Dierenarts contant betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:52

Pashon schreef:
ik zeg betalen en verder verhaal halen bij de DA kijken waar de fout zit. als je ten onrechte betaald hebt krijg je je geld terug.

Een incasso bureau berekent automatisch de gemaakte kosten door aan de partij waarvan zij het geld moeten ontvangen dus in dit geval aan ts dit doet elk incasso bureau en is dus niks vreemds aan.

Dat een incasso bureau doorrekend is logisch, mensen moeten ook ergens van leven. Maar het blijft een raar verhaal dat de TS nooit iets heeft gehoord van de DA. Die zou op zijn minst 3 rekeningen hebben moeten sturen voordat het naar het incasso zou zijn gegaan..

ChefsSpecial

Elk bedrijf moet, zeker als zij contante kassa's voeren, een kassysteem voeren. Daarin moet OF een kasverschil opgenomen zijn ten tijde dat jij de rekening hebt betaald OF jouw rekening moet opgenomen zijn in de eerste kasopmaak na de betaalde datum. De administratie van de dierenarts kan dit zo uitwijzen.... Ook een dierenarts moet nl. zijn administratie 5 jaar bewaren....

rommulus schreef:
officieel gezien moet jij alles van 5 jaar bewaren
een ondernemer 15 jaar zelfs (geloof ik of was het 20 .... zal pa eens na vragen gezien we ook nog steeds de administratie van de winkel hebben)

dus ja eigenlijk moet je dat bewaren

Voor ondernemers geldt:
Alleen binnenlandse zaken = 5 jaar bewaren
Ook buitenlandse zaken = 7 jaar bewaren

Kentaro

Dit is geen eerste aanmaning! Een eerste aanmaning is een betalingsverzoek en daarin wordt zeker niet gedreigd met juridische kosten e.d.!!

Absoluut even bellen naar DA, daar weten ze vast ook dat jij altijd contant betaald en het berust vast op een misverstand!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 14:53

Heb net gebeld met de dierenarts. ik kreeg zijn vrouw aan de lijn.
En vertelde dat de brief binnen had gekregen met aanmaning.
Begon ze gelijk waarom heb je niet eerder gebeld?
Ik zo omdat ik nooit een rekening of brief of wat dan ook heb gekregen.
Beweerde ze dat ze al heel vaak rekeningen enz had gestuurd.
maar hoe kan het dan dat ik nooit wat heb ontvangen!?
Heb ook nog uitgelegd dat netjes contact had betaald maar daar luisterde ze niet naar :\

Maar goed ben geen stap verder moet om 17.00terug bellen dan is haar man thuis en die zou ze op de hoogte brengen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:54

Over incassokosten: er is een 'staffel incassokosten' waar elk incassobedrijf aangesloten bij de branche vereniging zich aan hoort te houden. Een rekening die dan van 30 euro oploopt naar 130 euro zou dan ook niet kunnen.

http://www.incassoadviesman.nl/

Zeker niet nu betalen, dan zie je je geld nooit meer terug. Eerst uitzoeken wat het is. Daarnaast: een eerste aanmaning heet ook gewoon eerste aanmaning (en daar kan wel zeker gedreigd worden met juridische stappen).

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:56

Als jij contant betaald heb, moet het afgeboekt zijn, met een kasverschil zoals hierboven staat. Het moet in het systeem staan. Anders krijg je nu geen rekening. Staat je adres verkeerd, ben je tussentijds verhuisd? Vraag anders even naar de kopieen, hierop staat meestal een datum. Maar dan nog vind ik het lang duren. Wij versturen elke maand de rekeningen, na 3 maanden gaan ze na incasso!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:57

Ik zou bij deze gelijk klaar zijn met deze dierenarts!!!

Als hij niet om kan gaan met contant betalingen, moet hij dat ook niet doen!!!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:57

ho ik zeg ook niet dat het geen raar verhaal is! maar daar staat een incasso bureau buiten en die heeft grof gezegd schijt aan hoe lang de rekening openstond (of niet openstond) hun taak is het geld innen en of het terecht of onterecht is maakt hun niks uit, hun taak is het geld binnenhalen en dat doen ze.
Als ts in haar gelijk staat krijgt ze haar geld terug als ze gelijk heeft.

Dat neemt uiteraard niet weg dat ze niet met betreffend instantie's contact op kan nemen, ze kan het incasso bureau opbellen en haar verhaal doen, zelfde bij DA en zelfde bij de rechtsbijstand.

