Hoe flexibel pensionstalling?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:18

Ik sta op een manege/pensionstal en ook daar zijn vaste openings- en sluitingstijden. Voor bijzondere gevallen kun je in overleg altijd buiten deze tijden op stal komen. Voor bijvoorbeeld een bezoek van de dierenarts of toedienen van medicijnen. Maar ook als je je zorgen maakt over de gezondheid van je paard of als er overdag iets is voorgevallen waardoor je even een keertje extra wilt kijken doen ze niet moeilijk. Of als je een dagje weggaat met de trailer (strand, wedstrijd, bos) kun je ook doorgeven dat je laat terugkomt.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:42

Mijn stalbaas woont bij de stal met zijn gezin en ik begrijp best dat hij af en toe even rust op zn erf wil. We mogen op weekdagen tot 22.30u blijven en 's zondags tot 20u en dat vind ik hele schappelijke uren. Tot 17u vind ik niet normaal. Je vraagt je af wat er dan op stal gebeurt waar de eigenaars niet bij mogen zijn. Wanneer wil hij trouwens dat werkende/schoolgaande mensen dan naar hun paard gaan?

Maar al die uren zijn enkel voor rijden/verzorgen/rondhangen op stal, en niet voor als je paard wat mankeert. Ziek is ziek en dan moet de DA gewoon kunnen komen!

biancavos

Re: Hoe flexibel pensionstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:52

bij ons zijn er wel openingstijden, elke dag van 8 tot 10 (geloof ik), vind ik helemaal niet erg, vind het ook wel zo netjes om niet eerder of later er te zijn.
Als er iets is ben je wel altijd welkom, ook voor wedstrijden mag je gewoon eerder komen.
Vind wel dat je buiten de openingstijden als het nodig is ook langs moet kunnen komen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:03

Bij ons op stal gelukkig geen openingstijden, al hebben ze graag dat je het even meldt als je na 22 u nog komt, of voor 6 uur.
Wil je de nacht bij je paard doorbrengen bij ziekt oid dan mag dat ook, doen ze niet moeilijk over.
Als een paard wat mankeert staat de stalhouder er bijna als eerste bij als de VA komt, hij wil ook graag weten wat en hoe als een paard wat mankeert.
Als de eigenaar niet bereikbaar is en een paard mankeert wat dan belt hij zelf de VA.
Hij zal het ook zeggen als hij vindt dat je beter de VA eens kunt bellen als paard hoest of onregelmatig is.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:33

wij hebben op stal ook openings- en sluitingstijden, maar als je daar een keer van moet afwijken ivm wedstrijd ver weg, VA, of iets anders kan dat echt wel een keertje hoor.

mazzel dat de stal waar ik sta van 7.00 tot 23.00 open is doordeweeks, in het weekend tot 19.00 en dat redt ik allemaal best.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:24

De stal waar ik nu woon en sta hanteert geen openingstijden. Het is zelfs zo dat ik hier soms om 23.30 savonds de lichten van de binnenbak zie aanschieten en dat er iemand nog is die komt rijden. Vaak zijn dat mensen die in de zorg werken of in de nachtdienst. Er is hier ook iemand die om 06.00 uur smorgens al op haar paard zit, direct door uit de nacht dienst dan kan ze daarna slapen.
Omdat ik ook op stal woon is de stal voor mij ALTIJD open. Zo loop ik dus vaak nog even in mijn pyama de stal binnen als ik ga slapen om ze een weltruste kusje te geven <3 ideaal.

Hiervoor stond ik op een stal dat in het weekend maar tot 18.00 open was en dat was achteraf toch best vervelend. Door de weeks waren ze tot 22.00 open en ook dat is niet ideaal als je een keertje laat bent door het een of het ander.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:33

Wij hebben geen openingstijden op stal. Dit was voor mij ook een heel belangrijk punt toen we een andere stal zochten. Dat ik kan komen en gaan wanneer ik wil.
Maar ik vind dat een staleigenaar best voor een DA even een uitzondering kan maken. Ik denk alleen als de staleigenaar 1x ja zegt dat iedereen dadelijk komt van ja maar tegen haar heb je gezegt dat het kon. Ik kan het me vanuit hem/haar ook wel voorstellen.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:38

Bij ons worden de openingstijden vastgesteld door goed fatsoen.
Dat zou overal moeten kunnen vind ik.
Ga niet, als de pensioneigenaar lekker voor de tv zit storen met allerlei futuliteiten en meld gewoon even als je bijv vanwege de hitte heel vroeg wilt komen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:41

bij ons zijn er wel openingstijden (8.00 - 22.00) maar we doen echt niet moeilijk als je eerder komt of later naar huis gaat. Het is wel fijn natuurlijk dan als de laatste weg gaat het licht uit wilt doen en het hek wilt sluiten na 10en..
En als je voor 8en weg gaat met de trailer of later dan 10en terug komt ook even meld maar dat doet iedereen hier.

Maar ik snap wel dat er openingstijden zijn maar ik vind dat je dan idd niet moeilijk moet doen als de da niet eerder kan.. en vind stallen met openingstijden van 9.00 tot 17.00 oid ook niet goed en ook niet dat je op zondag niet mag komen..
Laatst bijgewerkt door R0oszs op 11-10-10 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:43

De stal waar wij staan beschikt niet over openingstijden, gelukkig.
Persoonlijk vind ik dat helemaal niets. Ik wil naar me paard kunnen wanneer ik wil.
Natuurlijk kom ik niet midden in de nacht, maar wanneer ik om 21:00 nog les zou hebben en om 22:30 pas wegga bij stal moet dit geen probleem zijn.
Ik vind dat de staleigenaar bij jou een uitzondering moet maken, het gaat om de dierenarts.. Dit vind ik erg belangrijk.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:55

Ik sta bij een boer en ook daar zijn geen vaste tijden. Het maakt hem niet uit wanneer je komt, en als een DA komt zal hij je gezelschap en hulp komen bieden, ongeacht het tijdstip (indien hij aanwezig is).

