Een ander op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:48

lekker mee stoppen, klinkt hard maar waarom is het slecht als je paard niet onder het zadel komt? je paard staat toch buiten beweging genoeg dus.

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:49

Of rijd ze er echt op zonder het te vragen ?!
Dan zou het bij mij écht niet meer doorgaan ! :Y)

Keuningkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:53

barbara28 schreef:
nou simpel dan toch, het is jouw paard, als je je er niet lekker bij voelt (en dat meen ik tussen de regels door op te maken) zou ik er lekker mee stoppen!

Meeeens .
Joun paard-Joun keuze.

angy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:34

Ergens is het tussen jullie niet goed afgestemd. Voor jou is af en toe misschien 1 keer in de maand en voor haar 1 keer in de week. Dus even een gesprekje aangaan met het meisje is de kortste weg. En aan jouw of je met haar doorgaat of kiest voor zwangerschapsverlof voor je paard. Nu niet te lang meer wachten met het gesprek je wordt niet blij van deze omstandigheden. Inmiddels komt het meisje in deze topic over als een iemand die vooral iets doet wat not done is, en niet op de hoogte is van de TS haar gevoelens op dit moment. En als ik dat meisje was zou ik het echt niet leuk vinden om het hier te lezen wat de eigenaar met mij aan moet omdat we elkaar niet goed hebben begrepen. Ben benieuwd naar de afloop....

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:13

als die persoon echt heel onervaren is zou ik het niet doen ik zou echt niet willen dat er iets met mijn paard zou gebeuren maar als hij gewoon genoeg ervaaring heeft zou ik niet weten waarom niet? ze helpt in die zin alleen om je paard extra beweging te geven en zo fit te houden voor jou trainingen! 8-) *D

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:03

als het jou paard is, bepaal jij toch hoe en wat!! en als het jou niet lekker zit... dan toch gewoon niet.... come on...........

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:11

daisyjazz schreef:
als die persoon echt heel onervaren is zou ik het niet doen ik zou echt niet willen dat er iets met mijn paard zou gebeuren maar als hij gewoon genoeg ervaaring heeft zou ik niet weten waarom niet? ze helpt in die zin alleen om je paard extra beweging te geven en zo fit te houden voor jou trainingen! 8-) *D

Omdat je niet zomaar achter iemands rug om zijn of haar paard pakt.
Dat is toch gewoon rond uit asociaal ts heeft gezegt ja je mag wel afentoe een keertje rijden niet jahoor pak mijn paard maar wanneer je zin hebt ook als ik er niet ben en je hoeft verder niks te vragen of het me te vertellen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:41

babetta schreef:
Of rijd ze er echt op zonder het te vragen ?!
Dan zou het bij mij écht niet meer doorgaan ! :Y)

Volgens mij is dit hier een communicatieprobleem :) zo te horen heeft ze gevraagd of ze er af en toe op mocht rijden en heeft de TS gezegd dat dat mocht. Ze gaat er dus van uit dat ze dat niet elke keer hoeft te vragen, misschien heeft zij gewoon wat anders verstaan onder hetzelfde als de TS. Ik zou gewoon duidelijke afspraken maken.
Een paard met artrose heeft volgens mij enkel baat bij extra beweging, maar als jij merkt dat jou paard in negatieve zin veranderd doordat ze ermee rijdt zou ik haar wel melden dat je dit liever niet meer hebt. Ook als je graag hebt dat ze het elke keer vraagt of verslag uitbrengt als ze ermee rijdt/gereden heeft, gewoon je mond open doen en zeggen.

Silviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:35

Ik zou me hier heel boos om kunnen maken: 1 x vragen en er daarna gewoon op blijven rijden? En het is jouw paard? Vind ik echt niet kunnen.
Of het goed is voor je paard is een andere vraag.
Het ongevraagd berijden zou ik direct bespreekbaar maken, of ze er nou op mag blijven rijden of niet.
Diegene moet op zijn minst weten dat dat zo niet werkt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:27

Ik schrik wel een beetje van de heftige reacties hier hoor. Ik mag hopen dat de meesten van jullie niet daadwerkelijk zo hard reageren naar zo'n meisje.

Of anders weet ik wie die types zijn die je in de inrijring omver rijden en dan jou uit gaan kafferen }:0 . Gelukkig eindigde ik nog meestal hoger ook :lol:

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:34

_Arwen_ schreef:
Ik schrik wel een beetje van de heftige reacties hier hoor. Ik mag hopen dat de meesten van jullie niet daadwerkelijk zo hard reageren naar zo'n meisje.

Of anders weet ik wie die types zijn die je in de inrijring omver rijden en dan jou uit gaan kafferen }:0 . Gelukkig eindigde ik nog meestal hoger ook :lol:

Het is niet echt nodig dit zo negatief te interpreteren en mij dan via PB beledigende dingen te schrijven hoor...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:36

jesito schreef:
Welke training zou zij in de weg staan als je zo weinig rijd????

