Hoe zet je nou een goede advertentie in elkaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: Hoe zet je nou een goede advertentie in elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:08

Hoezo kan niet iedereen foto's plaatsen er zijn vele verschillende gratis sites waar je foto's kan uploaden.
Als je je paard via internet wil verkopen hoor je gewoon degelijk foto's erbij te zetten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:47

en via Marktplaats kun je ze er heel makkelijk bij plaatsen en hoef je ze niet eerst te uploaden op een andere site dat doet MP voor je!

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:03

Voor de verkoopfoto's was ik het betreffende paard en ik toiletteer het paard volgens de rasstandaard.
Niet alleen het paard is schoon, maar ook het zadel, hoofdstel, shabrak, mentuig, menwagen, halster etc.
Diegene die het paard voorsteld en vasthoudt draagt gepaste en schone kleding.
Ik neem de tijd om geschikte foto's te maken en knip net zolang door tot er een geschikte foto bij zit.
Onze advertenties bevatten altijd een hoofdfoto, standfoto, foto onder het zadel en/of aangespannen foto, en nog een foto van het paard in het verkeer.
Kopers moeten het paard aan de hand van de foto's goed kunnen beoordelen.
Ik las ergens dat iemand zich stoort aan hoofdfoto's, ik zie er zelf graag een hoofdfoto bij.
Of in ieder geval een foto waarop ik het hoofd goed kan beoordelen.
Het stoort mij alleen als er enkel hoofdfoto's bij staan.

Ik probeer in de titel al kort de info te zetten die mensen zoeken.
Leeftijd, ras, geslacht, braaf/mooi, bereden/betuigd/onbeleerd etc.
Bijv. Prachtige brave 5 jarige Haflinger ruin bereden en betuigd.

De advertentie tekst moet makkelijk te lezen zijn.
Ik controleer op spelfouten, hoofdletters, punten, spaties, alinea's etc.

In de tekst staat bij ons veel informatie, maar wel kort en krachtig.
Tijdens de bezichtiging kun je daar immers uitgebreider op in gaan.
Reden van verkoop zet ik er niet standaard bij.

Ik vind veel advertenties te weinig of juist teveel onnodige info bevatten.
In sommige advertenties kun je niet eens de leeftijd of het geslacht terug vinden, terwijl andere advertenties een compleet levensverhaal bevatten.

Mensen die mij ons een paard komen bezichtigen kopen het paard in bijna alle gevallen ook.
Ik denk dat we dankzij de duidelijke advertentie de juiste mensen aantrekken.

We hebben wel eens meegemaakt dat er een gezin kwam kijken voor een 3 jarige.
Kind had enkele lessen op de manege gevolgd, maar was van les afgegaan omdat er een eigen paard aangeschaft zou worden, vader had op vakantie eens gestuurd en het leek hem wel leuk om te gaan mennen en moeder reed paard in haar jongere jaren.
Die koop is uiteraard niet doorgegaan.

Ook hebben we eens meegemaakt dat er een mevrouw voor een Shetlander kwam kijken.
Mevrouw had zelf ook Shetlanders en had menervaring met enkel en tweespan.
In de advertentie stond de maat en stokmaat duidelijk vermeld.
Allereerst vond ze de pony te klein :? , maar pony toch aangespannen.
Eerst even voor gereden en toen de leidsels aan haar overhandigd.
Mevrouw wil een overgang naar draf maken en kletst de leidsels keihard op de billen (denk aan een of andere westernfilm incl. HeeHaa) van de pasbeleerde 3 jarige pony _-:(
Het arme brave beest schrikt zich een ongeluk maar gaat niet eens aan de kletter, toch vond mevrouw hem niet braaf genoeg.
De stoom kwam uit m'n oren en ik had moeite om me te beheersen.
Had haar graag willen zeggen dat ze beter kon gaan kijken voor een hobbelpaard.
In plaats daarvan heb ik haar aangeraden een paar menlessen te volgen... :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:34

Zielig voor de pony maar ik moet er stiekem wel om grinniken :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:38