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:03

Openingstijden zou niks voor mij zijn. Vanwege concours en trainingen ben ik vaak op rare tijden op stal (bijvoorbeeld 5:00 uur of 23:00 uur). Ik heb gewoon een sleutel en kan ten alle tijden terecht als ik het even meld bij de staleigenaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:40

Ik heb wel op stallen gestaan met openingstijden maar dat was steeds muv dingen als dierenartsbezoeken of concoursen.
Een stal hield het strikt aan: ik moest om half 8 's ochtends laden (dat viel nog mee!) en ik mocht niet komen. Heb toen ook per direct opgezegd.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:44

Een pension stal hoort ook gewoon in de avond open te zijn.
Voornamelijk de meeste mensen dan vrij zijn.

In de weekend hoeft dat niet persee want dan heb je als het goed is geen werk en dus vrij.

Een minimale tijd voor de avond zou 20.00-20.30 zijn want dan kan je normaal om 18.00 nog even het eten klaarmaken en opeten.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:45

Ik vind het op zich logisch dat er openingstijden zijn. Een winkel heeft ook openingstijden :) Echter, je kunt je stal niet om 17:00 uur sluiten, want de meeste eigenaren zullen dan net pas klaar zijn met hun werk ;)

Maar goed, 's avonds om 22:00 uur de deur dicht doen vind ik niet gek. Je hebt als stalhouder ook nog een leven naast je bedrijf en er bestaan van die onbenullen die om 22:00 uur nog besluiten te gaan rijden.... := Je hebt dan 's avonds laat ook nog onrust op stal en dat lijkt me voor de paarden ook niet prettig.

Als er een DA moet komen of als er iemand op wedstrijd moet, dan moet dat in overleg gewoon mogelijk zijn.

Silence

Onze stal heeft ook wel 'openingstijden' maar deze zijn zo ruim dat je dit niet eens merkt.
De tijden dat de poort op slot zit zijn geen tijden dat je normaal gesproken bij je paard wil zijn.
Maar ik weet zeker, als mijn paard iets mankeert dat ik gewoon 24-7 kan komen.

Een pensionstal die om 17.00 of 18.00 sluit vind ik helemaal niks.
Ik wil bij mijn paarden kunnen wanneer ik wil en niet wanneer het de staleigenaar uitkomt.

SophievdV

Er bestaan trouwens ook nog pensionstallen die op zondag gewoon gesloten zijn :oo dat zou ik echt never nooit willen.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:46

er zijn genoeg mensen die op zaterdag ook moeten werken..
Ik bijvoorbeeld, maar ook iedereen die in winkels, supermarkten etc werken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:50

bij ons op stal zijn er ook geen openingstijden, enkel de week voor nieuwjaar is het tot 20u maar als je daar een probleem mee hebt bv door werk dan kan het nog een beetje schuiven
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 11-10-10 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:50

Pletje123 schreef:
Er bestaan trouwens ook nog pensionstallen die op zondag gewoon gesloten zijn :oo dat zou ik echt never nooit willen.

Nee, dat is nou net een dag dat ik wel kan.

Mijn vorige stal was op zaterdag ook om 20:00 gesloten. Echt heel lastig. Een hele drukke dag en de kinderen liggen om 19:00 in bed. Maar goed...tussendoor ging dat nog wel even. Op zondag om 18:00 gesloten maar dan kan je gewoon overdag komen.

Voor wat betreft de DA waren ze zeer flexibel en ook als je melde dat je later van een wedrstrijd terug kwam was ook nooit een probleem.

Nu heb ik ook geen openeningstijden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:51

Inderdaad Natasja, bij een drukke werkweek is de zondag toch wel juist een dag dat je kunt rijden en genieten van je paard :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:34

Toen ik nog op een manege stond waren er wel openingstijden. Maar ze waren daar volgens mij heel flexibel. Zelfs mensen die wedstrijd hadden en vroeger moesten vertrekken konden terecht. En al helemaal als je paard een probleem had mocht je komen. Het is gewoon meer dat ze een richtlijn moesten hebben. De stal waar ik nu sta kan ik ook altijd terecht. Normaal gesproken elke dag van 4.30 (dan zijn ze al met de koeien bezig) tot 22.00. Maar als ik vroeger dan 9 uur of later dan 7 uur kom laat ik het wel even weten vantevoren, vind ik wel zo netjes.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:42

Ik sta nu ook op een manege, maar ik vind als je een manege hebt en rust wil hebben omdat je de hele dag gewerkt hebt er geen persionstalling bij moet nemen.
Als het vaker voor gaat komen dat ik voor openingstijd of sluitingstijd bij mun paardje moet zijn en daar problemen over maken ga ik toch denk ik kijken voor een andere stal...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:49

Ik hoef echt geen pensionstal met vaste openingstijden..
Ik zit erg vaak nog om 21u of 21:30u nog op mijn paard. Omdat ik overdag van 20 voor 8 tot 19u zowiezo weg ben voor mijn werk. Ik werk ook op zaterdag dus dan niet kunnen gaan, kan ook niet.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:54

Bij ons zijn er eigenlijk ook geen openingstijden.
Maar als ik vroeg wedstrijd heb of laat dan laat ik het wel even weten de eigenaar voert dan ook gewoon heel vroeg.
Op zondag was mijn oude stal om 6 uur dicht en dat vond ik toch niet prettig.