Wat kost het laten doorrijden van je paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:57

fokfanaat schreef:
nou precies, reken daarbij een uur of 6 training in de week
zeg maar 27 uur per maand

a 10,- per uur 270 + 230 zit je al op 500

Ik denk dat je heel goed moet zoeken naar iemand die voor een tientje per uur op je paard wil gaan zitten... Je wilt immers ook graag dat je paard er beter van wordt. :D

Annash
Blogger

Re: Wat kost het laten doorrijden van je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:09

Bij mij kun je wel terecht voor 500 euro per maand hoor... :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:14

Bij mij (zuid holland)kom je inclusief volpension uit op 525 per maand, 5 dagen per week training, elke dag een schone box, elke dag naast het trainen ook een paar uur buiten, en inclusief wekelijks een paar keer begeleiding voor de eigenaar van het paard zodat ze samen ook weer verder kunnen nadat het paard weer naar huis gaat. Als ik de benzinekosten e.d. ga meerekenen en de uren, hou ik weinig over, maar het moet voor een eigenaar ook betaalbaar blijven om hulp te krijgen.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:30

aangezien ik volgend jaar mijn ruin ook uit beleren/doorrijden wil sturen was ik wel beneiuwd wat de gemiddelde prijzen zijn, ik had bedacht dat dat per maand rond de 400/500 euro zou zijn en ik zit dus goed in de buurt zo te lezen, nu nog bedenken waar en hoe ik het graag wil :))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:38

Annash schreef:
Bij mij kun je wel terecht voor 500 euro per maand hoor... :)

Ja, als ik dat zou willen kon dat bij mij ook wel, maar als ik een paard wegbreng wil ik hem graag naar iemand brengen die beter kan rijden dan ik. :D Een ruiter van een ander kaliber met veel ervaring. Mijn instructrice doet dat niet voor een tientje per uur. :n

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:40

Tja, jij kan dan zelf ook heel behoorlijk sturen... :) :D
Dus idd, als je boven dat niveau uit wil komen, gaat een tientje per uur denk ik niet lukken. :+

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:40

het verschild heel erg per regio.

Wij doen het voor €450,- per maand maar zie ze hier in Drenthe omgeving van Emmen ook al voor €300,- doen.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:01

Duidelijke reacties. Dank allemaal
Het gaat overigens om een professionele dressuurruiter met meerdere paarden op stal en alle voorzieningen (5-sterrenhotel voor paarden zeg maar ;-)

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 07:49

ik heb 1000 betaald, maar daarvoor stond hij wel bij een gp ruiter

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 08:22

€ 125 per week betaal ik in Holsloot.
Op de stal waar ik sta, doen ze het wel goedkoper.. Dat meisje wat dat doet heeft paardenhouderij afgerond en rijd L niveau op wedstrijden.. Ze is ontzettend vriendelijk met paarden.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 08:24

robbedoes schreef:

't paardje van TS is 5 en loopt B ...... :Z

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 08:26

mijn paard stond op dezelfde stal als Felicity, als ik haar daar door wilde laten rijden kwam ik op 8 a 900€ per maand en dan zou ze gereden worden door een SGWklasse M ruiter...

Zelfs het zadelmak maken bij Frenk Jespers op stal was nog goedkoper :Y) ,

nu staat ze dan bij een ruiter die:
•SGW klasse M
•Springen klasse ZZ
•Dressuur klasse Intermediare I
gereden heeft.

Voor 240€ staat ze volpension (incl iedere dag weidegang) en voor nog eens 250€ wordt ze dagelijks gereden, het is dus wel degelijk mogelijk om een betere ruiter voor rond de 500€ je paard door te laten rijden. (er vanuit gaande dat de meeste hier nog geen intermediare I gereden hebben :) )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 08:39

Lisette03 schreef:

•SGW klasse M
•Springen klasse ZZ
gereden heeft.

maar welke garantie biedt zo'n ruiter (M/V) ten aanzien van het correct doorrijden van het paard, dus gericht op een lang en gezond leven en niet op de prestaties in de ring, ten koste van dat lange leven...??

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 08:47

ikke schreef:
Lisette03 schreef:

•SGW klasse M
•Springen klasse ZZ
gereden heeft.

maar welke garantie biedt zo'n ruiter (M/V) ten aanzien van het correct doorrijden van het paard, dus gericht op een lang en gezond leven en niet op de prestaties in de ring, ten koste van dat lange leven...??

het feit dat ik deze ruiter al langer ken (mijn instructrise) en ik dus exact weet hoe of wat. Ik ken haar manier van rijden, ik weet hoe de paarden bij haar thuis gehouden/getraint worden en ik weet dat ze mijn zwartje geweldig vindt :o

Nee ik zorg wel dat ik eerst weet hoe een ruiter met zijn paarden omgaat voor ik mijn paard ergens neerzet uiteraard!