Evelienepien: er staan op Bokt alleen al meerdere advertenties van zgn beeldschone paarden die echt maar heel gewoontjes zijn (sorry, maar je weet toch zelf wel of het paard echt een wowfactor heeft of maar 13 in een dozijn is?) en superbewegers die iig op het moment van de foto's en filmpjes met een steil achterbeen zonder enige buiging in de sprong met krabbelpasjes de bak aan het aanslepen zijn.
Dat zorgt echt niet dat ik nieuwsgierig word en voor de zekerheid toch eens zal gaan kijken, integendeel, het zorgt voor een enorme ergernis en als TS ooit wel die superbeweger heeft staan dan zal ik er niet eens meer gaan kijken in de overtuiging dat TS zo'n paard niet herkent.

Ik bedoel maar: je kunt uitkomen op een prachtige PRE met lange manen terwijl je zoekt naar een KWPNer, of je kunt uitkomen op een knappe NRPS terwijl je eigenlijk een Fries wou zien, maar als het een mooi paard is, dan is er niet over gelogen, ook al is het wellicht je type niet. Maar om uit te komen op de een of andere stramme grof gebouwde geit, nou nee.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:22

Urielle: ik snap je redenatie helemaal, hoor :D
Alleen er zijn in dit verhaal 2 partijen.
Nl. de verkoper (diegene, die de advertentie maakt) en de mogelijke koper.
Jij spreekt als koper je frustraties uit, niets mis :n maar als verkoper zul door je aparte titel maar net die ene koper treffen, die je nodig hebt tussen al die andere geïrriteerde kijken-maar-niet-kopen-kopers!
Dan is je missie als verkoper toch geslaagd? ;) ?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:01

Geen foto's en geen prijs sla ik over, tenzij de titel zo ontzettend pakkend is en de tekst aanstaat.

Nu ben ik nooit meer op zoek naar paarden 'uit de grote paardenwereld', maar dat zijn wel dingen waar ik mij aan kon storen, scheelt een hoop mailwerk als er een duidelijke omschrijving bij staat over de eerste belangrijke dingen.

Zo verwacht ik toch een foto van het paard in beweging, zowel los als onder het zadel en de stand van de benen en hoe hij op zn hoeven staat. Vaak moet je heel Nl afreizen, wat je uiteraard met alle liefde doet, maar dan wil je wel al voorgenieten en kunnen schiften.
Ben mij er degelijk van bewust dat foto's een momentopname is en het net gemaakt kan zijn wanneer het dier op de voorhand terecht komt, maar toch kan je er wel al wat dingetjes uithalen, al is het alleen maar om te kijken wel dier je aanspreekt.

en dan iets waar ik mij bv aan kan storen: 5000euro, maar voor een goed huis prijs bespreekbaar..UH???

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:04

Waarom kun je je daaraan storen Amy77?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:10

Geen ´oww ik zal hem zo missen en wil hem/haar eigenlijk niet kwijt'. Er heeft hier een tijdje een Fjordje op bokt gestaan met zo'n heel verhaal erom heen, dat vind ik nou eens echt afschrikkend voor eventuele kopers. En dan na een tijdje een upje in de trend van 'als niemand hem wil, dan houd ik hem zelf wel!' . 8)7

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:12

Amy77 schreef:
en dan iets waar ik mij bv aan kan storen: 5000euro, maar voor een goed huis prijs bespreekbaar..UH???

Vind ik ook altijd een gekke zin, alsof je je paard naar een slecht tehuis doet :roll:.

Verder lees ik soms ook advertenties waar geen prestaties bij staan, blijkt het bij de foto's om een westernbeleerd paard te gaan,
terwijl je naar een dressuurpaard zoekt.
En advertenties met alle foto's in een link of een klein verhaaltje en de rest in een link naar marktplaats klik ik ook altijd weg.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:18

Vjestagirl schreef:
Waarom kun je je daaraan storen Amy77?

hihi, ja t zijn de kleine dingen waar ik me aan stoor :P

Nou, ten eerste omdat de prijs dan nog niet duidelijk is, want je hoopt toch dat je het dier een goed huis kan bieden en je daar alles aan zal doen en ten tweede, als je die zin leest, dan komt het op mij over, we verkopen het paard sowiezo, ook al is het een niet zo'n best adres, dan wel voor die 5000euro en voor een goed adres mag ie voor minder weg. Vind dat de verkopende partij zich in een ietwat negatief plaatje neerzet op die manier.
He gets, hopelijk vat je me, want kan het niet duidelijk omschrijven.

