Paardenverzekering en keuren, wie kan mij helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:46

Mijn pony is ook net in de verzerkering bij de Hippo, als je even belt, dan sturen ze je een formulier op, keuringsrapport (of kopie ervan) meesturen, en je paard is verzekerd! :)

christel82

Re: Paardenverzekering en keuren, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:52

is iemand bekend met Equine risk verzekeringen?
Ik ben ook aan het inventariseren voor een verzekering

Sylvia_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:28

Ik heb de productvergelijking voor je opgezocht => http://www.uwpaardverzekeren.nl/PDF/Ver ... ringen.pdf

As je je paard voor minder dan € 15.000,= wilt verzekeren lijkt Equine geen slechte keus. Uit de site komt naar voren dat ze een afsplitsing zijn van Interpolis (geen onderdeel dus !!). Welke verzekeraar zij als risicodrager hebben heb ik zo 1-2-3 niet kunnen achterhalen.

Persoonlijk hebben wij goede ervaringen met Hippo. Wij hebben ze leren kennen als een vlotte 'club'.

zhivago11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:19

equine risk valt onder hippo zorg, maar keert meer uit en dekt ook meer voor een iets lagere premie dan hippo zorg

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:29

ingvdh schreef:
een tip, je krijgt alleen ziektekosten uitgekeerd over dat waar je je paard voor verzekerd hebt, verzeker je dus alleen ongevallen dan krijg je alleen ziektekosten uitgekeerd als gevolg van ongevallen (dus trauma van buitenaf, de peesblessure of koliek worden dan dus niet vergoed).

Je moet het paard ook verzekeren tegen ongeschikt worden voor de sport, omdat die alle mogelijke manieren dekt, blijvende kreupelheid komt nl vele maker vaker voor dan een gebroken been of een paard dat dood neervalt. Deze verzekering is wel vaak de duurste maar de kans dat je ook daadwerkelijk uitgekeerd krijgt is vele malen groter dan alleen bij ongevallen of dood, dan betaal je elk jaar braaf en krijg je waarschijnlijk nooit een cent uitgekeerd.

Qua ziekte kosten, je kan kiezen voor alle ziektekosten of beperkt (en dat is vaak alleen bij bepaalde klinieken), ikzelf heb de beperkte ziektekosten verzekering zodat de hele dure behandelingen voor een groot deel vergoed worden en je niet in ene duizenden euro's hoeft op te hoesten. De "kleine" behandelingen zijn vaak niet zo duur en kan ik zonder probleem zelf betalen.

Mijn paard is verzekerd bij Hippozorg en tot nu toe zijn de ervaringen goed, krijg netjes en snel uitbetaald als ik een claim indien.

Helemaal mee eens! Hier ook hele goede ervaringen met Hippozorg. Mijn merrie is er nu ook verzekerd, en mijn vorige paard had ik daar ook verzekerd. en precies zoals jij hierboven beschreven hebt, de uitgebreide verzekering (dood, ongevallen en blijvende ongeschiktheid)met beperkte ziektekosten.

SilkyChex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:52

Ik heb m'n paarden bij Equine Risk verzekerd. Gelukkig heb ik nog nooit een beroep hoeven te doen.... Maar het regelen verliep iig erg soepel & vlot.