Ik heb haar ook niet gevraagd om mijn paard in de paar maanden die ze daar staat (tijdens mijn zwangerschap) naar intermediarniveau te rijden, nee ik heb haar gevraagd mijn paard weer helemaal op te pakken en haar zo te rijden dat ik haar, als simpel ruitertje, na mijn zwangerschap weer gelijk op kan pakken. Ik kan ook iedere dag gaan kijken als ik dat wil, mag op ieder tijdstip van de dag zo binnen komen lopen, daarvoor hoef ik echt niet van te voren voor te bellen (wil ik wel maar gaat helaas niet, een erg prettige zwangerschap heb ik nl niet :( )

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:14

Ik heb haar ook niet gevraagd om mijn paard in de paar maanden die ze daar staat (tijdens mijn zwangerschap) naar intermediarniveau te rijden, nee ik heb haar gevraagd mijn paard weer helemaal op te pakken en haar zo te rijden dat ik haar, als simpel ruitertje, na mijn zwangerschap weer gelijk op kan pakken. Ik kan ook iedere dag gaan kijken als ik dat wil, mag op ieder tijdstip van de dag zo binnen komen lopen, daarvoor hoef ik echt niet van te voren voor te bellen (wil ik wel maar gaat helaas niet, een erg prettige zwangerschap heb ik nl niet :( )[/quote]

Das fijn.. en je mag nog ff zag ik aan je onderschrift :(
die van mij word volgende week weggebracht en zadelmak gemaakt.. ik ben nu 37 week zwanger

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:01

ikke schreef:

in principe geen - net zoveel als de gemiddelde ruiter in Nederland die op zijn paard rondhobbelt :7 nou ja waarschijnlijk iets meer als de "gemiddelde" ruiter :o

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:11

Ik heb mijn paard, na de aankoop, nog 2 weken door laten rijden bij de fokker.
500,- incl. volpension.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:21

Hier in de buurt woont een PSG-ruiter, heeft ook mijn paard zadelmak gemaakt. Voor zadelmak maken of verder door trainen is het 500 per maand, all in. Alles heel kleinschalig en open. Je kan op elk moment komen kijken en zo, vond ik wel heel prettig. Ook kon mijn paard toen door slecht weer iets minder gereden worden, is hij gratis 2 weken extra mogen blijven. Echt, zou zo opnieuw een paard naar daar brengen.
En ja, gewoon het idee dat iemand met kennis van zaken met je paard bezig is, dat is best wat geld waard imo.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:16

Ik ga ook van die 500euro uit, incl volpension..

Over 3 jaar gaat mijn fjordje beleerd worden, omdat ik geen bak aan huis heb, zal ik hem ergens brengen om beleerd te worden.
Vorige keer heb ik telkens naar een bak gewandeld en mijn instructrice drie keer per week daar heen laten komen, en samen beleerd.

Weet nog niet hoe ik het wil gaan doen, maar ben in elk geval alvast een potje aan het sparen hiervoor...Das nog leuk ook, heb ik straks zoveel gespraard dat ik allemaal nieuw tuig kan kopen ook...Heb nu al voorpret ervan!

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:39

henkb schreef:
robbedoes schreef:

't paardje van TS is 5 en loopt B ...... :Z

tja. dat stond niet echt duidelijk in haar bericht.
en B geeft de kwaliteit van het paard niet weer, misschien is het wel een topper in de dop.

p.s. die van mij had nog geen wedstrijd gelopen.
(is trouwens wel een topper in de dop. is ook verkocht aan een gp ruiter in belgie.)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:47

500 vind ik een eerlijke prijs.
Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor stalling je erbij krijgt en hoe vaak je paardje gereden wordt per week.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 15:05

500EU is een hele nette prijs. :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:45

henkb schreef:
ikke schreef:

in principe geen - net zoveel als de gemiddelde ruiter in Nederland die op zijn paard rondhobbelt :7 nou ja waarschijnlijk iets meer als de "gemiddelde" ruiter :o

Het punt is dat ik verschillende mensen ken die leuk op regionaal niveau meehobbelen maar die ik 100x liever aan mijn paard zie dan andere die dan zogezegd "naam gemaakt hebben" en dat als rechtvaardiging gebruiken om grof geld te vragen, zonder daadwerkelijk iets te melden te hebben voor het paard.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:13

Ikzelf was ook al aan het rondkijken wat de gemiddelde prijs is van het laten inrijden / doorrijden van je paard, en kom eigenlijk overal wel uit rond de 500 euro gemiddeld inclusief vol pension.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:10

Als iemand nog een goed (koop)adres weet
Voor Springen (en dressuur) voor een braaf paard van 5 nu B springen L dressuur? (ik werk in dec 60 a 70 uur per week dus kan mijn paard wel even missen;))
T is een zacht en sensible paard ik zoek dus ook dito ruiters