hoe kun je een paard het beste trailermak maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re: hoe kun je een paard het beste trailermak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:43

OPG-->TAO.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:14

meldt zich ;)
als je zelf aan blijft modderen en niet weet hoe je het probleem op moet lossen dan gaat dat averechts werken. Beter 1 keer iemand erbij halen die weet hoe of wat en dat samen met jou aanpakt dan oeverloos blijven oefenen en nog meer bevestigd krijgen dat je paard niet laadt....
Lees inderdaad het Ebook van Eddy eens goed door en als je dan nog vragen hebt roep dan maar.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:50

Niet het paard moet trailermak gemaakt worden, maar de begeleider.

Indiana79

Re: hoe kun je een paard het beste trailermak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:31

Ik zou eerst rustig thuis gaan oefenen voordat je weer naar de wedstrijd/les gaat. En dan rustig opbouwen, eerst de klep op, dan stukje in de trailer en dan steeds iets verder tot ze er helemaal in staat. En steeds beloning als ze een stapje naar voren zet, door de druk van het touw weg te nemen en een klopje of evt. een stukje wortel. Een andere trailer kan toch de reden zijn dat je paard bang is om erin te staan. Hoe meer druk je dan gaat uitoefenen, hoe paniekerig het paard wordt en meer hij gaat terugvechten. Dus mijn advies; geen je paard de tijd om zijn angst te overwinnen en weer vertrouwen te krijgen. Zo heb ik dat zelf ook bij mijn paard gedaan en dat ging prima.