Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ingvdh schreef:een tip, je krijgt alleen ziektekosten uitgekeerd over dat waar je je paard voor verzekerd hebt, verzeker je dus alleen ongevallen dan krijg je alleen ziektekosten uitgekeerd als gevolg van ongevallen (dus trauma van buitenaf, de peesblessure of koliek worden dan dus niet vergoed).
Je moet het paard ook verzekeren tegen ongeschikt worden voor de sport, omdat die alle mogelijke manieren dekt, blijvende kreupelheid komt nl vele maker vaker voor dan een gebroken been of een paard dat dood neervalt. Deze verzekering is wel vaak de duurste maar de kans dat je ook daadwerkelijk uitgekeerd krijgt is vele malen groter dan alleen bij ongevallen of dood, dan betaal je elk jaar braaf en krijg je waarschijnlijk nooit een cent uitgekeerd.
Qua ziekte kosten, je kan kiezen voor alle ziektekosten of beperkt (en dat is vaak alleen bij bepaalde klinieken), ikzelf heb de beperkte ziektekosten verzekering zodat de hele dure behandelingen voor een groot deel vergoed worden en je niet in ene duizenden euro's hoeft op te hoesten. De "kleine" behandelingen zijn vaak niet zo duur en kan ik zonder probleem zelf betalen.
Mijn paard is verzekerd bij Hippozorg en tot nu toe zijn de ervaringen goed, krijg netjes en snel uitbetaald als ik een claim indien.