs nog flink betalen voor een duplcaat

Flevolander schreef:Al met al.. dit grapje gaat TS iig een smak geld kosten.. En ze zou wel moeten, want je bent illegaal bezig als je niet in het bezit bent van een paspoort van je pony..
Maar goed dat was TS toch al door onverzekerd rond te rijden op een brommer![]()

_Daniquee schreef:Tja, de vader is onbekend en de moeder lijn weet je niet?
Dan heeft heeft het dus geen zin om een nieuwe aan te vragen, als je niet weet wat op het paspoort stond.
Delaja schreef:Onverzekerd gestolen wil niet zeggen dat je geen aangifte kan doen. Je moet er alleen niet bij zeggen dat je er mee hebt gereden natuurlijk, want dat is illegaal.
Aangifte doen dus en duimen dat ze hem terugvinden.
Paspoort zal je toch opnieuw aan moeten vragen, ik neem aan dat je pony gechipt is? Aan de hand daarvan kan je een nieuw paspoort aan laten maken, wat je volgens mij het beste bij de knhs kan doen.
bonnielove schreef:Wie zegt dat ik geen aangifte heb gedaan?
Wat een ophef!
Was benieuwd hoe ik aan een nieuw paspoort voor mn pony kon komen en wat me dat ongeveer zou gaan kosten..
bonnielove schreef:Wie zegt dat ik geen aangifte heb gedaan?
Wat een ophef!
Was benieuwd hoe ik aan een nieuw paspoort voor mn pony kon komen en wat me dat ongeveer zou gaan kosten..
Alane schreef:Flevolander schreef:Al met al.. dit grapje gaat TS iig een smak geld kosten.. En ze zou wel moeten, want je bent illegaal bezig als je niet in het bezit bent van een paspoort van je pony..
Maar goed dat was TS toch al door onverzekerd rond te rijden op een brommer![]()
Als ts de pony niet thuis heeft staan, is de houder in overtreding als het paspoort niet daar ligt
onder dat illegale brommer houden komt ze wel onderuit...
net de bromfiets gekocht en naar huis gelopen, bromfiets neergezet en buiten gekomen was hij gestolen
Alane schreef:bonnielove schreef:Wie zegt dat ik geen aangifte heb gedaan?
Wat een ophef!
http://www.nl-paardenpaspoort.nl