(ot: je onderschrift is trouwens fántastisch)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:21

Ik denk dat je een zin als "prijs bespreekbaar voor goed tehuis" moet lezen als een verkapte versie van "Dit is een vraagprijs, lager bieden mag".

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:23

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:26

Vind inderdaad de juiste informatie ook een must om er in te zetten. Niet te lang, maar zeker ook niet te kort. Goede foto's, waar een beetje moeite en aandacht voor is gedaan; geen foto's van een shetje van bovenaf gemaakt met een lelijk niet passend halster en dan beweren dat ze een leuk koppie hebben.

Soms is het gewoon echt door de foto's heen kijken.

Mijn Welsh merrie had ook niet echt superfoto's bij de advertentie staan, maar zeker ook niet hele 'erge' foto's hoor, wat je soms op MP ziet. Netjes hoofdfoto, standfoto en bewegingsfoto. Zag er netjes uit. Het was na een tip van een medebokster dat ik uiteindelijk ben gaan kijken; heb de advertentie diverse malen bekeken, merrie sprak me wel aan en omschrijving ook, maar niet echt dat ik dacht 'wauw!'. Dat had ik bij sommige andere advertenties dan wel.
Toch wezen kijken, want het klonk wel heel erg naar waar ik naar op zoek was.

Tsja nou en toen werd ik dus opslag verliefd op d'r, en nu staat ze hier :) Heb daar ook meteen gezegd dat de foto's bij de adv. haar echt geen recht deden; veel leuker, mooier en sprekender koppie; de hoofdfoto met hoofdstel vertekende gewoon heel erg.
Ze had wel papieren, maar afstamming stond er niet bij. Toen ik tijdens ons bezoek en aan de tel. achter haar afstamming kwam was dat nog eens een leuk extraatje. In de adv. stond ook een foto van het veulen van dit jaar (niet bij de verkoper geboren) en dat vond ik ook wel heel netjes.

Maar zeg nou zelf, als een advertentie deze foto's bevat:
Afbeelding
Afbeelding

En je ziet zo-iets als je komt kijken:
Afbeelding
Afbeelding

Tsja dan kan het igg niet meer tegenvallen, hahaha :) Niets mis met de foto's van de advertentie, heel netjes. Maar de pony komt er echt niet tot haar recht.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:44

Blijheid schreef:
Ik denk dat je een zin als "prijs bespreekbaar voor goed tehuis" moet lezen als een verkapte versie van "Dit is een vraagprijs, lager bieden mag".

ah oke, zo hads ik m nog niet bekeken ;) maar waarom dan niet gewoon duidelijk zijn? Bedoel, wij met de ijslanders hebben prijscategorieen, ook niet erg handig, heb je wel een 1e richtlijn als je een advertentie bekijkt, maar vind het zo onhandig..want bij ons is prijscategorie C bv van 3000 naar 4500 als ik het me goed herinner en D bv 4500 en 6000 een groot verschil dus.
Ik denk dat als de prijs duidelijk is, het een stuk makkelijker zoeken is..als er vraagprijs bij staat, is het ook makkelijk, want dan heb je iets bredere zoekmogelijkheden.

Stel mijn budget is voor een paard 5000euro, kan je klikken op prijsopgaaf en dan selecteert die de juiste prijs eruit..maar dan is die 5000 bv net een bovemgrens, of komt al net buiten mn zoekplaatje te vallen. Zoek ik een categorie hoger, staat het juiste paard er wel tussen en blijkt er dat er over de prijs te praten valt. Lastig zoeken als je het mij vraagt :P

Nu heb ik makkelijk praten, want ik heb geen paard in de verkoop ;)