Nogmaals ik zou betalen als je gelijk hebt, krijg je naderhand je geld terug.
Dat het een erg vreemde gang van zaken is staat vast. na 1,5 jaar nog een rekening krijgen, tevens stuurd een incasso bureau nooit eerst aanmaningen, dat is gewoon simpelweg betalen.
De DA had in geval van niet betalen aanmaningen moeten sturen.

TS laat ze bewijs van hun aanmaningen/ rekeningen sturen! Als ze kunnen aantonen dat ze jou daadwerkelijk rekeningen gestuurd hebben moet je betalen en krijg je hoogstwaarschijnlijk geen geld terug.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:58

Apple schreef:
Je hoeft helemaal niet alles 5 jaar te bewaren hoor, alleen zaken die je nodig hebt voor de belastingdienst :-). Meestal als een rekening is betaalt en verschijnt op je bankafschrift heb je met je bankafschrift voldoende bewijs.

Een gewoon bonnetje 5 jaar bewaren :? (als het tenminste geen product betreft waarop garantie zit). Dat is het lastige met DA's, hoefsmeden endergelijke, dat wordt gewoon contant afgerekend.

Zit niets anders op dan even te bellen met de DA. Heb je toen afgerekend bij de assistente? Wellicht is nog na te gaan wie toen dienst had? Hoe ziet hun boekhouding eruit?

als je via de bank betaald word het makkelijker idd dat scheeld je de bonnetjes
maar ik zou dit soort dingen zeker de bonnen van bewaren

ik heb te vaak te maken met dit soort dingen (een rekening van een zorgverzekeraar die verhaald moet worden bij een tegen partij die 3 jaar na dato nog op mijn bordje komt te liggen bv)

dus deze dodo kijkt wel uit midden in de oorlog
(tevens vind ik het ook wel makkelijk om dat je eigen uitgave patroon in de gaten te houden)

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:02

Me adres is al jaren hetzelfde. Maar als adres verkeerd zou zijn had deze brief ook niet gekregen?
Indd vind 1,5jaar later ook erg laat.
Ben ooit wel eens bij belastingdienst vergeten om de wegenbelasting te betalen maar dan heb je binnen maand nieuwe rekening liggen.

Om 5uur ga nog keer bellen en tot dan is het denk ff afwachten.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:03

happyhorse schreef:
Me adres is al jaren hetzelfde. Maar als adres verkeerd zou zijn had deze brief ook niet gekregen?
Indd vind 1,5jaar later ook erg laat.
Ben ooit wel eens bij belastingdienst vergeten om de wegenbelasting te betalen maar dan heb je binnen maand nieuwe rekening liggen.

Om 5uur ga nog keer bellen en tot dan is het denk ff afwachten.

waarom ga je niet gewoon langs? kunnen ze je direct het "bewijs" mee geven dat ze jou rekeningen gestuurd hebben. Dat moet simpel in hun administratie terug te vinden zijn als ze daadwerkelijk wat verstuurd hebben.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:04

wendy1987 schreef:
Als jij contant betaald heb, moet het afgeboekt zijn, met een kasverschil zoals hierboven staat. Het moet in het systeem staan. Anders krijg je nu geen rekening. Staat je adres verkeerd, ben je tussentijds verhuisd? Vraag anders even naar de kopieen, hierop staat meestal een datum. Maar dan nog vind ik het lang duren. Wij versturen elke maand de rekeningen, na 3 maanden gaan ze na incasso!

behalve als de dierenarts het dus in zijn eigen zak heeft gestoken als zijnde zwart geld...

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:06

@ pashon: dat is een goed idee van je. Ik bel om 5uur en kijk wat hij zegt.
Anders probeer afspraak te maken dat rekeningen wil zien. Langs gaan is nu geen optie ligt nogal stukje van mij huis de praktijk.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:07

juval schreef:
wendy1987 schreef:

behalve als de dierenarts het dus in zijn eigen zak heeft gestoken als zijnde zwart geld...

Jah dit bedacht ik me later ook. Maar dan zou je toch wel rekeningen moeten hebben gehad. En als het om zo'n bedrag ging had de DA ook vast wel eerder aan de bel getrokken. Niet na een 1,5 jaar nog :Y) Ik ben benieuwd wat eruit komt. Want ze kunnen eigenlijk niet echt bewijzen dat ze het ook daadwerkelijk verstuurd hebben. Ze lopen niet achter de rekening aan immers ;) Maar uit uitdraaien van maandnota's zou moeten blijken of jij daar altijd bij stond ja of nee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:10

Happyhorse, vergeet straks om 5 uur niet te vragen of ze kopieen hebben van die rekeningen.