Dit was ook mijn eerste reactie na het lezen van dit topic.
Maar goed als je er geen goed gevoel bij heb moet je dit niet doen natuurlijk.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:30

alleen maar iets doen waar je zelf achter staat
vind jij dat ze het paard mag rijden: okee
vind je dat het niet mag, er iets van zeggen

Kelly_ann

Re: Een ander op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:32

Misschien is het handig als TS even wat meer duidelijkheid geeft ;-)

Za_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:42

Kelly_ann schreef:

Dat zou indd geen kwaad kunnen... Wat is er precies gezged, hoe oud is het "meisje" in het onderwerp eb wat voor training is het. Ook ben ik benieuwd hoe ze bij je spullen kan, die van mij liggen zwaar achter slot en grendel. Iets meer info zou dus fijn zijn TS, voor een completer beeld zeg maar...;)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:58

Inderdaad als je er niet lekker bij voelt zou ik er mee stoppen. Het is toch jou paard. ;)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:10

Za_Ra schreef:
Kelly_ann schreef:

Dat zou indd geen kwaad kunnen... Wat is er precies gezged, hoe oud is het "meisje" in het onderwerp eb wat voor training is het. Ook ben ik benieuwd hoe ze bij je spullen kan, die van mij liggen zwaar achter slot en grendel. Iets meer info zou dus fijn zijn TS, voor een completer beeld zeg maar...;)

Ja eerst staat 2x per week en dan 2 x per dag...
maar ik vind wel dat dat meisje het in overleg met jou moet doen..
Dus niet als hij al is gereden terwijl jij het wilde doen..
En je kastje op slot doen?!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 22:12

Lees jullie berichten nu pas.
Krijg nl geen mail meer van bokt en hij was ook uit m'n berichtenlijst verdwenen.

Ze vroeg of ze af en toe eens een keer mocht rijden.
Af en toe mag wel eens.
Achteraf bleek dat ze ok al eens een buitenritje op m'n paard heeft gemaakt samen met een ander. Daar was ik eigenlijk helemaal niet mee eens.

Heb d'r nog niet weer gezien, dus heb er nog niet over kunnen hebben.

Heb de laatste weken m'n spullen ook lekker mee naar huis.
We hebben geen kluisjes/kastjes, alles hangt bij die mensen in huis.
Het is nl geen grote pensionstal waar ik sta.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:19

Asl je haar ziet zou ik het er maar even over hebben, zomaar op buitenrit gaan, ook al heeft ze toestemming dat ze af en toe mag rijden, ik neem aan dat een buitenritje niet jouw bedoeling van dat af en toe rijden was?
Misschien kan je een duidelijkere afspraak met haar maken en anders zou ik gewoon zeggen dat je dit niet meer wilt hebben!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:21

Ik snap je probleem niet helemaal, ze heeft gevraagd of ze af en toe mag rijden. En dat ze ook met 1-2 keer in de week. 1 keer rijden in de week kan ik niet regelmatig noemen. En welke traning staat ze in de weg? Als paard atrose heeft en drachtig is? Krijg beetje gevoel dat je er graag vanaf wilt en alle argumenten op gaat noemen. Maar als je dat wilt moet je het haar gewoon eerlijk zeggen. Wat wel mag en wat niet. Houdt ze zich daar niet aan dan moet ze stoppen. Ik zou blij zijn als ik niet veel tijd voor mijn paard heb dat iemand anders mijn paard dan de nodige aandacht geeft. Je hebt altijd wel dingen die ze anders doet dan jij maar wie zegt dat jouw manier het beste is?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:23

Ik zou ook goede afsrpaken maken met het meisje.. of in het begin alleen laten rijden als jij erbij bent? Dan hoef je niet op haar vingers te kijken want dan durft ze misschie niet echt, maar wel beetje rondlopen en in de gaten houden?

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:27

Wat een brutaliteit van dat meisje zeg, om ten eerste je paard te gaan rijden (al was dat 'deels' besproken, maar heeft ze dat toch blijkbaar verkeerd begrepen. Ik zou het iig niet durven om er zo op te stappen als het niet duidelijk geregeld is allemaal. Weet ze ervan trouwens dat het paard artrose heeft?) en ten tweede je paard op buitenrit mee te nemen?
Ik had haar even goed gezegd wat ik er van denk.. Snap niet waar ze het lef vandaan haalt.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 05:30

Wat voor voordeel dit ook heeft, er worden dingen gedaan buiten jouw medeweten om en dat kan gewoon écht niet.

Ik ben ook heel makkelijk in veel dingen. Als mensen iets van me willen lenen of vragen of ik iets voor ze wil doen zeg ik bijna altijd ja, maar ik kan behoorlijk woest worden als er dingen gedaan worden zonder dat met mij te overleggen. Afspraken maken is ontzettend belangrijk, al gaat het maar om het princiepe. Doe je dit niet en je 'neemt' zomaar iets van een ander dan is dit gewoon schandalig te noemen.

Ook al zie je er voordelen in, als iemand iets doet zonder dat met jou te overleggen dan moet je daar wat van zeggen en voor jezelf opkomen. Jij wilt immers ook gewoon weten waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten als je op stal komt. Dat is heeel normaal.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:13

Zomaar op buitenrit gaan, kan in mijn ogen niet.

Als je je paard echt traint om een bepaald niveau te halen, zou ik ze er niet meer mee laten rijden.
Als je hem zelf bijna niet rijdt, kan je bets goede afspraken maken en er zo voor zorgen dat je paard wat meer beweging krijgt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 16:55

Ik hoop over 2 weken weer meer tijd te hebben. Dan is mijn roerige periode qua school voorbij en heb ik zelf weer meer tijd gelukkig.
Paard heeft een box van ca 3x6 en komt dagelijks buiten met soortgenoten.