Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

[/quote]wph1 schreef:En denk niet dat je er geen rekening mee hoeft te houden omdat er maar 1 paard instaat want de politie kijkt naar het totaal gewicht van de trailer incl laadvermogen.
Citaat:Dat vraag ik mijzelf af want hoeveel mag die auto(avensis bedoel ik) trekken 1300/1600 kilo nou dan gaat dat niet lukken met een 2 paards trailer.
Ik zou dat heel goed nakijken want een heleboel trailers zijn incl laadvermogen 2000 kilo dat houd in dat je auto dat wel moet kunnen trekken.
Je kan er zelfs een boete voor krijgen als je meer gewicht heb dan toegestaan.
En denk niet dat je er geen rekening mee hoeft te houden omdat er maar 1 paard instaat want de politie kijkt naar het totaal gewicht van de trailer incl laadvermogen.
Wat je hier beweert is nl. grote onzin. stefanvi schreef:wph1 schreef:En denk niet dat je er geen rekening mee hoeft te houden omdat er maar 1 paard instaat want de politie kijkt naar het totaal gewicht van de trailer incl laadvermogen.
Laat je voortaan wat beter informeren, deze regel gaat alleen op bij rijden met rijbewijs B, zodra je BE hebt (wat je voor een 2-paards altijd moet hebben) gaat het alleen om het daadwerkelijke gewicht.
sflj schreef:Citaat:Dat vraag ik mijzelf af want hoeveel mag die auto(avensis bedoel ik) trekken 1300/1600 kilo nou dan gaat dat niet lukken met een 2 paards trailer.
Ik zou dat heel goed nakijken want een heleboel trailers zijn incl laadvermogen 2000 kilo dat houd in dat je auto dat wel moet kunnen trekken.
Je kan er zelfs een boete voor krijgen als je meer gewicht heb dan toegestaan.
En denk niet dat je er geen rekening mee hoeft te houden omdat er maar 1 paard instaat want de politie kijkt naar het totaal gewicht van de trailer incl laadvermogen.
Als ik jou was zou ik eerst de FAQ eens lezen.Wat je hier beweert is nl. grote onzin.
sflj schreef:Nogmaals; lees de FAQ.
Je verkoopt onzin. Die auto mag trekken wat die auto mag trekken. Als dat 1600kg is mag daar gerust een 2 paardstrailer met een mtm van -voor mijn part- 2400kg. achter. Zelfs met een paard erin.
Ik ga het niet allemaal (weer) uit de doeken doen, da's off topic. Maar lees de FAQ!

wph1 schreef:Onderbouw die onzin dan is......
Want je mag niet achter elke auto zomaar een kar hangen het is aan gewicht verbonden.
Als de kar inclusief laadvermogen 2000 kilo is dan mag het niet achter een auto liggen die maar 1300 kilo mag trekken.
Het ligt niet aan de grote van de auto maar aan de opbouw van de auto hoeveel hij mag trekken.
wph1 schreef:sflj schreef:Nogmaals; lees de FAQ.
Je verkoopt onzin. Die auto mag trekken wat die auto mag trekken. Als dat 1600kg is mag daar gerust een 2 paardstrailer met een mtm van -voor mijn part- 2400kg. achter. Zelfs met een paard erin.
Ik ga het niet allemaal (weer) uit de doeken doen, da's off topic. Maar lees de FAQ!
Voorbeeld achter een panda mag een kar die 1500kilo is
ikke schreef:wph1 schreef:Onderbouw die onzin dan is......
Want je mag niet achter elke auto zomaar een kar hangen het is aan gewicht verbonden.
Als de kar inclusief laadvermogen 2000 kilo is dan mag het niet achter een auto liggen die maar 1300 kilo mag trekken.
Het ligt niet aan de grote van de auto maar aan de opbouw van de auto hoeveel hij mag trekken.
Die onderbouwing is zeer simpel: http://www.overheid.nl/wetten artikel 15 reglement rijbewijzen. Eerst lezen, dan terugkomen...........
wph1 schreef:ikke schreef:Die onderbouwing is zeer simpel: http://www.overheid.nl/wetten artikel 15 reglement rijbewijzen. Eerst lezen, dan terugkomen...........
Dit heeft helemaal niets met rijbewijzen te maken wat je wel en niet achter je auto mag hangen.
Daar gaat het niet om het gaat erom of een toyota avensis een 2 paards trailer mag trekken kijk maar bij toyota avensis en dan zie je
Gewicht aanhanger geremd:1.300 kg dus kan er GEEN trailer achter.
wph1 schreef:Dit heeft helemaal niets met rijbewijzen te maken wat je wel en niet achter je auto mag hangen.
Daar gaat het niet om het gaat erom of een toyota avensis een 2 paards trailer mag trekken kijk maar bij toyota avensis en dan zie je
Gewicht aanhanger geremd:1.300 kg dus kan er GEEN trailer achter.
das even een ander verhaal. Maar leeg mag ie em hebben.
rina schreef:wph1 schreef:@Royallady, ze hebben bij Bockmann niet 1 maar 2 ijzeren zijarmen weggelaten. En dat komt de stabiliteit van die trailer echt niet ten goede. Ik heb em een rammeltest gegeven, en hij is gewoon niet zo stabiel als die die ze nog wel hebben. Het weglaten had overigens niets te maken met de stabiliteit en het niet nodig zijn, het was puur gewicht reductie waarom ze dat gedaan hebben
gedaan op mijn Böckmann zonder zijarmen, maar er is geen beweging in de wand (op de plek waar vroeger de voorste zijarmen zaten) te krijgen zonder dat de banden en assen mee gaan veren. In mijn ogen kun je op deze manier geen trailers met elkaar (representatief) vergelijken Ik heb dan ook geen reden tot twijfel van het antwoord wat ik van de constructeur van Böckmann heb gekregen op het weglaten van de zijarmen, nl. dat dit voor de stabiliteit niet uitmaakt. Mocht je eens een representatieve test gaan doen tussen een met zijarmen aan de voorkant en eentje zonder, hou ik mij aanbevolen! 
Koortje schreef:Ik wil eigenlijk niet meegaan in jullie discussie over wat de Avensis nu wel of niet mag trekken. De Avensis die wij krijgen, mag 2.000 kg hebben, en dat staat op het kentekenbewijs.
Overigens de kanttekening dat Toyota altijd lagere gewichten aangeeft dan wat de auto daadwerkelijk mag en kan hebben, dit ivm een soort veiligheidsmarge.
Verder bedankt voor de tips wat de versies trailers betreft. Over het leasen zijn we nog niet helemaal uit, het heeft voor ons momenteel voor- en nadelen.
Citaat:Mocht je eens een representatieve test gaan doen tussen een met zijarmen aan de voorkant en eentje zonder, hou ik mij aanbevolen!