Apple, ik weet niet meer zo uit mijn hoofd, maar het was wel in die orde van grootte.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:11

Het incassobureau moet ook alle brieven etc. hebben gekregen van de DA voor ze het jou wat sturen hoor. Zij moeten je dus ook kunnen tonen welke brieven gestuurd zijn....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:18

happyhorse schreef:

Nou... roep dat niet te hard :P
Ik heb al tot 2x toe last met een incassobureau gehad (eentje ging zelfs al via de deurwaarder, liep heel hoog op), omdat ze een verkeerd adres hadden gebruikt. Ze hebben zelfs nog geprobeerd aan te voeren dat ik toentertijd dakloos was (vond het een leuke grap, proberen konden ze natuurlijk altijd :D ), maar het incassobureau/deurwaarderskantoor kon mijn adres wel vinden :? Die vragen het na bij de gemeente ofzo? Ik weet niet, maar in beide gevallen ben ik gevrijwaard van extra kosten omdat ik kon aantonen dat de fout bij hun lag.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:12

Pashon schreef:
ho ik zeg ook niet dat het geen raar verhaal is! maar daar staat een incasso bureau buiten en die heeft grof gezegd schijt aan hoe lang de rekening openstond (of niet openstond) hun taak is het geld innen en of het terecht of onterecht is maakt hun niks uit, hun taak is het geld binnenhalen en dat doen ze.
Als ts in haar gelijk staat krijgt ze haar geld terug als ze gelijk heeft.

Dat neemt uiteraard niet weg dat ze niet met betreffend instantie's contact op kan nemen, ze kan het incasso bureau opbellen en haar verhaal doen, zelfde bij DA en zelfde bij de rechtsbijstand.

Nogmaals ik zou betalen als je gelijk hebt, krijg je naderhand je geld terug.
Dat het een erg vreemde gang van zaken is staat vast. na 1,5 jaar nog een rekening krijgen, tevens stuurd een incasso bureau nooit eerst aanmaningen, dat is gewoon simpelweg betalen.
De DA had in geval van niet betalen aanmaningen moeten sturen.

TS laat ze bewijs van hun aanmaningen/ rekeningen sturen! Als ze kunnen aantonen dat ze jou daadwerkelijk rekeningen gestuurd hebben moet je betalen en krijg je hoogstwaarschijnlijk geen geld terug.

Juist niet betalen. Het is gemakkelijker om bij een incassoburo (of in dit geval de opdrachtgever) in bezwaar te gaan dan om je geld terug te krijgen als je al eens betaald hebt. Echt niet doen!

Brainless

Re: Dierenarts contant betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:15

Hoezo moet je betalen?
Is de DA geweest dan??

Gewoon zeggen dat jij je niet kan herinneren dat je de DA nodig hebt gehad en dat je vast verwisseld bent met een andere klant.....

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:21

Lovely schreef:
Happyhorse, vraag eens naar hun bewijsstukken, de rekening op jouw naam met de juiste datum, de herinneringen van die rekening etc. Die hebben ze waarschijnlijk niet en daarna ga je de dierenarts bellen om die opdracht aan die jurist voor incasso in te laten trekken.

Yeps dit zou ik idd doen.

Zou je da aanspreken en hem bewijzen laten aanleveren van brieven die aangetekend bij je zijn aangekomen?. Vaak zitten ze daar al fout.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:53

Ik wil eventjes reageren op het feit dat er contant betaald wordt:
Hier is dat ook de gewoonte hoor, geen bonnetjes of niks.
In pricipe kan de dierenarts net zo goed níet bewijzen dat het consult wel degelijk heeft plaatsgevonden.
gaat dus waarschijnlijk gewoon om een misverstandje :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:55

Ik heb het andersom gehad :') Had op dat moment géén contant geld bij me, en hij zei dat 'ie de rekening wel op zou sturen. Ik heb noooooit een rekening gezien :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:31

Gewoon om 17 uur nog eens bellen naar de dierenarts zelf. Heb je bij hem betaald?
Vraag ook naar de aanmaningen en de bewijzen ervan!
In een situatie zou ik zeggen schakel je rechtsbijstand in of juridisch loket, maar aangezien je geen bonnetje hebt en dus geen bewijs zal dat denk ik ook wel moeilijk zijn.
Lastige situatie...

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:41

En weet je al meer ?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 07:48

En, is alles opgelost???