misschien zit de eigenaar wel helemaal verkeerd met zijn prijs?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
trisca schreef:andere vraag. Wat zou volgens jullie nou een 10 jarige ruin met goed papier waard zijn? Z dressuur, leuk springen, kan er alleen mee naar buiten, goed in verkeer, leuke kleur en aftekeningen, aantrekkelijk karakter, erg braaf onder het zadel en in omgang, loopt zo de trailer op iedereen rijd er mee weg, 1.63 hoog.
misschien zit de eigenaar wel helemaal verkeerd met zijn prijs?
trisca schreef:Is ook zo, maar als je een bod hebt van 3750 vp 5000 en je wilt 4500 minimaal hebben, dan gooi ik dus de deur dicht
Lia_ schreef:Als ik een paard te koop heb meld ik duidelijk dat het om een vaste prijs gaat en daar onderhandel ik ook niet over.
Het is gewoon nemen of laten staan, werkt gewoon duidelijk voor beiden partijen.
sliert schreef:Waar ik toch vaak niet goed van word, is van potentiele kopers die , zonder dat ze het paard gezien hebben, zeggen dat de prijs te hoog is! Of dat ze voor ze ook maar 1 voet op het erf hebben gezet, vragen wat de uiterste prijs is. Ik kan daar helemaal niks mee. Er is een vraagprijs en als dat erg boven je budget is, moet je gewoon niet reageren. Als ik dan een wedervraag stel wat hun max is om uit te geven aan een paard, gaat me dat niks aan! Zal wel aan mij liggen, maar volgens mij ga je eerst naar een paard kijken {1 of 2 keer} en dan begin je met te verzinnen of het paard je wat lijkt. Past het paard je niet, dan snap ik niet dat mensen het paard dan wel voor minder willen hebben.
trisca schreef:zeg je nog niet wat voor vp je zou verwachten voor zo'n paard![]()
Ik ga het bij mijn eigen paarden ook zo doen inderdaad Lia, wordt hier niet goed van![]()
Inderdaad Sliert! Al af willen dingen bij het eerste gesprek, het paard afkraken als ze hem zien en er dan nog meer vanaf hebben... Echt een leuke tactiek (not) . De haren gaan me er recht van overeind staan en ze krijgen er bij mij meer af als ze positief zijn dan mijn paarden af te kraken. Dan hoef je het dier voor 1000 euro minder toch ook niet? Of is ie dan wel goed genoeg ineens en erger je je dan niet meer aan die dingen waar je over liep te miepen??
. Het totaalbeeld moet kloppen. Feit dat hij Z loopt heeft een bepaalde waarde maar wordt verminderd door zijn gestalte. Bijkomend wat is zijn kleur? Ik ben dan ook geen koper die eerst 20 paarden gaat bekijken om dan de goedkoopste te gaan kopen maar ik begrijp uw frustratie wel

Brainless schreef:Je hebt afkraken en "dingen benoemen wat het paard tegen heeft".
Veel (particulieren) kunnen er niet tegen dat je hun paard objectief beoordeeld. Dus dat je de positieve en de negatieve dingen benoemd.
Zo van: zijn galop is goed gedragen, jammer dat hij in draf wat minder achterbeen gebruik heeft/laat zien.
Dan horen ze alleen het "negatieve" en beginnen een heel relaas waarom hun dat niet vinden (je komt niet zomaar in de M hoor....). natuurlijk mag je je "verdedigen"als eigenaar, maar dat kan ook door te zeggen: maar dat maakt zijn stap (waar ik altijd 8 en voor heb) weer goed.
Mensen denken dat een paard zichzelf verkoopt (enkele paarden doen dat, maar de meeste niet) en willen niet de mindere kanten van hun "lieveling" zien/horen.
Zoeken naar redenen om af te dingen vind ik wat ver gaan... Was trouwens niet bij dit paard, maar heb ze wel vorige week nog op de stoep gehad.
zap schreef:En mijn ervaring is dat de verkoper het paard veel hoger inschat dan de koperEn dan kan het dus inderdaad zomaar zijn dat je zoveel van de vraagprijs afzit