Vriendin over zadel gereden met auto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dussss

Re: Vriendin over zadel gereden met auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 10:33

Ja ze heeft haar verzekering gebeld, en die sturen een schade formulier op daar moeten we alles opschrijven over het zadel en dan laten ze iemand komen om naar me zadel te kijken en dan gaan ze kijken wat ik terug krijg.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:38

Welke verzekering heeft ze nu gebeld? Want ik las eerder dat dit alleen door de WA verzekering van de auto gedekt kan worden?

Trouwens, dat vriend zijn no claim in gevaar komt, dat is zijn eigen risico als hij zijn auto uitleent.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 10:40

Het gaat via haar eigen WA verzekering.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:45

Dat gaat niet in orde komen tenzij je de verzekering wil oplichten en foutieve informatie gaat geven. Het zal moeten lopen via de autoverzekering van de eigenaar van de auto. Er kan gerust ingevuld worden dat zij de bestuurder is geweest, dat maakt namelijk helemaal niet uit. Tenzij ze natuurlijk geen rijbewijs heeft of een ontzegging van de rijbevoegdheid.

De verzekering zal niet verhalen op de bestuurder en verder is het ook niet mogelijk om het via een AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) te verhalen, die hebben namelijk een uitsluiting voor schades met en door motorrijtuigen.

Het heeft waarschijnlijk wel gevolgen voor zijn no claim. Daar is niets aan te doen. Je krijgt van de verzekering de dagwaarde van het zadel uitgekeerd. Op het moment dat hij niet wil dat deze schade gevolgen voor zijn no claim heeeft, kan hij de schade achteraf terugbetalen aan zijn verzekeringsmaatschappij of de schade rechtstreeks aan jou vergoeden.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 11:23

Iris82 schreef:
Dat gaat niet in orde komen tenzij je de verzekering wil oplichten en foutieve informatie gaat geven. Het zal moeten lopen via de autoverzekering van de eigenaar van de auto. Er kan gerust ingevuld worden dat zij de bestuurder is geweest, dat maakt namelijk helemaal niet uit. Tenzij ze natuurlijk geen rijbewijs heeft of een ontzegging van de rijbevoegdheid.

De verzekering zal niet verhalen op de bestuurder en verder is het ook niet mogelijk om het via een AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) te verhalen, die hebben namelijk een uitsluiting voor schades met en door motorrijtuigen.

Het heeft waarschijnlijk wel gevolgen voor zijn no claim. Daar is niets aan te doen. Je krijgt van de verzekering de dagwaarde van het zadel uitgekeerd. Op het moment dat hij niet wil dat deze schade gevolgen voor zijn no claim heeeft, kan hij de schade achteraf terugbetalen aan zijn verzekeringsmaatschappij of de schade rechtstreeks aan jou vergoeden.

Oke bedankt voor de informatie!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:09

Ja ben ook benieuwd of je er al verder mee bent

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:12

Als ik het zo hoor, is het voordeliger om dat zadel uit eigen zak te betalen...
De no claim korting van de autoverzekering gaat eraan op deze manier....

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:16

Smoesje, geloof ik. Het komt heel vaak voor bij geringe bedragen én bij de eerste keer schade aanrichten, dat er geen noclaim afgaat. Dit moeten zij eerst maar even goed navragen bij hun tussenpersoon. Het is sowieso meestal zo dat je niet meteen de héle no claim kwijt speelt.
Aan de andere kant, als schade bij deze mensen niet via de verzekering mag, waarom zij ze dan verzekerd?

Eciara schreef:
Ze willen het niet via de auto verzekering doen omdat het dan je no claim kost. Dus gaan kijken hoe dan en anders krijg ik gewoon geld van haar.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:17

bijdehandje1 schreef:
Smoesje, geloof ik. Het komt heel vaak voor bij geringe bedragen én bij de eerste keer schade aanrichten, dat er geen noclaim afgaat. Dit moeten zij eerst maar even goed navragen bij hun tussenpersoon. Het is sowieso meestal zo dat je niet meteen de héle no claim kwijt speelt.
Aan de andere kant, als schade bij deze mensen niet via de verzekering mag, waarom zij ze dan verzekerd?

Eciara schreef:
Ze willen het niet via de auto verzekering doen omdat het dan je no claim kost. Dus gaan kijken hoe dan en anders krijg ik gewoon geld van haar.

Helemaal geen smoesje. Het kan zijn dat de korting niet omlaag gaat, maar de schade vrije jaren gaan áltijd omlaag... Het kan dan jaren duren voordat ze weer opgebouwd zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:28

bijdehandje1 schreef:

Das niet waar. Je moet zelf bewust kiezen voor een verzekering met no claim beschermer, anders heb je m simpelweg gewoon niet. En op het moment dat je je no claim beschermer aanspreekt (1x per polisjaar) daal je wel in schadevrije jaren maar blijft je premie hetzelfde. Dus als je dan in de min gaat, kun je het wisselen van verzekering wel vergeten of een hele dikke premie betalen wil je je ooit elders verzekeren.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:46

Dan is dat in ons land toch anders :o

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:14

Eciara schreef:
Jaja hoe krijg je het voor elkaar zou je zeggen.
Maar een vriendin van mij heeft over mijn zadel heen gereden met haar auto, nu is dus de boom stuk.

Nou gaat zij kijken voor haar WA verzekering, maar weet iemand hoe dat allemaal te werk gaat?
En wat je terug kan krijgen enzo??

Klinkt als een slecht verzonnen verhaaltje voor je verzekering :D

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:21

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het nu afloopt of afgelopen is?

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 13:08

Frank schreef:
Eciara schreef:
Jaja hoe krijg je het voor elkaar zou je zeggen.
Maar een vriendin van mij heeft over mijn zadel heen gereden met haar auto, nu is dus de boom stuk.

Nou gaat zij kijken voor haar WA verzekering, maar weet iemand hoe dat allemaal te werk gaat?
En wat je terug kan krijgen enzo??

Klinkt als een slecht verzonnen verhaaltje voor je verzekering :D

Wat is een verzonnen verhaaltje??

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 13:10

tjady schreef:

Hebben een formulier ingevuld en voor de rest nog niks gehoord.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:02

Eciara schreef:
tjady schreef:

Hebben een formulier ingevuld en voor de rest nog niks gehoord.

Welke verzekeraar heb je nu een formulier gestuurd, de auto of de AVP?

AVP > die gaat niet betalen. Schade met of door een motorrijtuig is uitgesloten.

Auto > die zal reparatie danwel dagwaarde vergoeden. Wel wordt de bonus/malus negatief
beinvloed. De vraag is in hoeverre dat meer premie betalen gaat betekenen. Dat is afhankelijk
van het aantal schadevrije jaren.
Als de schade betaald is kan je vriendin even uitrekenen wat de terugval gaat kosten en
wat de schade nu uiteindelijk was. Ze kan er dan voor kiezen om de schade alsnog voor eigen
rekening te nemen. Met andere woorden, ze kan dan het bedrag aan haar verzekeraar terug
betalen zodat de BM hersteld wordt.