Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wilou_sharon schreef:maar kan jij me vertellen van wie het paard nu wel is volgens mij benik nog steeds eigenaar maardat durf ik zo niet te zeggen.
Girl In The Mirror schreef:knip knip Een beetje jammer mailtje van die opfok trouwens; "dan is de kans klein dat u hem nooit weer terug ziet", wat flauw om zo op je gevoel in te spelen.
Lastige situatie omdat je nu de ruil ook niet meer ongedaan kan maken omdat het paard wat je geruild had inmiddels terug is naar N. Ik vraag me ook af of het zo simpel ligt om 800 euro aan de opfok te betalen en dan het paard mee te nemen. Het paard is immers niet hun eigendom en zei hebben daarom ook niets te zeggen over het paard.
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Ga anders z.sm. even naar het Juridisch Loket.
Vala schreef:Ik begrijp de mail van de opfok wel maar ze hadden het netter kunnen verwoorden, ze willen hem nu door jouw strot duwen om maar betaald te krijgen en de zin dat je hem anders nooit meer ziet vind ik een beetje bot. Ik snap wel dat deze mensen het heel beu zijn, die willen het geld waar ze recht op hebben en dan vind ik die 800 euronog schappelijk.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, ik wens je veel succes morgen!
wilou_sharon schreef:@t moyra
ja J wil het paard graag terug geven en weet ook niet wat ze moet doen.
zoals jij dit beschrijft klinkt het wel logies.
maar mag ik vragen waar jij deze wijsheid vandaan heb ik wil namelijk niet met een mond vol tanden staan als ik daar aankom dit zijn wel dingen waar ik wat aan heb tot zoveer bedankt allemaal
Alane schreef:daarnaast vermoed ik zo dat je door J en N mooi bij de poot genomen bent...
Ik had het paard niet afgegeven, niet uit coulance, zij had het probleem op moeten lossen met J, en niet jij.
Daarnaast beslist de politie niet over eigendom, daar heb je een rechter voor als het eigendom betwist wordt, en heb je ten goede trouw geruild.
zap schreef:Waarom heeft N haar paard niet eerder gemist? Het paard stond minimaal al een week bij jou op stal, wat heet een paar maanden!!!, en daarna pas krijg je een telefoontje. Dat vind ik ook al apart....
Het mailtje van het opfokbedrijf vind ik verre van netjes. Ja het is logisch dat ze hun geld willen, maar dat moeten ze bij J vandaan halene niet bij jou vandaan. Ik snap dat je het paard niet meekrijgt tot het is verekend, maar dat kan best op een andere manier worden verteld.
Succes morgen! Het zaakje klopt van geen kant. Ga je indien mogelijk niet alleen? Je weet nooit bij wat voor een mensen je terecht gaat komen...en je hoort tegenwoordig van die maffe verhalen.